ازدحام مورجه ها

شناخت دانستنی و ویژگی های جالبی درمورد مورچه ها

بطور کلی مورچه ها، در دسته حشرات قرار دارند. بصورت گروهی در کلنی های بزرگ زندگی می کنند. آنها بصورت گروهی در طول سال به دنبال غذا در طبیعت و یا اطراف محیطی که زندگی می کنند، می گردند و ذخیره می کنند تا در طول زمستان از آنها استفاده نمایند.به همین دلیل این نشان دهنده اتحاد مورچه ها گرچه با ابعاد کوچک در میان دیگر موجودات زنده در کره زمین اشاره کرد که واقعا اتفاقی بی نظیر می باشد. علاوه بر اینها مورچه ها ویژگی های جالب دیگری دارند که دانستنش ممکن است برای شما هم جالب باشد.

مورچه ها دارای قدرت فوق العاده قوی ای هستند!

شاید با خواندن این جمله کوتاه ولی بسیار پر مفهوم به این فکر کرده باشید که این جمله صحت ندارد و تنها حس بزرگنمایی نسبت به این حیوانات می باشد. اما این کاملا حقیقی می باشد. چرا که این حشره می تواند 10 الی 50 برابر وزن خود را بر روی دوشش حمل نماید!!! برای مثال مورچه بافنده آسیایی می تواند تا 100 برابر وزن خود را بلند کند و بر روی دوشش جابجا نماید.

اما دقیقا علت اینکه مورچه ها قوی هستند چیست؟!

این سوالی است که می تواند ذهن هر کاربری را به خود درگیر سازد. ممکن است شما هم به این فکر کنید واقعا دلیل این میزان قدرت چیست؟! شاید باور این کمی سخت باشد، اما دلیل و علت قدرت بی نهایت آنها سایز کوچک آنها می باشد.این نتیجه توسط دانشگاه ایالتی آریزونا کشف شده است. علت آن هم نسبت زیاد عضلات مورچه ها نسبت به ابعاد و سایز بدنشان می باشد. در میان موجودات دیگر چنین چیزی بسیار کم می باشد!

مورچه های شیرینی بر

مورچه ها ریه ندارند!

با توجه به ابعاد بسیار کوچک مورچه ها، آنها سیستم تنفسی پیچیده ای همانند ما انسان ها ندارند. اما در عوض روش خاص خود را برای برطرف کردن این مشکل دارند تا بتوانند زنده بمانند. با این وجود موچه ها چگونه نفس می کشند؟!

آناتومی بدن مورچه ها بدین گونه است که بر روی بدن آنها تعدادی سوراخ ایجاد شده است.اکسیژن از طریق این سوراخ ها به تمام سلول های موجود در بدن آنها می رسد. حرکت و جابجایی مورچه ها در بیرون از کلنی این اجازه را به آنها می دهد تا فرایند دم و بازدم در این موجودات از طریق سوراخ های موجود در بدن آنها انجام گردد.

مورچه بدون ریه است

مورچه ها گوش ندارند!

بر خلاف موجودات دیگر بر روی کره زمین، مورچه ها گوش ندارند و این بدین معنا نیست که مورچه های ناشنوا هستند! مورچه ها برای صحبت کردن با یکدیگر از ارتعاشاتی که همانند هشدار است استفاده می کنند که این گونه در زمان های خاص همانند غذا خوردن، کارکردن و… از ارتعاشاتی که منتشر می کنند، مطلع می شوند و به دور هم جمع می شوند. این عضو که می تواند ارتعاش ایجاد کند، زیر زانو آنها جای گرفته است.

ویژگی های جالبی درمورد مورچه ها

تعداد مورچه ها از تصور شما بسیار زیاد است!

از دیگر ویژگی های مورچه ها تعداد بسیار زیاد آنهاست. منظور از ” بسیار زیاد ” که در خط بالا مشاهده می کنید، واقعا بسیار زیاد می باشد که واقعا درک آن برای هر یک از ما بسیار سخت می باشد. چرا که مورچه ها فاتحان کره زمین هستند و آن هم تعداد بسیار زیاد آنها می باشد.

در یک مثال ساده این گونه می توان گفت که در جهان هستی و حال حاضر گفته می شود که نسبت به هر یک انسان در جهان، 1 میلیون مورچه وجود دارد که واقعا این میزان بسیار زیاد و غیر قابل شمارش می باشد و تمام آنها تنها در یک نقطه از کره زمین نیستند و در تمام نقاط کره زمین بجز قطب شمال، قطب جنوب و برخی جزایر گمشده پراکنده هستند که این نشان دهنده موفقیت این موجودات نسبت به موجودات دیگر در طول تاریخ باشد.

اگر در خانه بر روی کابینت و یا روی میز و هر جایی دیگر شاهد رژه رفتن مورچه ها بودید نگران نباشید و ژل خوراکی فیبروکیل را تهیه کنید. دقت کنید که همه نقاط ورودی و خروجی مشکوک به مورچه ها را با این ژل بپوشانید.

منبع

10 cool facts about ants! – National Geographic Kids (natgeokids.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.