موش های سیاه را بهتر بشناسیم

موش سیاه را بهتر بشناسیم

موش سیاه

موش سیاه گونه ای از جوندگان است که از خانواده موش های صحرایی است.این گونه بیشتر در آسیا یافت میشود .اسم این موش از رنگ بدنش گرفته شده و در برخی منابع خرموش سیاه نیز قید شده است. این موش ها 15 سانتیمتر طول بدنشان و تا 15 سانتیمتر هم طول دمشان میشود. موش های سیاه شناگران خوبی نیستند و به همین دلیل در اغلب اوقات زیستگاه های خشک و دور از دریا را برای زندگی برمی گزینند هرچند این گونه در برخی جزایر آسیا نیز یافت می شود و گفتنی است عمر خرموش سیاه از دو سال تجاوز نمیکند.

زندگی موش سیاه

این موش ها هیچگونه ترسی از انسان ندارند و در مناطق مسکونی، کشتی و قطار دیده می شوند. موش سیاه وابستگی کمتری به آب داشته و بیشتر طبقات بالا و خشک  ساختمان ها را ترجیح میدهند که این موضوع به عدم توانایی شنای این جونده برمیگردد. به تازگی تعداد زیادی از این موش برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده حرا واقع در سواحل جزیره قشم بر روی درختان حرا مشاهده و گزارش گردیده اند.

اگر در محیط خانه و یا محل کار خود موش سیاه را مشاهده کردید و یا آثاری از وجود این موش را دیدید، با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا محصول مرتبط با مشکل خود را از بخش محصولات تهیه کنید.

نشانه گیری به موش

ویژگی های موش سیاه

مانند باقی هم نوعان خود زندگی کاملا اجتماعی و فعالی دارد در عین حال شب را برای شکار و غذاخوردن انتخاب میکند و در طول روز در مخفیگاه خود باقی می ماند. جهت ایجاد لانه و انبار کردن مواد غذایی معمولا سوراخ هایی حفر میکند یا در سوراخ دیوارها و درختان ساکن میشود و در کل طبق عادت تمام موش ها ترجیح میدهد جایی برای زندگی پیدا کند که در دید نباشد.

موش سیاه بسیار فعال بوده  و در بالا رفتن چابک است و می تواند روی یک سیم با قطر حدود ۶/1 میلیمتر به آسانی بدود که برای این کار از دم بلند خود کمک میگیرد.موش سیاه شاید در شنا حرفی برای گفتن نداشته باشد ولی با وجود دمی به طول 15 سانت استاد تعادل و عبور از شاخ و برگ می باشد. معمولا در اطراف منبع غذائی جمع می شوند و بخاطر جثه نسبتا درشت خود بیشتر اوقات شب ها درحال تغذیه میباشد

موش سیاه قادر است دیوارها و درها را به آسانی با دندان هایش سوراخ کرده و از آنها عبور نماید. جمعیت این حیوان در شهر به علت افزایش جمعیت شهری و همینطور دردسترس بودن غذا، زیاد می باشد. در تمام فصول سال قادر به جفتگیری و تولید مثل است درحالی که دوره بار داری این جونده تنها ۲۲ روز است.

موش سیاه شهری

تغذیه

موش سیاه یا همان خرموش سیاه همه چیز خوار است ولی موش ها رژیم غذایی بسیار انعطاف پذیری دارند و میتوانند با شرایط مختلف زیست بوم سازگار شوند. اغلب از مواد غذایی که انسان استفاده می کند، تغذیه میکند، غذاهای گیاهای نظیر غلات و میوه جات را ترجیح میدهد و از مواد حیوانی به عنوان مکمل استفاده میکند اما درصورتی که حیوانات و تخم پرندگان نیز دردسترسشان باشد گرسنه نخواهند ماند.

روش های مبارزه با موش سیاه

کنترل جمعیت موش همیشه چالش برانگیز است ما در مقاله هایی جداگانه بصورت مفصل به این مباحث پرداخته ایم.

در همه روش های مبارزه با موش و کنترل جمعیت آن یک موضوع مهم و مشترک وجود دارد،تا زمانی که شما از ورود موش های جدید جلوگیری نکنید نمیتوانید جمعیت موش ها را کنترل کنید موضوعی که ما آن را بهسازی مینامیم درمورد موش های صحرایی هم این مورد صادق است و حتما قبل از هر اقدامی باید ورودی ها شناسایی و مسدود شوند حال در ادامه به بحث استفاده از طعمه های موش میرسیم که باید نسبت به تنوع غذایی موش در منطقه انتخاب شود.

موش هایی مانند موش سیاه که جثه نسبتا بزرگی دارند برای ساییدگی دندان های خود اغلب تمایل بیشتری به طعمه های موم بلوک دارند و ترجیح میدهند خوراکی های سخت تری را امتحان کنند.

پیشنهاد نهایی

در این زمینه آسازیست روش های کارآمد و موثری را برای شما ارائه می دهد و مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه با ارائه صحیح ترین روش های مبارزه با جمعیت موش شما را در مسیر این مبارزه پر دغدغه همراهی خواهند کرد.

منبع

Black Mice (orkin.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.