تخم، حشره کامل و پوره های گوشخیزک

تخم، حشره کامل و پوره های گوشخیزک


گوشخیزک ها

به احتمال زیاد ، شما یک گوشخیزک در باغ یا در داخل خانه یا محل کار خود دیده باشید. این حشرات ظاهری ترسناک برای بیشتر افراد دارند.وجود این آفات در خانه و یا در محل کار نشان دهنده عدم نظافت می باشد. اگر به طور مدام شاهد حضور گوشخیزک ها  در محل  زندگی خود می شوید ، در این متن با ما همراه باشید.

گوشخیزک

این حشرات عجیب ترین شکل ظاهری را دارا می باشند. به دلیل وجود یک جفت زائده گاز انبر مانند بزرگ در قسمت انتهای بدن ، به آن ها دم چنگالان نیز می گویند.

بدن گوشخیزک ها کشیده و مسطح می باشد. این حشرات دارای دو جفت  بال هستند که بال های رویی چرمی ، کوتاه و در انتها در یک خط مستقیم قرار دارند. بال های عقب بادبزنی شکل بوده و در زیر بال های چرمی جلویی تا می شوند. همچنین دارای یک جفت شاخک نخی شکل می باشند که تقریباً به اندازه نصف طول بدن حشره می باشد.

گوشخیزک دارای دو بال

اگر تا به حال گوشخیزکی دیده باشید، حتما متوجه سرسی (چنگال) آن شده اید که مهم ترین ویژگی شناسایی این حشرات می باشد.

گوشخیزک ها، طعمه را مانند مگس ها، با سرسی که در پست بدن خود دارند شکار می کنند. علاوه بر این این حشرات از سرسی برای دفاع از خود و بستن بال های خود استفاده کنند.

زیستگاه گوشخیزک ها

گوشخیزک ها نسبت به سرمای زمستان مقاوم هستند و حتی می توانند در  فصل سرما در خارج از خانه و یا پناهگاه خود زندگی کنند. این حشرات زمستان را به صورت جفت در لانه های زیرزمینی سپری می کنند. ماده ها تخم های خود را نیز در این لانه ها زیر زمینی می گذارند و از آن ها نگهداری می کنند.

تخم، حشره کامل و پوره های گوشخیزک

تغذیه گوشخیزک ها

اگر  طعمه پیدا شده مرده باشد برای شام مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص اگر گیاه یا حشره باشد.گوشخیزک اروپایی نسبت به همتای خود (گوشخیزک آمریکایی) لطیف تر هستند و مستقیماً از شانه عسل می توانند تغذیه کنند.

خسارت گوشخیزک ها

خوشبختانه گوشخیزک ها آسیبی به گوش ها نمی زنند. در عوض به سبزیجات ، گل ها ، میوه ها ، گیاهان زینتی و گاهی گیاهان زراعی آسیب می رسانند.

گوشخیزک پا قرمز به سیب زمینی ایرلندی و شیرین ذخیره شده در انبار ، ریشه سبزیجات گلخانه ای ، آسیاب های آرد حمله می کنند. تا به حال خسارتی به گیاهان از گوشخیزک مخطط گزارش نشده است.

گوشخیزک ها با وجود شب فعال بودن، به سمت نور جذب می شوند. گوشخیزک اروپایی و پا قرمز از طریق شکاف ها می توانند وارد خانه شوند یا با وسایل دیگر به داخل خانه راه پیدا کنند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.