چگونه از هجوم سوسری ها جلوگیری کنیم

چگونه از هجوم سوسری ها جلوگیری کنیم ؟

سوسری ها حشرات مقاومی هستند که می توانند در انواع شرایط زنده بمانند و در یافتن راه هایی برای ورود به ساختمان ها بسیار ماهر هستند.موثرترین راه برای جلوگیری از هجوم سوسری ها این است که از دسترسی آسان آن ها به غذا، آب و سرپناه جلوگیری کنید. که این عوامل اصلی جذب آن ها به خانه یا محل کار شما هستند.

حذف کردن منابع غذایی در دسترس

سوسری ها پسماندخوارهای دائمی هستند. مانند انسان ها، رژیم غذایی آن ها عمدتاً شامل قند، پروتئین و کربوهیدرات است. اما تقریباً هر چیزی را می خورند. در اینجا برخی از بهترین راه ها برای جلوگیری از جذب سوسری ها به خانه یا محل کار شما آورده شده است:

حذف مایعات

تا زمانی که رطوبت غذای سوسری ها زیاد باشد می توانند یک تا دو هفته بدون آب بمانند. اما در نهایت به آب نیاز خواهند داشت. برای جلوگیری از جذب سوسری های تشنه، آب راکد را از سطل ها و سینک ها خارج کنید.

باقی مانده غذا ها را جمع کنید

مواد غذایی باقی مانده روی میز غذاخوری، کابینت آشپزخانه و میز تحریر را تمیز کنید. سوسری ها فقط به مقدار کمی غذا برای یک وعده غذایی نیاز دارند، بنابراین هرگونه خرده، پودر یا مایعات یک غذایی مناسب است.

سوسری روی غذا

مواد غذایی ذخیره شده را از دسترسی آسان سوسری ها دور نگه دارید

رایحه ها، به ویژه بوی غذا می تواند به سوسری ها کمک کند خانه یا محل کار شما را پیدا کنند. با نگهداری مواد غذایی در ظروف در بسته، از این جذابیت بکاهید.

نگهداری از غذاظرف های غذا

قوطی ها، بطری ها و ظروف پلاستیکی را بشویید و بردارید

باقی مانده  مواد در این ظروف، سوسری ها را جذب می کند. حتی اگر این ظروف را در داخل کیسه زباله یا سطل بازیافت می‌اندازید، باز هم اگر ظروف تمیز نباشد هیچ چیز مانع از انتقال سوسری ‌ها از زباله ها به خانه شما نمی‌شود.

سطل های زباله را مرتب خالی کنید

سطل های زباله به سوسری ها امکان دسترسی به طیف گسترده ای از گزینه های مختلف غذایی را می دهد. این امر به ویژه برای مشاغلی که با مواد غذایی سر و کار دارند، بسیار مهم است. اگرچه با رعایت اقدامات توصیه ‌شده با کاهش غذای قابل دسترس برای سوسری ها تاحدی می توانید از هجوم آن ها جلوگیری کنید، اما باز هم ممکن است به طور کامل جلوگیری نکند. در صورتی که گزینه‌ های دیگری در دسترس نباشند، سوسری ها از کاغذ و چسب گرفته تا سوسری دیگر را می خورند.

جداسازی زباله ها

تمیز کردن

مانند بسیاری از مشکلات دیگر ، یکی از موثرترین راه ها برای کاهش خطر هجوم سوسری ها، حفظ پاکیزگی محیط است. این امر به ویژه برای آشپزخانه ها و سایر مکان هایی که مواد غذایی نگه داری می شوند مهم است.

پاکسازی سطوح از بقایای غذا و مواد زائد برای جلوگیری از جذب سوسری های گرسنه بسیار مهم است. سوسری ‌ها در طول شب فعال‌تر هستند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به رختخواب، هر گونه غذا، نوشیدنی و سینی‌های خاک حیوانات خانگی را کنار بگذارید.

روش هایی که در بالا اشاره شدند جهت جلوگیری از هجوم سوسری ها می باشند. اما به هر حال اگر سوسری ها به خانه شما راه پیدا کردند گزینه موثر برای از بین بردن آن ها استفاده از ژل خوراکی فیبروکیل می باشد. که سوسری ها را از بین برده و از بازگشت مجدد آن ها جلوگیری می کند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.