جویدن موش ها

انگیزه موش ها از جویدن

از آنجایی که دندان های قوی موش ها مدام در حال رشد است ، انگیزه جویدن در آنها بیشتر شده. آنها با ورود به سقف کاذب اقدام به جویدن سقف ، حتی سقف های ساخته شده از گچ ، یونولیت و سایر مصالح مقاوم می کند و آن را خرد می کنند.

جویدن موش ها میتواند باعث مشکلات بزرگی شود. سیم های برق را می جوند و موجب آتش سوزی می شوند. بهترین گزینه برای پی بردن به حضور موش ها این است که سیم های لامپ های هالوژن را چک کنید. یا سقف های کاذب سرویس های بهداشتی را در صورت وجود بررسی نمایید. به محض مشاهده رد پا یا فضله های موش به وجود آنها در منزل تان پی ببرید.

از طرفی از نظر بهداشتی و علمی ادرار موش به مراتب بسیار خطرناک تر از لاشه و مدفوع آن است. به همین خاطر علاوه بر ضرر اقتصادی ، ورود موش ها به سقف های کاذب منازل ، سلامتی شما و فرزندانتان را به شدت به خطر می اندازد.

انگیزه موش ها از جویدن

بدیهی است که مشاهده این جونده ها، چه به صورت زنده و چه مرده، نشان دهنده فعالیت آن‌ها است! مشاهده این آفات، اغلب بدین معنی است که فضاهای اختفایشان کاملاً پر شده و به دلیل کمبود فضا، به بیرون رانده شده اند؛ و یا لانه و محل اختفایشان به دلایلی چون خرابی، آسیب و … دچار اختلال شده و این جوندگان، مجبور به بیرون آمدن از آنجا شده اند.

فضولات

فضله های موش سیاه نیز نشانگر خوبی از فعالیت آن ها می باشد.

فضله های این آفات، به طول ۱۲ الی ۱۴ میلیمتر و دارای انتهای نوک تیز است.

این فضولات، حالت دوکی شکل دارند! در حالی که فضله موش نروژی یا موش فاضلاب، ۱۸ الی ۲۰ میلیمتر و شکل کپسولی دارد.

فضولات موش ها

جهت ممانعت از لانه گذاری موش ها در خانه و محل زندگی خود، تمامی درب ها و پنجره ها را با توری سیمی بپوشانید. رت های سقفی همچنین می توانند از روی شاخه های درخت، به درزها و شکاف ها‎ی موجود در دیوارها، سقف و لبه پشت بام، راه یافته و از آنان عبور کنند. جهت ممانعت و پیشگیری بیشتر از ورود این جانوران بیماری زا و کثیف به محل زندگی خود، تمامی شاخه های درختان را هرس کنید. برای نابودی قطعی موش ها، بهترین راه، استفاده از طعمه های قوی، نظیر موم بلوک می باشد.

منبع

Why Do Mice Chew Wires and Cables? (adamspestcontrol.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.