وحشت از سوسری

آلفاسیپرمترین چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

با گسترش روز افزون استفاده از سموم بیشتر حشرات نسبت به آن ها مقاوم شده و دیگر از بین نمی روند. این مشکل را فقط با انتخاب سموم مناسب و کم خطر برای محیط زیست می توان حل کرد. در این مطلب میخواهیم به معرفی آلفاسیپرمترین بپردازیم.

  • نکته : همیشه به یاد داشته باشید تناوب استفاده از سموم را رعایت کنید تا در حشرات مقاومت به سموم ایجاد نشود.

آلفاسیپرمترین یک حشره کش پیرتروئیدی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. حلالیت کمی در اب دارد. نسبتاً فرار است. بر اساس خواص شیمیایی که دارد در آب های زیر زمینی نفوذ نمی کند.

ساختار شیمیایی آلفاسیپرمترین

در خاک نسبتاً پایدار است و در آب نیز شناخته شده است. برای پستانداران بسیار سمی است. اما برای پرندگان نسبتا غیر سمی بوده  اما برای بیشتر موجودات آبزی و زنبورهای عسل سمی است. با این حال برای از بین بردن بیشتر حشرات بسیار مفید بوده و اثر بالایی دارد.

برای از بین بردن حشراتی از جمله : مگس، پشه، مورچه، موریانه، سوسری ، سوسک و….. کاربرد دارد.

آلفاسایپرمترین یک حشره کش تماسی می باشد. یعنی هرگونه تماس حشره کافی می باشد تا این سم در بدن آفت اثر کند. اثر و فعالیت این سم یعنی آلفا سایپرمترین دو تا سه برابر بیشتر از سایپرمترین معمولی است.

آلفا سایپرمترین همراه با تترامترین در کنسانتره ای به اسم آلفاکیل وجود دارد که می تواند برای از بین بردن بسیاری از حشرات جونده و مکنده از جمله حشراتی که مشکلات بهداشتی ایجاد می کنند، استفاده می شود. وجود این دو ترکیب با هم با نسب های مناسب باعث شده تا عملکرد بسیار بالایی نسبت به محصولات مشابه خود در بازار داشته باشد.

آلفاکیل و حشرات

منبع

Alpha-Cypermethrin – an overview | ScienceDirect Topics

دیدگاه های این مقاله بسته است.