جذب سوسری ها به خانه

چه چیزی باعث جذب سوسری ها به خانه شما میشود؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که سخت تلاش کنید تا خانه خود را تمیز نگه دارید، اما فقط یک سوسری در خانه خود پیدا کنید. مطمئناً، یک سوسری در نقاط مختلف خانه طبیعی است. به هر حال، سوسری ها یکی از رایج ترین آفات خانگی هستند. اما وقتی آفات پایدار می شوند و شروع به ساختن خانه از در خانه شما می کنند، با مشکلات بزرگی مواجه می شوید.

اگر به سوسری که در خانه خود پیدا می کنید اهمیت ندهید، ممکن است با یک هجوم شدید مواجه شوید. سوسری ها توانایی تکثیر سریع را دارند. و حقیقت این است که سوسری ها، به ویژه سوسری های آلمانی، فقط در خانه های غیربهداشتی ظاهر نمی شوند.

اگر می خواهید بدانید که چرا سوسری  در خانه خود یافته اید و چگونه از شر آنها خلاص شوید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. ما بهترین اطلاعاتی را که برای مبارزه با این آفت مزاحم به آن نیاز دارید، در اختیار داریم.

چه چیزی باعث جذب سوسری ها به خانه شما می شود؟

چه مورچه، موریانه، جوندگان یا سوسری در خانه خود مشاهده کنید، از یک چیز مطمئن باشید – حشرات رایج در خانه شما به دنبال غذا و آب هستند. بنابراین، منطقی است که حتی تمیزترین خانه ها نیز چند سوسری داشته باشند.

علاوه بر این، مهمترین چیزهای که سوسری ها در خانه به دنبال آن هستند عبارتند از:

  • ظروف کثیف روی میز یا سینک
  • خرده های غذای روی زمین، مبلمان یا میز
  • زباله
  • غذای حیوانات خانگی ریخته شده روی زمین
  • باقیمانده غذا در ظروف یا کنسرو ها
  • نقاطی در حیاط که آب آنجا جمع شده است مانند گودال ها، حوض ها و گلدان ها

در نهایت، سوسری ها جذب آب و هوای مرطوب می شوند. آنها عاشق رطوبت شدیدی هستند که تابستان به ارمغان می آورد. بعلاوه، اگر در حمام یا آشپزخانه خود لوله ها و شیرهای آب نشتی داشته باشند، احتمالاً در آن نقاط یک سوسری را مشاهده خواهید کرد.

سوسری داخل سینک

چگونه از شر سوسری ها در خانه خود خلاص شوید:

1. خانه خود را تمیز نگه دارید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تمیز نگه داشتن خانه، بسیاری از آفات وارد شده به خانه شما را از بین می برد. این به این دلیل است که هرچه غذا و آب کمتری در دسترس داشته باشید، احتمال کمتری وجود دارد که هر نوع آفت، از جمله سوسری، به خانه شما نزدیک شود.

البته، سوسری های آلمانی معمولاً در آشپزخانه‌ها پنهان می‌شوند، زیرا آب و غذای زیادی در آنجا یافت می‌شود. اما به طور کلی، سوسری ها به هر جایی از خانه شما می روند که بتوانند آذوقه پیدا کنند.

در اینجا به برخی از نکاتی که باید آنها را در خانه رعایت کنید اشاره شده است:

  • به محض پر شدن سطل زباله ها، آنرا را بیرون ببرید
  • خرده های غذای ریخته شده را فوراً تمیز کنید
  • چربی و سایر لکه های غذا را از روی اوپن آشپزخانه و اجاق گاز پاک کنید
  • بعد از هر وعده غذایی ظروف را بشویید
  • خانه را مرتب جارو بکشید
  • تمام مواد غذایی را در ظروف در بسته قرار دهید

2. از شر درهم ریختگی های اضافی خلاص شوید

علاوه بر اینکه خانه خود را عاری از غذا و آبی که سوسری ها را جذب می کند، نگه دارید، ایده خوبی است که آن را تمیز هم نگه دارید. هر چه خانه شما شلوغتر باشد، سوسری ها مکانهای بیشتری برای پنهان شدن پیدا میکنند. اگر پیدا کردن مخفیگاه برای سوسری ها هنگام جستجو برای غذا را کم کنید خواهید دید که کم کم آنها خانه شما را ترک میکنند.

3. درز های در و پنجره ها را که ورودی اصلی سوسری ها هستند ببندید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ورود سوسری ها به خانه، بستن راه‌های ورودی آنها به خانه است. برای جلوگیری از نفوذ سوسری ها، تمام نقاط ورودی و درز ها را پر کنید. به عنوان مثال، شکاف های بین دیوارها یا کاشی ها، سوراخ های ورودی در پنجره ها و شکاف های کوچک باید بسته شوند.

اگر شکاف ها بزرگ هستند، همیشه می توانید از چیزی مانند پشم و فوم برای پر کردن آنها استفاده کنید. این روش به ویژه در اطراف لوله ها بسیار مفید است، که راهی آسان برای سوسری ها برای ورود بدون متوجه شدن شما به داخل خانه است.

4. نشتی آب را فوراً برطرف کنید

اگرچه رفع نشتی آب باید از قبل برای شما یک اولویت باشد (آسیب نشتی آب چیز ساده ای نیست!)، مهم است که این مورد را برای جلوگیری از ورود آفات نیز برطرف کنید.

به یاد داشته باشید، این فقط تابستان مرطوب نیست که سوسری ها را به داخل جذب می کند. سوسری ها در یافتن مخفیانه منابع آب و غذا عالی هستند. به عنوان مثال، یک سوسری می تواند به سرعت نشت یخچال، سینک، شیر آب یا ماشین لباسشویی را پیدا کند. و هنگامی که دیگر سوسری ها نیز متوجه شوند که این منبع آب و غذا همچنان پایدار است  با یک هجوم شدید سوسری ها مواجه میشوید.

اما اگر با مشکل شدید سوسری ها مواجه شدید نگران نباشید. میتوانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و برای رفع مشکل آفات خانه از آنها کمک بگیرید. همچنین میتوانید با مراجعه به فروشگاه آسازیست و خرید ژل خوراکی فیبروکیل و استفاده آن خانه خود را عاری از سوسری ها کنید.

منبع

What Causes Cockroaches in Your House & How to Get Rid of Them (brodybrotherspestcontrol.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.