از بین بردن بید لباس

چند روش ساده برای از بین بردن بید لباس و مقابله با آنها

آیا شستن لباس های لارو بید را از بین می برد؟

شستن لباس می تواند راهی برای از بین بردن بید لباس باشد، اما راه حل مناسبی برای همه نوع لباس نیست.

شستشو برای از بین بردن چرخه زندگی لارو پروانه و تخم بید باید در حرارت 60درجه سانتیگراد شستشو انجام شود. این درجه حرارت میتواند لباس های پشمی و پنبه ای را آسیب وارد کند.

اما اتو کشی لباس ها تا حد زیادی می تواند لارو های بید لباس را از بین ببرد.

اتو کردن لباسلارو بید لباس

آیا انجماد لاروها و تخم بید لباس را از بین می برد؟

در صورت انجام صحیح انجماد لاروهای بید لباس و تخمهای آن ها را از بین می برد. اما به یاد داشته باشید که لاروها و تخمها در لباس باقی می مانند حتی اگر کشته شده باشند. عملی کردن این روش برای همه لباس های خانه شاید امکان پذیر نباشد.

آیا نور خورشید لاروهای بید را می کشد؟

قرار گرفتن لارو بید لباس در مقابل آفتاب به خودی خود لارو بید لباس را از بین نمی برد. زیرا این آفات می تواند در کیسه ای که برای خود ساخته پنهان شود و از نور خورشید در امان بماند. حتی اگر بعد از قرار دادن مکرر در مقابل آفتاب کار ساز باشد اما چون لباس ها در این صورت به طور مداوم جلوی آفتاب قرار می گیرند باعث خرابی آن ها می شود.

خشک کردن لباس

آیا بخارشوی لباس باعث از بین رفتن لاروهای بید می شود؟

  • بخار دادن می تواند کمک کند اما برای از بین بردن لاروهای بید لباس روش مطمئن و با صرفه ای نمی باشد.
  • در این روش مدت زمان و عمق نفوذ بخار به لباس باید زیاد باشد که متاسفانه در این صورت هم به لباس ها آسیب وارد میشود.
  • بنابراین، بخارشوی کردن لباس به تنهایی نمی تواند راه حل مطمئنی برای ریشه کنی و از بین بردن بید لباس باشد.

بخارشو کردن لباس

آیا می توانید لاروهای بید لباس را جارو برقی کنید؟

جارو برقی در این زمینه می تواند یکی از وسیله های موثر برای از بین بردن لارو های بید لباس باشد. اما حتما دقت داشته باشید که  پس از جاروکشی ، کیسه جارو برقی خود را در بیرون از خانه ، درون کیسه ای پلاستیکی خالی کنید. مطمئن ببندید و آن را در سطل زباله دور بیندازید و لوله جاروبرقی را در حمام با آب داغ بشورید.

متاسفانه همه روش های توصیه شده در بالا فقط به صورت موقت باعث از بین رفتن بید لباس از روی لباس ها  و خانه شما می شوند و روشی قطعی برای کنترل این آفت نمی باشند.

پیشنهاد آسازیست برای شما استفاده از فرمون جذب بید می باشد. از این محصول کاملا ارگانیک و نوین، در صورتی که هنوز این بید در خانه تان بیشتر گسترش نیافته و فقط تعداد اندکی از آن ها را مشاهده کردید می توانید استفاده کنید و به طور کامل از شر بید های لباس راحت شوید.

اما اگر در محیط خانه تان با هجوم شدید این آفت روبرو شدید می توانید از محصول کنسانتره آلفاکیل که کاملا بدون بو و لکه و هرگونه آلودگی می باشد، استفاده کنید و خانه ای بدون هر گونه لارو و بید داشته باشید.

منبع

How to get rid of Clothes moths, Tineola bisselliella, fight the infestation in house | Nexles

دیدگاه های این مقاله بسته است.