ورود آفات خانگی

چند عادت بدی که باعث جذب آفات به خانه تان می شود

معمولاً برخی از کارهای بی اهمیتی که در خانه انجام می دهید یا حتی نادیده می گیرید، دلیل اصلی جذب آفات زیادی به خانه شما هستند. لیستی از عادات و کار های بد رایج را که در واقع می توانند آفات را به خانه شما جذب کنند را در زیر بررسی می کنیم.

1.گذاشتن ظروف کثیف روی سینک آشپزخانه در طول شب

آفات خانگی مانند سوسری ها و مورچه ها بسیار دوست دارند از باقیمانده موادی مثل روغن، چربی و شکر که روی ظروف پخت و پز و که در سینک ظرفشویی در طول شب مانده اند، لذت ببرند.

نکته جالب: چگونه می توان گونه های مختلف سوسری را شناسایی کرد؟

نکات پیشگیری:

  • تمام ظروف آشپزی و غذاخوری استفاده شده را بلافاصله بشویید.
  • ظروف پخت و پز و غذا خوری خشک و/یا تمیز را در کابینت آشپزخانه یا کمد قرار دهید. با این کار از راه رفتن سوسری ها روی روی ظروف غذاخوری جلوگیری می کنید.

ظروف کثیف

2.از سطل زباله درپوش دار استفاده کنید و نگذاریدکاملا پر شود

پر شدن سطل زباله و پوشیده نشدن آن نه تنها باعث بوی نامطبوع می شود بلکه باعث جذب آفات خانگی نیز می شود.مگس ها دوست دارند در اطراف مکان های کثیف و بدبو مانند سطل زباله بچرخندکه نه  تنها شما را آزار می دهد، بلکه وجود آن در خانه سلامت شما و خانواده تان را نیز تهدید می کند.

سوسری ها هر چیزی را که پیدا می‌کنند، بدون استثنا می‌خورند. مشکل سوسری  نیز از دیگر مسائلی است که از جمع شدن زباله در سطل زباله ناشی می شود.

نکات پیشگیری:

  • اجازه ندهید سطل آشغال شما سرریز شود.
  • همه زباله های خود را از داخل خانه به سطل زباله خارج از خانه بریزید.

چند عادت بدی که باعث جذب آفات به خانه تان می شود

3.لباس های کثیف خود را در اتاق خواب آویزان نکنید

این عادت می تواند پشه ها را به اقامت در اتاق خواب شما دعوت کند. آیا می دانید پشه ها واقعاً دوست دارند در لباس های کثیف شما که به در اتاق خواب خود آویزان کرده اید، استراحت کنند؟ این به این دلیل است که پشه ها بوی عرق انسان را از لباس های کثیفی که آویزان می کنید جلب می شوند و دوست دارند.

نکات پیشگیری:

  • از آویزان کردن لباس‌های کثیف یا حوله‌های خیس داخل اتاق خواب خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود پشه‌های بیشتری در اتاق خواب شما جمع شوند.
  • بلافاصله لباس های تمیز را بدون اینکه چند روز به تعویق بیندازیددر کمد قرار دهید.

آویزان کردن لباس ها

4.خودداری از انباشتن کالادر خانه

چیدن و انباشتن روزنامه‌ها یا مجلات قدیمی مخفیگاه خوبی برای آفت‌هایی مانند سوسری ها ایجاد می کند.سوسری ها در میان این کالاها پنهان می شوند زیرا حاشیه‌های بین این آشغال‌ها رطوبت خاص خود را تولید می‌کنند که مکان بسیار مناسبی را برای پنهان شدن و پرورش سوسری‌ها می باشد.

نکات پیشگیری:

  • اجناس دست دومی که دیگر در خانه شما استفاده نمی شوند را فورا دور بیندازید.
  • اگر هنوز هم می‌خواهید آن کالا های دست دوم را در خانه نگه دارید آن‌ها را در ظروف یا جعبه‌هایی در بسته نگه دارید تا از مخفی شدن سوسری ‌ها در داخل آن جلوگیری کنید.

انبار کردن کالا

برای اینکه خیالتان راحت باشد و کاملاً ایمن باشید، با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید تا به طور مؤثر و ایمن هر گونه مشکل آفتی را که ممکن است امروز در خانه خود داشته باشید کنترل کنید.

منبع

5 common poor home habits that attract pests. Rentokil SG

دیدگاه های این مقاله بسته است.