عقرب سیاه

شناخت عقرب ها و محل زندگی و مقابله با آنها

عقرب ها

عقرب ها به مرگبار بودن و حمله به انسان ها شهرت دارند که ظاهر خشن و نیش متصل به دم هم به قوت این موضوع می افزاید اما گفتنی است اکثر عقرب ها پنهان شدن را ترجیح می دهند. به طور کلی کاملاً خجالتی هستند و فقط در صورت تهدید و ترس  تمایل به نیش زدن دارند که نیش برخی از آنها برای انسان کشنده هم نمی باشد. با این حال، کنترل و حذف جمعیت عقرب در محیط زندگی انسان ها از لزومات یک زندگی آرام است  زیرا نیش عقرب ، دیدنش و همزیستی با این حشره واقعا ترسناک است.

میزان زاد ولد عقرب ها نسبت به سن و گونه حشره متفاوت است ولی در کل این حشره تا اولین پوست اندازی خود بعد از به دنیا آمدن نوزاد هایش را در پشت خود حمل میکند.

عقرب آماده حمله

عقرب ها در کجا زندگی می کنند؟

عقرب ها در تمام خشکی های این سیاره به جز قطب جنوب یافت می شوند. این بند پایان در هر محیطی از جمله از جنگل های بارانی استوایی گرفته تا علفزارها و بیابان ها یافت می شوند. بیشتر آب و هوای گرمتر را ترجیح می دهند. در مناطق کویری و گرم ایران  رایج هستند. در محل هایی با آب و هوای گرم تر در طول سال، زمانی در طول سال وجود ندارد که آنها فعال نباشند.

به همین دلیل است که پیشگیری و کنترل عقرب برای خانه یا محل کار شما بسیار مهم است  عقرب ها گونه های مختلفی دارند که طبیعتنا برخی خطرناک تر و برخی کم خطر هستند ولی در کل این حشره با ظاهر خود و شبزی بودنش میتواند همیشه تهدیدی برای ما حساب شود.

عقرب ریز

عقرب ها کجا لانه می کنند؟

این موجودات دوست دارند به تنهایی و دور از سایر حشرات حتی خود عقرب ها لانه کنند آنها زندگی اجتماعی را دوست ندارند و در این مورد اصلا نمیتوان آنها را با موش ها یا دیگر موجودات اجتماعی مقایسه کرد . عقرب ها هیچ علاقه ای به گشت و گذار روزانه ندارند و کاملا موجوداتی شبزی محسوب میشوند و احتمالا شما در طول روز آن ها را مشاهده نکنید.

با این حال معمولاً در مناطق سایه دار در باغ یا گاراژ شما و مناطق به هم ریخته داخل خانه لانه می کنند. عقرب ها در درز و شکاف های کوچک، زیر توده های چوب یا انبوه سنگ ها و گاهی در کفش ها پنهان می شوند.در مناطق کوهستانی نیز در طول روز زیر سنگ ها یا بخش هایی که سرمای شب را همراه خود دارند میتوانند مامن مناسبی برای این حشرات ترسناک به شمار بیایند.

توصیه میشود هنگام کمپ زدن یا برپایی چادر ابتدا اطراف را برای این موضوع بررسی کنید. برخی از گونه‌های عقرب، ترجیح می‌دهند به صورت وارونه لانه کنند. بنابراین ممکن است آن‌ها را در قسمت پایین مبلمان به صورت آویزان مشاهده کنید. دیدن عقرب در هر یک از مکان های گفته شده برای اغلب انسان ها ترسناک و آزار دهنده می باشد.

عقرب ها و محل زندگی

درخشان زیر نور ماورای بنفش

یکی از راه های شناسایی این حشرات، چراغ قوه های ماورای بنفش هستند، پوست عقرب زیر نور فرابنفش مانند یک چراغ میدرخشد و این موضوع جزو اصلی ترین راه های بررسی حضور عقرب در محیط زندگی یا کمپ برای ما محسوب میشود.

عقرب ها در طول روز در مخفیگاه خود هستند و شما نمیتوانید آنها را ببینید ولی شب ها که وقت غذا خوردن و شکار برای این حشره محسوب میشود  شما نیز میتوانید با استفاده از نور فرا بنفش آنها را گیر بیاندازید

دورکردن به روش های خانگی

برای دور کردن این حشرات میتوانید از روغن هایی که دم دستمان هست نیز استفاده کنیم و به راحتی این عقرب ها را از خودمان دور کنیم. برای مثال روغن سدر یا روغن نعنا که برای انسان بوی خوشی محسوب میشوند جزو دور کننده های عقرب هستند در برخی منابع استوگدوس نیز قید شده است که این ترکیبات میتوانند تا حدودی تاثیر گذار باشند ولی برای کنترل این حشره باید راهکار های کاربردی تری را امتحان کنیم.

پیشنهاد آسازیست برای شما استفاده از کنسانتره آلفاکیل می باشد که با روش به کار گیری آسان محیط خانه شما را از این موجودات پاکسازی می کند.

 

سمپاشی عقرب ها

عقرب ها بسیار مقاوم هستند و کشتن و از بین بردن آنها سخت است. هنگامی که راه خود را به داخل خانه باز می کنند، می توانند ماه ها بدون آب یا غذا زندگی کنند. اگر فکر می کنید خانه شما مشکلی با عقرب دارد، بهتر است با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مبارزه با عقرب ها

 

کنسانتره آلفاکیل

کنترل جمعیت عقرب میتواند چالش نسبت

 

ا سختی برای ما باشد و شب گرد بودن این حشره نیز سختی را دوچندان میکند و حال اینکه عقرب اصلا زندگی اجتماعی ندارد و شما نمیتوانید از روش های لانه یابی برای این موجود استفاده کنید.

هم دردسری تازه است و شما نیاز به سمومی ماندگار در محیط دارید چون احتمال اینکه بتوانید سم را دقیقا به لانه عقرب بزنید بسیار کم است، کنسانتره آلفاکیل با ماندگاری خود در یک محیط میتواند حشراتی که در طول شب از آن محیط عبور میکنند را نیز مسموم کرده و نه تنها عقرب بلکه هر حشره ای را از بین ببرد.انتخاب سم و نحوه مبارزه با حشرات همیشه تاثیرگذار ترین عوامل در نتیجه کنترل جمعیت حشرات محسوب می شود.

منبع

scorpion | Description, Habitat, Species, Diet, & Facts | Britannica

دیدگاه های این مقاله بسته است.