موش خرما

نشانه های وجود موش صحرایی و راه کار های جلوگیری از هجوم آن ها

موش های بزرگ (موش صحرایی)

موش های صحرایی بسیار مقاوم هستند و برای وارد شدن به خانه یا هر محل دیگری حتی می توانند فلزات را هم بجوند و اگر به خانه یا محل کار شما دسترسی پیدا کنند ، می توانند بیماری های مهمی را گسترش دهند و باعث آسیب و آلودگی غذا شوند.  بنابراین ضروری است که به سرعت موش های صحرایی را از بین ببریم ، زیرا :

  1. با نحوه تغذیه ای که دارند به طور پیوسته در حال جویدن هستند و می توانند به عایق بندی ها ، تیر های کف خانه، لوله ها، در ها، تخته های کف زمین (کف پوش ها) آسیب برسانند. موش ها تقریباً هر چیزی را برای لانه خود از کاغذ گرفته تا کتان و پلاستیک خرد می کنند.

موش صحرایی

  1. مواد غذایی را با ادرار و فضولات خود به انواع عوامل بیماری زا آلوده میکنندکه از این بیماری ها می توان به بیماری ویل (لپتوسپیروز) ، تب گزش موش و سالمونلوز اشاره کرد.

انتقال بیماری از موش به انسان

نشانه های وجود موش صحرایی و راه کار های جلوگیری از هجوم آن ها

وجود موش در خانه یا محل کار شما می تواند بسیار ناراحت کننده باشد اما خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توانید از هجوم آن ها جلوگیری کنید.

محکم کردن سوراخ های ورودی و جلوگیری از دسترسی آسان به مواد غذایی و آب می تواند به خوبی موثر واقع شود. موش ها نیاز به دسترسی آسان و مداوم به منبع آب دارند حتی اگر فقط بین 15 – 60 میلی لیتر در روز بنوشند. تقریباً هر چیزی را که در دسترس باشد را می خورند ، اما ترجیح می دهند از انواع غذاهای مختلف به مقدار کمی بخورند.

موش خرما

موش های صحرایی بیشتر در کارخانه های صنایع غذایی یافت میشوند و به محصولات انباری و یا موجود در خط تولید می توانند خسارت های شدیدی را وارد سازند.

از راهکار های مهم برای جلوگیری از این خسارت قبل از هر چیزی باید محیط انبار و یا کارخانه را به گونه ای به سازی کنیم که موش ها راهی برای ورود نیابند. مثلا سوراخ های ورودی و خروجی را با پوشش های مناسبی باید پوشاند و سقف خانه و زیر زمین را هر چند وقت یکبار بررسی کنید.

اگر با رعایت نکات فوق باز هم شاهد حرکات موش ها در انبار یا خود کارخانه شدید می توانید از موم بلوک BadCat ویژه موش های بزرگ استفاده کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.