حشره کش تترامترین چیست

حشره کش تترامترین چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

تترامترین چیست ؟

پیروتیرئیدها حشره کش های شیمیایی پرکاربردی هستند که معمولاً انسان برای کنترل حشرات وآفات از آن ها استفاده می کند. تترامترین نیز از حشره کش های پیرتروئیدی هستند. حشره کش تترامترین  در دهه 1960 برای کنترل مگس ها، سوسری ها، پشه ها، زنبورها و سایر حشرات آفات برای بهداشت عمومی و همچنین مصارف خانگی و باغی تجاری شد.

تترامترین یک حشره کش فتالیمید، عضوی از مالیمیدها و یک استر سیکلوپروپان کربوکسیلات است. این نقش به عنوان یک حشره کش استر پیرتروئید دارد. از یک اسید کریزانتمیک مشتق شده است.

فرمول شیمیایی تترامترینزنجیر شیمیایی

 تترامترین روی سیستم عصبی حشره اثر می گذارد. به این صورت که روی کانال های سدیم غشای نورون اثر می کنند و کانال های یون سدیم را باز می کنند.

دانستنی هایی در مورد این آفتکش

استنشاق تترامترین می تواند بینی، گلو و ریه ها را تحریک کند.

قرار گرفتن در معرض تترامترین می تواند باعث سردرد، سرگیجه، خستگی، ترشح بیش از حد بزاق، ضعف عضلانی، حالت تهوع و استفراغ شود. تترامترین مایع ممکن است قابل اشتعال یا احتراق باشد.

استنشاق تترامترین

تترامترین یک حشره کش با طیف اثر وسیع  است. پیروتیروئید ها استرهای مصنوعی هستند که از پیرترین های طبیعی (حشره کش های مشتق شده از عصاره گل های داوودی) به دست می آیند. تترامترین یک عامل کوبنده سریع در برابر حشرات پرنده و خزنده است.

جلوگیری از ورود سوسریپشه ممنوع

تترامترین، مانند بسیاری دیگر از پیرتروئیدهای مصنوعی، اثر قابل توجهی بر حشرات و کنه‌های خاص دارد که به شدت تجویز می شود و می تواند برای کک سگ و گربه موثر باشد.

آزمایش ها نشان می دهد که تترامترین برای زنبورها، ماهی ها و سایر موجودات آبزی بسیار سمی است. اما سمیت کمی برای پستانداران و پرندگان دارد. این امر باعث شده است که تترامترین آفتکشی مناسب برای مصارف انسان باشد حتی بر روی حیوانات خانگی .

دیدگاه های این مقاله بسته است.