ساس تخت خواب

ساس تخت خواب چیست؟

اگر فقط از وجود یک ساس تخت خواب ماده بارور در منزل خود غافل شوید در مدت سه ماه با حدود 300 ساس بالغ و 1000 تخم ساس مواجه خواهید شد.

ساس های تخت خواب

ساس جز حشرات بوده و از انگل های خونخوار گزنده به شمار می آید. این حشره شب فعال بوده و از خون حیوانات خون گرم از جمله انسان تغذیه می کند. در شرایطی که تعداد ساس ها زیاد شود و در طول شب قادر به تغذیه کافی نباشند در طول روز نیز برای تغذیه به انسان حمله کرده و مشکل ساز می شوند.

ساس تخت قرمز

شکل ظاهری بدن ساس بدلیل صاف و تخت بودن به حشره این امکان را می دهد تا به راحتی خود را در درزها و شکاف الیاف مانند لباس ، وسایل اتاق خواب مانند بالش، تشک خوشخواب، تختخواب، پتو، ملحفه و سایر وسایل منزل مانند مبلمان، پرده ها،فرش، زیر قرنیزها و … پنهان کنند و در زمان شب که شما در خواب عمیق به سر می برید از طریق جذب دی اکسید کربن و گرمایی که از بدن میزبان دفع شده او را شناسایی کرده و از خون گرم میزبان به عنوان تنها منبع غذایی تغذیه می کند.

در نتیجه این عادت رفتاری ساس، شناسایی و گزش ساس در مراحل ابتدایی آلودگی امری دشوار بنظر می آید. از نشانه های تشخیص وجود ساس در منزل بعد از گذشت مدت زمانی از ورود ساس می توان به جای گزش و نیش ساس روی پوست افراد اشاره کرد و در صورت افزایش میزان آلودگی ساس مشاهده فضله های ساس است که بشکل لکه های خون و لکه های سیاه رنگ شبیه به جوهر روان نویس که بر روی تشک و ملحفه اثر خود را به جا  می گذارند که این شواهد نشان دهنده رشد و تکثیر کلونی ساس ها در داخل وسایل الیافی می باشد.

اندازه ساس تخت خوابمقابله با ساس تخت خواب

ساس تختخواب از آفاتی می باشد که  در زمان کوتاهی جمعیت آن ها به صورت انفجاری می تواند طغیان کند، بنابراین تشخیص زودهنگام وجود ساس در منزل برای جلوگیری از گسترش آلودگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در بحث درمان قطعی مبارزه با حشره ساس ، انتخاب روش و ماده مناسب، سمپاشی تخصصی و اصولی ساس امری ضروری در جهت ریشه کنی ساس محسوب می شود.

محصولات بسیار زیادی در بازار وجود دارد که برای از بین بردن ساس تخت خواب توصیه می شود. اما به علت استفاده مداوم از سموم در برابر این آفت باعث بروز مقاومت شده است و روش های قدیمی دیگر برای از بین بردن این آفت کارساز نمی باشد و فقط هزینه های بالایی را به بار می آورد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از کنسانتره آلفاکیل با دز مشخص شده برای ساس تخت خواب می باشد. این محصول کاملا بدون بو و هرگونه لکه می باشد و به از بین بردن ساس تخت خواب در محیط شما کمک می کند.

مقابله با ساس

دیدگاه های این مقاله بسته است.