خطر حشرات برای خانه

چرا مبارزه با حشرات از اهمیت بالایی برخوردار است؟

حشرات همه‌جا هستند؛ روی کابینت‌ها، گاز، داخل آشپزخانه و یخچال، در کیسه‌های خرید و هر جا که فکر کنید. آنقدر مقابلتان رژه می‌روند که حسابی اعصابتان را به‌هم می‌ریزند. سوسک‌ها و حشرات موذی همه‌‌چیز می‌خورند حتی صابون و چسب. معمولا در فصل بهار و تابستان به یکی از مشکلات اساسی در خانه‌ها به‌خصوص ساختمان‌های قدیمی تبدیل می‌شوند. به همین دلیل باید دنبال راه مناسبی برای مبارزه با حشرات پیدا کنیم.

آنها وقتی می‌آیند هم دیگر نمی‌توانید به‌راحتی بیرونشان کنید. اتفاقا از همه‌جا هم می‌توانند وارد منزلتان شوند؛ از شکاف‌ها گرفته تا ترک‌ها، دریچه‌ها و لوله‌های فاضلاب و… . ازهمه بدتر این است که سوسک‌ها و حشرات موذی به سرعت تولیدمثل می‌کنند.پس ممکن است به ازای هر کدام از آنها که مشاهده می‌کنیم هزاران حشره دیگر در پشت دیوار‌ها و شکاف‌ها پنهان شده باشند. از همه بدتر اما این است که سوسک‌ها و بیشتر حشرات موذی عامل انتقال انواع بیماری‌ها هستند. ازجمله تنگی نفس، انواع قارچ بیماری‌زا، اسهال خونی و… هستند. اما با همه این ها شما به‌سادگی می‌توانید به نبرد با این حشرات بروید و پیروز شوید.

شکاف‌ها و منافذ را مسدود کنید

همیشه یادتان باشد دیدن یک سوسری  و حشره ریز در طول روز می‌تواند به معنی وجود چندین برابر بیشتر از این حشرات در گوشه و کنار منزل شما در کابینت‌ها و وسایل برقی و… باشد. یکی از کارهایی که هر سال در ابتدای فصل بهار که زمان تخم‌ریزی این حشرات محسوب می‌شود باید انجام دهید این است که همه شکاف‌ها و منافذی را که در خانه می‌تواند محل تجمع و تخم‌ریزی باشد، بپوشانید.

همچنین به مدیران رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها توصیه می‌شود جهت پیشگیری از ورود این موجودات مزاحم و سمج انبار مواداولیه خود را که کارتن‌های آن می‌تواند آلوده به تخم سوسری و حشرات در این فصل باشد، خارج از فضای آشپزخانه قرار دهند.

طعمه سوسری بخرید

اگر گرفتار این حشرات موذی شدید، بهتر است طعمه سوسری بخرید. یکی از بهترین طعمه ها برای از مبارزه با حشرات در خانه ژل خوراکی فیبروکیل می باشد. این طعمه را به آسانی می توان در محل هایی که مشکوک به سوسری هستند، استفاده کرد و محیطی بدون سوسری داشت.

چرا مبارزه با حشرات از اهمیت بالایی برخوردار است؟

محلول آب و صابون

محلول آب و صابون بهترین ماده برای از بین بردن سوسری ‌های بالغ است. برای تهیه این محلول کافی است صابون حمام را با آب ترکیب کرده و داخل اسپری بریزید. البته برای استفاده از این روش باید به محض دیدن سوسکری ها این محلول را طوری روی آنها اسپری کنید که سر و شکم آنها به این ماده آغشته شود. 2 تا 3 قطره از این محلول برای کشتن سوسری ها ‌کفایت می‌کند.

سوسری ‌ها به محض تماس با این محلول، فرار را به قرار ترجیح می‌دهند. اما حین فرار ناگهان متوقف شده و کشته می‌شوند یا یک دقیقه بعد از تماس با این ماده از بین می‌روند؛ البته محلول آب و صابون برای از بین بردن تعداد زیادی سوسری و حشره روش مطمئنی برای دفع حشرات نیست.

کشتن سوسری

رعایت بهداشت و تمیز نگه‌داشتن منزل

اولین و بهترین روش مبارزه با حشرات موذی و سوسری ها، رعایت بهداشت عمومی و نظافت داخل آشپزخانه در طول شب است. درواقع کلید دور کردن حشرات موذی، تمیز نگه داشتن محیط زندگی‌تان است. پس شستن ظرف‌ها و بخش‌های کثیف منزل را به روز و هفته‌های بعد موکول نکنید. ظرف‌های کثیفی که روی هم تلنبار شده‌اند بهشت جمع‌شدن انواع حشرات هستند. خرده نان و غذاهای باقیمانده را دور بریزید.

حساسیت خاصی روی تمیزی اجاق گاز داشته باشید. سعی کنید اصول بهداشتی را درتمام بخش‌های ساختمانتان رعایت کنید. توجه داشته باشید که شما و همسایه‌هایتان همگی داخل یک کشتی هستید و اگر حشرات موذی وارد هر خانه‌ای شوند به خانه‌های دیگر هم راه خواهند یافت. پس مبارزه با حشرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاقه سوسری به کثیفی

مواد خوراکی و آب را از حشرات دور کنید

سوسری ‌ها شدیدا برای ادامه زندگی به آب نیاز دارند؛ چرا که تا یک ‌ماه بدون غذا می‌توانند زنده بمانند اما بدون آب حتی یک هفته هم نمی‌توانند دوام بیاورند. تمامی لوله‌هایی که چکه می‌کنند را تعمیر کنید تا منبع آبی برایشان باقی نماند. همچنین غذا را در ظروف در بسته نگهداری کرده و از رها کردن آنها روی میز و کابینت پرهیز کنید. سطل آشغال مجزا برای مواد غذایی قرار دهید و مرتبا آن را خالی کنید تا این مواد برای مدت طولانی در منزل باقی نمانند.

حتما از سطل زباله‌های در بسته استفاده کنید. سطل زباله را شب‌ ها بیرون از منزل و به دور از منزلتان قرار دهید. شکلات‌های شیرین، نان، سایر غلات و نیز از مقوا، جلد کتاب، چوب‌های روی سقف و هرگونه مواد خوراکی و غیرخوراکی را به‌صورت اصولی نگهداری کرده و دائم منزلتان را تمیز کنید و پاکیزه نگه دارید.

در صورت مشاهده جمعیت بالای سوسری ها در منزل یا محیط اطراف خود می توانید کنسانتره آلفاکیل را تهیه و با دز مشخص در آب حل کرده و در محل مورد نظر اسپری کنید تا برای همیشه از شر سوسری ها و یا هر حشره موذی دیگر خلاص شوید.

منبع

Cockroach Facts | How to Get Rid of Roaches (orkin.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.