کک بزرگ

آیا کک گربه انسان را هم نیش میزند؟ نیش کک ها چه اثراتی دارد؟

نشانه های کک حیوانات

کک ها از خون پستانداران تغذیه می کنند. اما در محیط های مشترک زندگی انسان و حیوان باید بگوییم تمایل کک ها به خون انسان ها بیشتر است، بنابراین ما نیز از نیش کک در امان نیستیم و پاسخ این سوال که آیا کک حیوانات، انسان ها را نیش میزنند یا خیر؟ مثبت است و انسان از نیش کک در امان نیست.

در این مقاله کوتاه، نکاتی را مرور می کنیم تا علاوه بر پیشگیری از آلودگی حیوانات خانگی به کک، نشانه ها و درمان آن را نیز بیاموزیم

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. کک چه نوع حشره ای است؟
  2. نشانه های وجود کک در حیوانات
  3. مضررات وجود کک در حیوانات
  4. راه های درمان کک در پت های خانگی

کک چیست؟

حشراتی خون‌خوار، بدون پر و باله و بسیار کوچک که در راسته لوله بالان یا با نام علمی سیفوناپترا دسته بندی می شوند. کک ها با وجود نداشتن بال می‌توانند با حرکات جهشی تا 200 برابر طول بدن خود پرش کنند.

در مورد غذای این حشرات می توان گفت تقریبا از خون تمامی پستانداران تغذیه می کنند و گاهی پرندگان نیز از دست کک ها در امان نیستند، از میان 3000 گونه شناخته شده کک تنها 13 گونه به انسان حمله می‌کنند.

نشانه وجود کک در حیوانات و پت های خانگی

با وجود اندازه کوچک کک خوشبختانه این حشره قابل مشاهده با چشم غیر مسلح است و تنها موردی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام شانه کردن مو های سگ یا گربه خود به لابه لای شانه و موهای پت خانگی دقت لازم را داشته باشید و با مشاهده کک نسبت به درمان این موضوع اقدام کنید، در ادامه به برخی دیگر از نشانه های وجود کک اشاره می کنیم:

  1. مشاهده کک بین مو های حیوان یا روی پوست.
  2. خارش شدید در سگ و گربه می تواند از نشانه های وجود کک تلقی شود.
  3. وجود کک موجب قرمز شدن و تحریک پوست حیوانات می شود.
  4. گاهی زخم گزش کک همراه با پوسته پوسته شدن سطح بدن همراه می شود.

5.در گربه سانان وجود کک موجب افزایش لیسیدن بدن می شود.

6.کک با ایجاد کم خونی در حیوان شما باعث بی حالی و رنگ پریدگی در ناحیه لثه حیوان می شود.

7.مشاهده لکه های سیاه در جای خواب یا بین مو های پت نیز از نشانه های حمله کک هاست.

مضررات کک برای حیوانات خانگی

کک و کنه جزو رایج ترین مشکلات در گربه ها و دیگر پت هاست

کک می تواند برای گربه یا دیگر حیوانات شما مشکلاتی مثل خارش و سوزش، راش و عفونت های پوستی، انتقال بیماری های مشترک را ایجاد کند و گاهی موجب ناراحتی و بی حالی حیوان گردد.

علاوه بر موارد فوق گفتنی است کک بین انسان و حیوانات مشترک است و باید این احتمال را در نظر گرفت که امکان آلودگی محل زندگی شما و حتی نزدیکانتان وجود دارد. در ادامه به طریقه کنترل جمعیت این حشره خواهیم پرداخت.

 راه های درمان کک در حیوانات خانگی

قبل از بیان راه های از بین بردن کک کمی با سبک زندگی این حشره و چگونگی افزایش جمعیتش باید بدانیم. کک می تواند در روز تا 50 تخم بگذارد و بصورت میانگین هر کک حدود صد روز روی میزبان خود زندگی می‌کند که با این اوصاف ریشه کنی و از بین بردن این حشره مزاحم کار خیلی آسانی بنظر نمی رسد.

در تمامی حشرات و انگل های این چنینی، رعایت بهداشت و تمیزی پوست و موی حیوان در اولویت قرار دارد اما متاسفانه رعایت بهداشت به تنهایی نمی تواند شما را از شر این حشره راحت کند.

