حمله مورچه ها به نان

کشتن ملکه بهترین راه کنترل مورچه ها

برای کنترل دائمی مشکل مورچه، باید تمام مورچه های لانه، به خصوص ملکه آن ها را از بین ببرید. اگر ملکه زنده بماند، می تواند دوباره شروع به تخم گذاری کند. تخم گذاری دوباره ملکه به معنی افزایش جمعیت و دوباره ظاهر شدن مورچه هاست. به همین علت است که بسیاری از ما بعد از یک سم پاشی، دوباره با حضور مورچه ها مواجهه می شویم.

بنابراین حتی اگر بتوانید لانه مورچه ها را پیدا کنید، کشتن ملکه چندان آسان نیست. زیرا بسیاری از گونه های مورچه بیش از یک ملکه دارند. علاووه بر آن ملکه در کلنی همیشه در محلی قرار می گیرد که کمترین خطر را داشته باشد. به همین دلیل تقریبا بیشتر اوقات از سم پاشی ها جان سالم به در می برد.

شناسایی مورچه ملکه

کشتن ملکه مورچه ها

بسیاری از گونه های مورچه پس از راه یافتن به خانه شما چندین لانه برای خود می سازند. هر کدام از این لانه ها می تواند یک کلنی با یک یا چند ملکه باشد.

برخی از گونه های اصلی آفات مورچه ، مانند مورچه آرژانتینی و مورچه سر بزرگ، مورچه های مهاجم نامیده می شوند. زیرا در سراسر جهان مشکلات فراوانی را ایجاد می کنند. آنها در تهاجم و تصرف یک منطقه بسیار موفق هستند. یکی از دلایل این موفقیت، ساختار لانه های متعدد با چندین ملکه است که گاهی اوقات به کلنی اجازه می دهد کیلومترها را پوشش دهد!

کشتن ملکه بهترین راه کنترل مورچه ها

مورچه یا موریانه!

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود مورچه ها را نتوانید حذف کنید این است که اغلب مردم آن ها را با موریانه ها اشتباه میگیرند. و از روش های کنترلی موریانه ها برای مورچه ها استفاده می کنند. برای درک این موضوع به مطلب تفاوت مویانه ها و مورچه ها مراجعه کنید.

اگر چه بیشتر مورچه ها بیشتر به عنوان یک مزاحم هستند تا یک نگرانی ایمنی. اما برخی از گونه ها نیش های بسیار بدی دارند. مورچه های آتشین و مورچه های بولداگ (جک جامپر یا مورچه گاو نر)، همگی دارای نیش های بدی هستند که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. به خصوص در مورد مورچه های آتشین و مورچه های بولداگ، اگر واکنش آلرژیک به نیش یا هر گونه مشکل در تنفس را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

برای از بین بردن مورچه با یک روش ایمن و آسان می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرد. استفاده از ژل خوراکی فیبروکیل و کنسانتره آلفاکیل با توجه به نوع مشکل شما با مورچه می توانند از گزینه های مناسبی برای از بین بردن مورچه ها باشند.

منبع

How to control ants (bayer.com.au)

دیدگاه های این مقاله بسته است.