جلوگیری از ورود پشه ها به داخل خانه

چند راه جلوگیری از ورود پشه ها به داخل خانه و تولید مثل آنها

پشه ها از دیر باز ازموجودات موذی برای انسان به شمار می آیند. علاوه بر مزاحمت های فیزیکی که با پرواز در اطراف صورت انسان ایجاد می کنند می توانند برخی بیماری های مهم را نیز انتقال دهند. حتی در مواردی باعث مرگ انسان نیز می شوند. تولید مثل پشه ها شرایط خاصی دارد. پشه ها در شرایط مناسب محیطی و در صورت وجود برخی ویژگی ها در محیط می توانند به سرعت جمعیت خود را چندین برابر کنند. همین مورد میتواند به یک دردسر بزرگ تبدیل شود. اگر به حضور آن ها به توجهی کنید ممکن است طی چند مدت با هجوم آن ها مواجه شوید.

گرم شدن هوا تاثیر به سزایی در افزایش جمعیت این حشره دارد. پشه ها سنسور های قوی دارند. این سنسورها به آنها کمک میکنند در تاریکی هم میزبان مناسب را پیدا کنند و آن را نیش بزنند. هدف از نیش زدن پشه ها تغذیه از خون می باشد. خون حاوی مقادیر زیادی پروتئین می باشد. پروتئین خون بهترین منبع برای پشه های ماده است تا بتوانند تخم های خود را تولید کنند.

در این مطلب به چند روش جلوگیری از ورود پشه ها به خانه یا محل کار شما پرداخته می شود.

1. برداشتن آب داخل زیری (بشقاب ) گلدان ها و تمیز کردن آن ها

فعالیت های باغبانی می تواند یکی از سرگرمی های جالب در خانه باشد. اما باید به همه جزئیات آن دقت کنید تا اجازه ندهید فعالیت باغبانی شما منجر به ورود پشه های مزاحم به داخل خانه شما شوند و این سرگرمی شما را خراب کنند و فعالیت شماکمتر لذت بخش شود.

اطمینان حاصل کنید که آب راکد را از زیری گلدان به طور روزانه تخلیه و پاک کنید. با این کار شما مکان بالقوه تخم گذاری و پرورش لارو پشه ها را از بین می برید. همچنین رشد آن ها را محدود می کنید.

اگر در فصول گرم سال گلدان های خود را در محیط بیرون و یا در تراس می گذارید دقت کنید که بعد از بارندگی بسیار متداول است که زیری گلدانی شما آب راکد را از بارندگی جمع آوری کند. گونه های پشه ای مانند Aedes Aegypti  واقعاً جذب آن می شوند.

ریختن آب داخل زیریآب زیری گلدان

2. وقتی از استخر بچه استفاده نمی کنید، آن را در داخل خانه نگهداری کنید

وقتی فصل بارانی فرا می رسد، یکی از فعالیت های کودک شما مانند شنا در فضای باز مطمئناً برای لحظه ای متوقف می شود. اما گذاشتن استخر بچه‌تان در بیرون ایده چندان جالبی نیست.

استخر بچه‌ها را در فضای سرپوشیده و در یک محیط به نسبت خشک نگهداری کنید. یا حداقل در صورت عدم استفاده، آن‌ها را وارونه کنید. بنابراین آب باران را در خود نگه نمی دارد و زمینه های بالقوه برای پرورش پشه ها را نیز فراهم نمی کند.

استخر کودک

3. درب سطل های زباله را بسته نگه دارید حتی سطل های زباله بیرون خانه

سعی کنید از سطل های زباله درپوش دار هم در داخل خانه و هم در بیرون از خانه استفاده کنید. همچنین سعی کنید روزانه زباله های خود را به بیرون از خانه انتقال دهید به ویژه اگر زباله هایتان بیش از حد شیرابه داشته باشد.

اگر سطل های زباله بیرون خانه خود را بدون سرپوش رها کنید، به سادگی این فرصت را به پشه ها می دهد تا در آنجا تولید مثل کنند. حصول اطمینان از پوشاندن سطل های زباله در فضای باز برای جلوگیری از تجمع آب باران یکی از راه های جلوگیری از تولید مثل پشه در نزدیکی خانه شما است.

سطل زباله دردار

اگر با انجام دادن همه موارد بازهم با مشکل پشه ها مواجهه شدید و نگران سلامتی خود و خانوادتان بودید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید چراغ سایلنت جذب حشرات را تهیه کنید و بدون هرگونه آلودگی اعم از صدا و شیمیایی ، از شر پشه ها در محیط بسته خود خلاص شوید و با آرامش به فعالیت های خود در خانه تان ادامه دهید.

داخل چراغ سایلنتچراغ سایلنت دیواری

منبع

8 Ways to Prevent Mosquito Breeding | Rentokil Indonesia

دیدگاه های این مقاله بسته است.