راه های خانگی زیادی را می‌توانید با کمی گشت و گذار در اینترنت برای این موضوع پیدا کنید ولی توصیه می کنیم در اولین فرصت پت خود را نزد دامپزشک معتمد ببرید.

در این میان کنسانتره آلفاکیل می تواند کک و کنه را به راحتی از حیوان خانگی شما بزداید و شما با خیالی راحت این محلول را به بدن گربه یا سگ خانگی خود اسپری کرده و محیطی عاری از انگل و حشرات را تجربه کنید.

کک گربه که از شایع ترین حشرات مزاحم برای گربه و سایر حیوانات خانگی محسوب می شود که انسان نیز از شر این حشره موذی در امان نیست.

آیا کک گربه انسان را هم نیش میزند؟ نیش کک ها چه اثراتی دارد؟

کک ها از خون پستانداران تغذیه می کنند. اما در جایی که هم انسان و هم حیوان پستاندار وجود داشته باشد تمایل بیشتری به تغذیه از خون انسان دارند. پس انسان ها نیز از نیش کک ها در امان نیستند. بنابراین پاسخ به این که آیا کک گربه انسان را نیش می گیرد، بله است.

در این مقاله این موضوع را به طور کلی بررسی خواهیم کرد:

  • چه کسانی در معرض نیش کک هستند؟
  • نیش کک روی انسان چگونه است؟
  • چگونه می توان تشخیص داد که علائم موجود، نیش کک است یا نیش حشرات گزنده دیگر؟

نیش کک روی گربه

چه کسانی در معرض نیش کک هستند؟

انسان ها بیشتر در معرض آلوده شدن به کک ها می باشند. به خصوص زمانی که حیوانات خانگی مانند گربه در خانه نگهداری می کنند.

کک های گربه نمی توانند پرواز کنند زیرا بال ندارند، اما می توانند چندین برابر بیشتر از طول بدن خود بپرند و جهش های بلندی داشته باشند. کک ها 3 میلی متر طول دارند و توانایی باورنکردنی برای پرش عمودی و افقی (حدود 6 اینچ عمودی و 13 اینچ افقی) دارند.

پرش کک

علائم نیش کک در انسان چیست؟

شایع ترین نشانه هجوم کک، ظاهر شدن نیش کک بر روی پوست شما است.

در زیر علائم گزش کک در انسان آورده شده است:

  • خارش شدید که ممکن است با درد همراه شود.
  • برجستگی‌های گرد کوچک به شکل گروهی و قرمز ظاهر می‌شوند و هنگام لمس دردناک است.
  • این برجستگی ها اغلب در قسمت های تحتانی بدن مانند پا، مچ پا و ساق پا ظاهر می شود.
  • اگرچه بسیار نادر است، اما نیش کک در سایر قسمت های بدن مانند زیر بغل، کمر و آرنج نیز دیده می شود.
  • در برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک به نیش کک، مانند سرگیجه، سختی نفس کشیدن، حالت تهوع و درد قفسه سینه ایجاد شود.

انتقال کک گربه به انسانکک کجارا نیش میزند

چیزهایی که باید بدانید: نیش کک در مقابل نیش سایر حشرات

در مورد ساده ترین راه برای تمایز بین کک و سایر حشرات گزنده مانند ساس و پشه بهتر است تصاویر زیر را با دقت دنبال کنید.

تفاوت نیش کک

نتیجه‌گیری

در این مقاله به صورت اجمالی به شناخت کک پرداختیم و بعد از بررسی نشانه های وجود کک در گربه و سگ به راهکار های مقابله و ازبین بردن این حشره اشاره ای داشتیم و با معرفی آلفاکیل راه منحصر به فردی را  برای کنترل این حشرات خدمت شما عزیزان بدون آسیب به حیوانات خانگی ارایه دادیم.

استفاده از کنسانتره آلفاکیل حتی بر روی حیوانات خانگی مثل گربه و سگ شما را از شر کک ها خلاص می کند. این محصول محیطی بدون کک را برایتان به وجود می آورد.

دیدگاه های این مقاله بسته است.