مشکلاتی که سوسری ها به همراه دارندمشکلاتی که سوسری ها به همراه دارند

مشکلاتی که سوسری ها به همراه دارند و بهترین راه مقابله با آنها

سوسری ها مشکلات زیادی با خود به همراه دارند. از جمله خطراتی که سلامتی انسان را تهدید میکنند. در این مقاله میخواهیم مشکلاتی که سوسری ها برای ما دارند را بشناسیم.

آیا سوسری ها قادر به گاز گرفتن هستند؟

سوالی که گاهی پرسیده می شود این است که وقتی سوسری ها که قادرند از همه چیز تغذیه کند، پس آیا می تواند انسان را نیز گاز بزند؟

پاسخ به این سوال مثبت است.گاهی اوقات انسان ها را نیز گاز میزنند اما فقط در همین حد گاز زدن می باشد.

قطعات دهانی سوسری ها یکی از بدوی ترین دهان در قلمرو حشرات است و شامل چهار قسمت است:

لب بالا (Labrum) : در قسمت بیرونی دهان است که غذا را در بر می گیرد و آن را به قسمتی هدایت می کند که تمام کارهای خرد کردن در آن جا انجام می شود.
 آرواره بالا (Mandible)  :آرواره های واقعی هستند. برای هضم غذا، آن را می جوند و آسیاب می کنند.
آرواره پایین  (Maxillae)قسمت ثانویه آرواره ها می باشند. آنها معمولاً با ردیفی از دندان های کوچک پوشانده می شوند و برای خرد کردن و جویدن غذا استفاده می شوند، اما گاهی می توانند به عنوان دست های کوچک برای نگه داشتن غذا  عمل کنند.
لب پایین(Labium)  : قسمتی است که حفره دهان را می بندد تا غذا به جایی برسد که باید برود.

دهان سوسری ساختار دهان سوسری

آسم و آلرژی

نزدیک به 50 سال است که کارشناسان می‌دانند سوسری‌ها عامل اصلی آسم و آلرژی هستند. نگرانی های ناشی از مدفوع آنها، پوسته های ریخته شده و بزاق دهانی که برای هضم غذا استفاده می کنند، می باشد. پوست و بزاق سوسری ها آلرژن های هوازاد را آزاد می کند که افراد ممکن است باعث آلرژی در افراد شوند (به ویژه کسانی که آسم دارند). در مناطق شهری، یکی از دلایل اصلی آسم و آلرژی وجود سوسری ها می باشد.

سوسری عامل آسم

بهترین راه برای از بین بردن سوسری ها

اگر فکر می کنید در خانه یا ساختمان خود مشکل سوسری دارید، با ما تماس بگیرید.کارشناسان آسازیست، شما را در کنترل سوسری ها راهنمایی می کنند و بهترین راهکار را برای شما ارائه می دهند.

در این زمینه می توانید از ژل خوراکی فیبروکیل که به صورت هدفمند فقط بر روی سوسری ها اثر می کند استفاده کنید.

چگونه از هجوم سوسری ها جلوگیری کنیم

سوسری ها حشرات مقاومی هستند که می توانند در انواع شرایط زنده بمانند و در یافتن راه هایی برای ورود به ساختمان ها بسیار ماهر هستند.

موثرترین راه برای جلوگیری از هجوم سوسری ها این است که از دسترسی آسان آن ها به غذا، آب و سرپناه جلوگیری کنید. این عوامل اصلی جذب آن ها به خانه یا تجارت شما هستند. کارشناسان آسازیست می دانند چه چیزی سوسری ها را جذب می کند. از این نکات برای پیشگیری و حفظ اموال خود از هجوم سوسری ها می توانید استفاده کنید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.