چگونه می توانید بفهمید که گربه تان کک دارد؟

چگونه می توانید بفهمید که گربه تان کک دارد؟

کک گربه

کک‌ها همیشه روی گربه ‌ها آشکار نمی‌شوند، در واقع گربه‌ها به دلیل اینکه وجود کک ها رو خود پنهان می کنند، مشهور هستند. و حدس بزنید موضوع جالب دیگر چیست؟

 فقط گربه های خانگی می توانند کک ها را روی خود داشته باشند!

اگر کک‌ها را روی گربه‌تان ببینید معمولا غافلگیر خواهید شد. کک ها موجودات ریز و سریعی که در لابه لای مو های گربه‌تان می‌چرخند، خون گربه را می خورند و باعث خارش می‌شوند. گاهی اوقات خارش خفیف است اما گاهی باعث ریزش شدید مو و خارش شدید می شود. با این حال، اگر کک‌ها را مشاهده کرده‌اید، آرامش خود را حفظ کنید: کنترل کک گربه با آسازیست نه تنها ممکن بوده بلکه نسبتاً آسان است.

کک گربه

حالا چگونه می توانید بفهمید که گربه تان کک دارد؟

رایج‌ ترین ککی که از گربه ‌ها، سگ ‌ها و انسان ‌ها تغذیه می‌کند، Ctenocephalides felis است. اگر گربه‌تان می خارد و مطمئن نیستید که علت آن کک است، از شانه کک استفاده کنید. شانه را بر روی گربه خود بکشید اگر گلوله های سیاه ریز وجود داشت  که «خاک اره کک» نامیده می‌شوند، در حقیقت فضله های کک ها هستند که از آن ها به جا گذاشته شده اند.

اگر کک ها را نمی بینید، این به این معنی نیست که کک ها آن جا نیستند، زیرا کک ها می توانند در تعداد کمی وجود داشته باشند که خود کک یا خاک اره آن ها  به سادگی قابل مشاهده نباشد. کک ها در پنهان شدن روی گربه ها بسیار حرفه ای هستند. در مواردی ممکن است برای دیدن کک ها مجبور باشید از دامپزشک ها (به خصوص اگر گربه شما چند رنگ یا تیره رنگ است) مراجعه کنید.

اگر لکه های سیاهی را روی گربه خود پیدا کردید، یک حوله کاغذی مرطوب را به آن قسمت بکشید اگر روی دستمال لکه های قرمز یا زرد رنگی مشاهده کردید می توانید به وجود کک ها شک کنید. رنگ قرمز روی دستمال، باقی مانده از خون گربه شماست و هشداری مبنی بر این است که کنترل کک گربه تان ضروری است.

برای اینکه به آسانی و بدون داشتن هر گونه عوارض روی گربه تان، بتوانید از شر کک های روی آن خلاص شوید، با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید تا مشاوره رایگان داشته باشید.

 

بیماری های رایج گربه که توسط کک ها منتقل می شود.

گویی خارش و سوزش کافی نیست، کک ها بیماری هایی را نیز سبب می شوند که می تواند تأثیرات مضر تری بر سلامت گربه شما داشته باشند.

کم خونی: هجوم شدید کک ها از دید دور بماند، در واقع می تواند باعث کم خونی ناشی از از دست دادن خون شود. گاهی اوقات می تواند کشنده باشد، به ویژه در بچه گربه ها. لثه های رنگ پریده یک نشانه مهم برای کم خونی در بچه گربه ها است و نیاز به مراجعه فوری به دامپزشک دارد.

کرم های نواری: کک ها حامل انگلی به نام کرم نواری هستند که معمولاً در گربه ها یافت می شود.

هموبارتونلوز (Mycoplasma Haemofelis): کک ها همچنین می توانند ناقل انگل خونی به نام مایکوپلاسما هموفلیس در گربه ها باشند. این باکتری می تواند باعث کم خونی، تب و بیماری شدید شود. هموبارتونلوز با آزمایشات آزمایشگاهی تشخیص داده می شود و با آنتی بیوتیک و در برخی موارد شدید با تزریق خون درمان می شود.

لکه های سیاه کک ریزش مو گربه بخاطر کک

(آ) وجود لکه های سیاه روی برس گربه                                                                    (ب) ریزش مو برخی نقاط روی بدن گربه

اگر شما هم در گربه خود علایمی می بنید که به وجود کک ها شک میکنید می توانید محصول کنسانتره آلفاکیل را تهیه کنید و با خیالی راحت با دز مناسب آن را روی گربه خود بپاشید و از شر کک ها رها شوید.

منبع

https://www.thesprucepets.com/fleas-and-your-cat-552346

دیدگاه های این مقاله بسته است.