عامل مشاهده مورچه ها در خانه

چکیدن آب از لوله های خانه و رطوبت خانه شما عامل مشاهده مورچه ها در خانه

معمولا هیچکس دوست نداردآب را با چکیدن آن ها از لوله های خراب هدر دهد. زیرا این کار باعث افزایش هزینه ماهانه قبوض آب می شود. همه جا را به هم می ریزد. اما، آیا می‌دانستید که علاوه بر این، باعث مشکلاتی از قبیل دعوت کردن آفات مزاحم مثل مورچه ها، موریانه ها و سوسری ها و … می شود. رطوبت ناشی از چکیدن لوله ها یکی از مکان های مورد علاقه مورچه ها برای زندگی است.

نشتی لوله کشی ها چگونه آفات خانگی را جذب می کند؟

آب یکی از نیاز های اصلی آفات است. همانند انسان، آفات خانگی و بهداشتی نیز از جمله سوسری ها  و مورچه ها برای زنده ماندن به هر کجا که آب باشد می روند. از سوی دیگر، رطوبت بیش از حد ناشی از نشت لوله‌کشی، محیط زندگی مناسبی را برای آفاتی مثل موریانه ‌ها فراهم می‌کند. زیرا رطوبت یکی از جز های اساسی می باشد که برای بقا به آن نیاز دارند.

مورچه ها

مورچه ها نیز از جمله آفاتی هستند که نصبت به رطوبت کم حساس می باشند. البته گونه هایی از آن ها وجود دارد که می توانند نسبت به کم بود رطوبت مقاومت داشته باشند. با گرم شدن شدید هوا و خشکی که بعد از آن به وجود می آید، مورچه های ولگرد را به خانه های شما دعوت می کند.این مورچه ها پس از ورود به خانه شما به جست و جوی مکان هایی مناسب برای لانه سازی و تشکیل کلنی خود می روند.

یکی از مهم ترین ویژگی ها که باید مکان لانه آن ها داشته باشد رطوبت است. بنابراین سعی می کنند مکان هایی را که رطوبت کافی را دارد انتخاب کنند. در آن جا رشد و نمو یافته و جمعیت خود را افزایش دهند. مورچه ها بیشتر آب مورد نیاز خود را از طریق غذایی که می خورند دریافت می کنند. اما برخی مورچه ها ممکن است در زمان آب و هوای خشک با کم آبی مواجه شوند.

کم بود آب می تواند باعث اختلال در فرایندهای حیاتی این آفات شود و آن ها را از پا در بیاورد .می توان از این ویژگی در جهت بهینه برا کنترل آفاتی که نسبت به رطوبت حساس هستند، استفاده کرد. بنابراین برای جلوگیری از هجوم مورچه ها در خانه و کاهش خسارت آنها بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

اگر نشتی در تاسیسات لوله ها در خانه دارید این باعث می شود که مورچه ها را به خانه های شما جذب کند. زیرا آنها در تلاشند تا غذا بیشتری پیدا کنند. و مکان مناسبی برای زندگی داشته باشند. علاوه بر آب، خرده‌های غذا، لکه‌های روغن یا مواد قندی که پاک نشده باقی می‌مانند، همگی منابع غذایی جذابی برای مورچه‌ها هستند.

مورچه های درحال حمل غذا

آب، یکی از عوامل جذب مورچه ها

رطوبت بالا ناشی از نشتی لوله ها هم چنین ممکن است پتانسیل بالایی برای جذب یک نوع مورچه باشد. گونه ای بسیار دردسرساز و آسیب رسان از گونه مورچه ها. یکی از این گونه های دردسرساز مورچه های نجاراند.

اگر لوله ای که نشت می کند به یک از وسایل چوبی در خانه شما منتهی شود، باعث جذب شدن آب توسط چوب میشود. آن را  مرطوب می کند. چوب هایی که رطوبت جذب کرده باشند برای مورچه های نجار را جذب کننده می باشند.

علاوه بر آن که حضور مورچه ها در خانه می تواند از لحاظ روانی شما را آزار بدهد می تواند خسارات اقتصادی نیز داشته باشد.مثلا در مورد مورچه‌ های نجار که می توانند چوب را خالی کنند تا لانه ‌شان را در آنجا بسازند. این مورچه ها میتوانند آسیب جدی به وسایل چوبی برسانند.

در مورد کنترل مورچه ها باید مراقب باشید بین مورچه‌ها و موریانه‌ ها اشتباه نکنید. زیرا هر دو آفات آسیب‌رسان به چوب هستند. زیرا اشتباه در تشخیص آن ها باعث می شود روش کاربردی برای کنترل موثر واقع  نشود.

یکی از راه های کنترل مورچه ها در روز های گرم تابستان که جمعیت آن ها بالا می باشد استفاده از ژل خوراکی فیبروکیل می باشد.

منبع

Ant Invasion Determined by Weather – Rain & Drought | Preventive Pest Control

دیدگاه های این مقاله بسته است.