موجودی مخرب به نام موریانه

چند حقیقت جالب درمورد موریانه و شناخت بهتر این موجودات مخرب

موریانه ها واقعا موجودات شگفت انگیزی هستند که به عنوان مخرب ترین آفات حشره ای در جهان شناخته می شوند.اگر در محیط خانه و یا محل کار خود با آلودگی و هجوم موریانه ها مواجه هستید حتما تا الان متوجه این موضوع شده اید که از بین بردن این آفت چقدر مشکل و هزینه بر می باشد.  به منظور درک بیشتر در مورد موریانه در این مطلب چند حقیقت جالب درمورد موریانه ها را بیان می کنیم.

  • پیشنهاد ما برای شما استفاده از کنسانتره آلفاکیل می باشد که بدون بو و لکه بوده و به نحوه مصرف /ان نیز ساده می باشد.

1. اغلب موریانه ها را با مورچه های سفید اشتباه می گیرند.

اولین حقیقت درمورد موریانه ها این است که برخی از مردم موریانه ها را مورچه های سفید می نامند. این به این دلیل است که مورفولوژی و نحوه زندگی موریانه نسبتاً شبیه مورچه ها است. یکی از راه‌های تمایز بین این دو این است که کمر موریانه بسیار ضخیم‌تر از مورچه است. اصطلاحا موریانه ها ساقه شکمی ندارند.

مورچه و موریانه

2. موریانه ها، حشرات همیشه بیدار

موریانه ها حشرات اجتماعی هستند که 24 ساعت شبانه روز و هر روز از سال کار می کنند و از مواد حاوی سلولز مانند مبلمان چوبی، چارچوب درها و کارتن تغذیه می کنند.

اجتماع موریانه ها

3. موریانه ها با استفاده از ارتعاش ارتباط برقرار می کنند

یکی از حقیقت های جالب درمورد موریانه ها این است که برای هشدار دادن به خطر، سربازان موریانه سر خود را به لانه  می کوبند تا لرزشی ایجاد کنند تا موریانه ها در مقابل دشمنان محافظت کنند.

موریانه ها و شناخت بهتر این موجودات مخرب

4. موریانه ها به عنوان تهدیدی پنهان در نظر گرفته می شوند.

موریانه‌ها اغلب به‌عنوان «مخرب های بی‌صدا» نامیده می‌شوند، زیرا می‌توانند آسیب‌های پرهزینه‌ای به خانه‌ها وارد کنند، بدون اینکه افراد خانه متوجه شوند.

وجود کلنی موریانه شامل هزاران موریانه است که خانه ما را 24 ساعت در روز می جوند. اغلب اوقات، علائم هجوم موریانه در خانه اغلب غیر قابل توجه است.

5. موریانه ها می توانند به سمت بالا و افقی حرکت کنند.

در زندگی روزمره، بسیاری از مردم نمی دانند که موریانه ها قادر به حرکت افقی و عمودی هستند. این محدوده از زیرزمین تا بالای زمین و تا چند صد متر دورتر برای مصرف مواد چوبی قابل مشاهده در اطراف خانه شما متغیر است.

در برخی موارد، برخی از گونه‌های موریانه نیز می‌توانند سفر کنند و برای کلونی‌های تازه خود در اعماق خانه شما، مانند دیوارهای بتنی و سیمانی، لانه‌ای نامرئی بسازند. هجوم موریانه‌ها در خانه را نمی‌توان نادیده گرفت.

موریانه ها به عنوان چالش برانگیزترین آفت برای کنترل شناخته شده اند. قبل از اینکه وجود موریانه ها  به یک مشکل مخرب برای خانه شما تبدیل شود، با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و پیشگیری ها  و راه حل های اولیه را مشوره بگیرید.

منبع

Termite Facts for Kids: Termite Information for Students (pestworldforkids.org)

دیدگاه های این مقاله بسته است.