ساس قهوه ای

عوامل انتشار ساس‌ ها ، و چگونگی انتقال آنها به مکانهای جدید

متأسفانه در سال های اخیر، مشکل مربوط به ساس ها افزایش یافته است. اما سوال این است که ساس‌ها از کجا می‌آیند و چگونه می‌توان ساس ها را کنترل کرد؟ چه چیزی باعث می شود ساس ها پیدا شوند؟ کارشناسان عقیده دارند دو عامل اصلی باعث انتشار ساس‌ ها می باشد که عبارتند از:

  • حمل و نقل ها و مسافرت های بین المللی
  • خرید و فروش لوازم دست دوم

هر دوی این موارد در سال‌های اخیر افزایش یافته‌اند و فرصت ‌های شگفت‌انگیزی را برای این حشرات گزنده فراهم می‌کنند تا از شرایط مناسب ایجاد شده، استفاده کنند.

مسافرت های بین المللی

مکان هایی مانند هتل ها و دیگرمکان های مسافری شبانه روزی به دلیل تردد زیاد انسان مانند آهنربا های غول پیکر برای ساس ها هستند. این مکان ها فرصت‌ های بی‌شماری را برای ساس ‌ها فراهم می‌کند تا با قرار گرفتن درچمدان های مسافران، به مکان‌های مختلفی سفر کنند.

هتل ها و مسافر خانه ها  به همان اندازه که در معرض خطر ابتلا به ساس هستند، در معرض خطر شیوع و هجوم ساس ها نیز هستند. همینطور میتوانند عامل انتشار ساس‌ ها باشند.

عوامل انتشار ساس‌ ها

خرید و فروش لوازم دست دوم

درست مانند چمدان، مبلمان و لوازم دست دوم نیز ساس را به خانه شما می آورند!

اگر قسمتی از مبلمان آلوده به ساس باشد، به خصوص ساس های ماده باردار یا تخم آنها، احتمال اینکه خانه جدیدی که این لوازم به آن جا منتقل شوند، دچار مشکل ساس بسیار زیاد خواهند شد.

نکته ای را که باید در نظر داشت این است که  ساس ها فقط در تخت ها زندگی نمی کنند. آنها را می توان روی سایر لوازم  مانند کابینت، کمد لباس و حتی صندلی و مبل نیز پیدا کرد.

وسایل دست دوم

علائم ساس

جدا از علایم گزش بر روی پوست که مهم ترین علامت حضور ساس ها می باشد علایم زیر نیز می تواند به بررسی حضور آن ها کمک کند

  • لکه های تیره/سیاه در اطراف تشک و چارچوب تخت
  • رایحه شیرین ناخوشایند
  • لکه های خونی تیره کوچک روی ملافه
  • ساس زنده روی اتصالات مبلمان و تخته های زیرین

برای رهایی از این حشرات آزار دهنده می توانید از کنسانتره آلفاکیل در دوز مشخص استفاده کنید و به راحتی از حضور و آزار و اذیت آن ها در امان باشید.

منبع

Bedbug Bites: Pictures, Symptoms, Treatment, and Prevention (healthline.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.