ساس از چه چیزی بدش میاد

ساس از چی بدش میاد ؟

ساس، خون آشام منزوی

حشره ای خون خوار با رنگ قهوه ای تیره و گاهی مایل به قرمز قابل مشاهده با چشم غیر مسلح است و میتوان گفت بعد از تغذیه به اندازه یک دانه سیب می شود. علاقه ای به زندگی انگلی نداشته و در گوشه کار و انزوا زندگی میکند. در ادامه به بررسی تمامی جوانب این حشره شب گرد خواهیم پرداخت.

ساس

ساس را میتوان دردسری بزرگ نامید، این حشره سرشعت تکثیر بالایی دارد و از خون تمامی حیوانات خونگرم می تواند تغذیه کند. بله درست است! تمامی حیوانات خونگرم از جمله حیوانات خانگی ما میتوانند مورد حمله ساس قرار بگیرند. علاوه بر زاد و ولد سریع دومین موضوعی که این حشره را خطرناک میکند مقاومت به اغلب سموم شیمیایی و توانایی زنده مانی تا 350 روز بدون تغذیه است.ساس میتواند تا یکسال منتظر گزیدن شما بماند.

ولی نگران نباشید که در انتهای همین مقاله به بررسی راه های خانگی و شیمیایی کنترل ساس خواهیم پرداخت.

یک ساس بالغ میتواند روزانه 2 الی 3 تخم بگذارد که این آمار در طول عمر این حشره به 200 الی 500 تخم میرسد، این تخم ها که شباهت زیادی به دانه های برنج دارند میتوانند یک خانه را کاملا آلوده کنند و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای ساس هیچ فرقی ندارد شما ساکن مناطق گرمسیر هستید یا در مناطق سردسیر زندگی میکنید، حتی برای ساس شهر و روستا نیز مطرح نیست و ممکن است مجلل ترین هتل های دنیا هم به ساس آلوده شوند چرا که وجود تنها یک ساس میتواند 200 الی 500 ساس جوان و جویای خون را مهمان شما کند.

ساس از چی بدش میاد

شیوه زندگی ساس انگلی نیست برای مثال کنه یا کک لابلای مو و پوست میزبان خود زندگی میکنند اما ساس تنها هنگام تغذیه است که به سمت شکار خود حرکت میکند و این اتفاق همیشه شباهنگام رخ میدهد زیرا این حشره روز ها در حال استراحت و تخم گذاریست.
بر اساس تحقیقات حدود 25درصد جمعیت جهان به نیش این حشره حساسیت دارند یعنی از هر ۴ نفر ممکن است یک نفر به نیش ساس حساسیت داشته باشد و در این صورت حتما او را به نزدیک ترین مراکز اورژانس برسانید.اما کسانی که حساسیتی به نیش ندارند هیچ دردی از نیش ساس حس نخواهند کرد.

ساس در دندان های نیش خود ماده ای بی حس کننده و ضد انعقاد خون دارد که این موضوع در مرحله اول شکار را از خواب بیدار نمیکند و مکیدن خون در کمال آرامش ادامه پیدا میکند و دومین تاثیر این ماده در جلوگیری از انعقاد خون است که اجازه خشک شدن را به خون نمیدهد و عملیات بدون هیچ تهدیدی کامل میشود.

ساس را لابلای پایه و چهار چوب های چوبی جست و جو کنید، زیر فرش و موکت حتی کناره تشک و بالش محل های زندگی این حشره است.لباس هایتان را هر ازگاهی بتکانید و مثل قدیمیان لحاف هارا مقابل نور خورشید پهن کنید.

ساس روی پارچه

دمای منفی ۱۹ درجه سانتیگراد یا تابش نور مستقیم خورشید و آب داغ را میتوان اصلی ترین کار های مقابله با ساس نامید. ساس در دمای 19 درجه زیر صفر ساعاتی بیشتر دوام نمی آورد و تابش مستقیم خورشید میتواند تخم های ساس را نیز از بین ببرد، برای از بین بردن ساس ها و تخم هایشان میتوانید با آب داغ تمامی فرش ها و لباس ها را نیز بشورید اما نکته اصلی مبارزه با ساس اینجاست که حتی یک ساس هم نباید زنده بماند.

یک ساس به معنی آلودگی حداکثری بعد از سه ماه است، فرصت چندانی ندارید. این حشره به راحتی از طریق چسبیدن به لباس ها یا چمدان مهمان شما میتواند به سمت منزل شما مهاجرت کند. نور خورشید و بوی سیر و هزاران راه دیگر وجود دارد اما سوال این است همه ساس ها در معرض نور خورشید قرار گرفته اند؟آیا تمام ساس ها در پتویی که شستید بودند؟ به قطع نمیتوان گفت این روش ها برای حل مشکل ساس وقت تلف کردن است یا نه.

راه چاره چیست؟

شرکت های سمپاشی راهکار های متفاوتی برای مقابله با این حشره دارند از سمپاشی گرفته تا دیگر روش های مبارزه با حشرات ولی موثر ترین روش مه پاشی سرد و گرم است.

در مورد ساس علاوه بر سمومی که شما بکار میبرید شیوه مبارزه هم بسیار مهم است. شما با استفاده از روش های مه پاشی کل محیط را با سم احاطه میکنید و این روش تمامی ساس ها را در مقابل سم بی دفاع میکند و شما دغدغه ساس های پشت میز یا زیر فرش را ندارید چون فضای آلوده به ساس الان بصورت کامل با غبار های سمی پر شده است.

در این مقاله کوشیدیم ساس را تا حدودی بشناسیم و در مجالی کوتاه به روش صحیح مقابله با ساس هم اشاره داشتیم و به سوال اول مقاله اینجا پاسخی دوباره میدهیم، ساس از الکل، سیر و شرکت های سمپاشی بدش می آید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.