آلودگی محیط به موریانه ها

نشانه های آلودگی محیط به موریانه ها

10 نشانه آلودگی موریانه

عوامل زیادی در پیدایش موریانه ها نقش دارند از جمله افزایش دما ، سطح رطوبت ، شدت نور ، باد و فشار جوی. در بسیاری از مناطق شاهد کلنی های موریانه در فصل بهار خواهیم بود ، اما در مناطقی که دما مطلوب است، موریانه ها در پاییز نیز ازدحام می کنند. صرف نظر از جایی که زندگی می کنید ، موریانه ها به خوبی از چشم دور می شوندو ممکن است تا زمانی که دیر نشده از هجوم آن ها آگاه نباشید.

موریانه ها در روی چوب

در اینجا 10 علامت هشدار دهنده را که نشان می دهد ممکن است مشکل موریانه داشته باشید، بررسی می کنیم.

  1. ازدحام: ازدحام موریانه ها معمولا بعد از دیده شدن خود موریانه ها و یا خسارت آن ها نمایان میشود. بدین گونه موریانه ها کلنی های جدید ایجاد می کنند. موریانه ها هم در داخل و هم در خارج خانه می توانند کلنی ایجاد کنند.

موریانه

  1. بال های دور ریخته شده: این اغلب اولین و تنها نشانه وجود موریانه است. با بالغ شدن کلنی موریانه ، موریانه های بالدار لانه را ترک کرده و کلنی جدیدی ایجاد می کنند. وقتی موریانه ها دیگر به بال هایشان احتیاج ندارند، آن ها را می اندازند. توده ای از بال ها نشان دهنده وجود موریانه ها است. موریانه ها جذب نور می شوند بنابراین شما به احتمال زیاد بال هایی را در دست انداز پنجره های طبقه زیر زمین یا احتمالاً در تار عنکبوت های تنیده شده، خواهید دید. در صورت مشاهده بال در داخل منزل ، فوراً با متخصص تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

بال موریانه بال های دور ریخته

  1. لوله های گلی: موریانه های زیرزمینی لوله های گلی ایجاد می کنند تا از خاک به منبع غذایی خود برسند – که ممکن است خانه شما باشد. این تونل های به نازکی مداد هستند که رطوبت را حفظ کرده و موریانه ها را از خشک شدن محافظت می کند. بیشتر اوقات لوله های گلی را در اطراف پایه های خانه می بینید.

لوله های گلی لوله های گلی موریانه

  1. مدفوع موریانه: نشانه گویایی از آلودگی موریانه است. موریانه های چوب خشک در داخل چوب لانه می کنند. با ایجاد تونل و خوردن چوب مورد حمله، فضولات خود را دور می اندازند و تپه هایی از گلوله ایجاد می کنند. بیشتر مدفوع های بسیار کوچک ، حدود یک میلی متر طول دارند که شبیه خاک اره یا تراشه های چوبی می باشند. ممکن است این گلوله ها را در هر جایی که چوب در خانه وجود دارد ، از جمله اتاق زیر شیروانی پیدا کنید.
  1. ضربه زدن: می توانید صداهای کلیک مانند آرام را که از دیوارهای شما می آیند ، بشنوید. موریانه های سرباز هنگام اختلال در کلنی، سر خود را به چوب می کوبند یا بدن خود را تکان می دهند تا علامت خطر برای موریانه های دیگر باشد.

ضربه زدن موریانه

  1. مسائل بیرون از منزل. درختان آسیب دیده توسط موریانه ها می توانند خطرناک باشند. اگر درختان پوسیده در اطراف خانه یا حیاط خلوت شما وجود داشته باشند، به این معنی می باشد که موریانه ها می توانند به سمت خانه هم حرکت کنند. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا موریانه در درخت شما وجود دارد این است که به دنبال سوراخ های کوچک روی تنه و تراشه های چوبی در محل ورود آنها به درخت باشید. بهترین مکان برای جستجوی موریانه در اطراف پایه درخت است. از یک بیل کوچک برای حفاری در اطراف ریشه ها درست زیر خط خاک استفاده کنید. همچنین ممکن است بال های دور ریخته شده یا لاشه موریانه های مرده را در پایه درخت مشاهده کنید.

موریانه و درب چوبی موریانه و پنجره چوبی

  1. رنگ ناجور و یا شکل حباب دار. رنگ ناجور یا حباب های ریز اغلب نشانه تجمع رطوبت است ، که می تواند یکی از دو مورد خسارت موریانه ها و یا فزونی آب باشد.

موریانه و درخت خالی

  1. تو خالی شدن چوب موریانه ها تمایل دارند از داخل به بیرون چوب تغذیه کنند، بنابراین چوبی که هنگام ضربه زدن توخالی به نظر می رسد اغلب نشان دهنده آلودگی به موریانه است. همچنین باید به تکه های تاول دار چوب هم باید دقت کرد.
  2. آسیب دیدن پوسته خارجی چوب. آسیب دیدن سطح خارجی پوست چوب احتمالا نشان دهنده آلودگی به موریانه ها باشد. چوب های بدون پوست، در معرض دید یا مناطق پوسیده دعوتنامه هایی برای حمله موریانه ها هستند.
  3. درها یا پنجره های محکم شده. از آنجا که موریانه های زیرزمینی از چوب تغذیه می کنند، فضولات آنها محیطی ایجاد می کند که این محیط گرما و رطوبت را به دام می اندازد. این امر باعث متورم شدن چوب می شود و باز کردن در و پنجره را مشکل می سازد.

لولای پنجره موریانه موریانه و پنجره

اگر در خانه یا محیط کارتان با مشکل موریانه ها مواجه هستید و یا یکی از 10 نشانه بالا را مشاهده کردید و مشکوک به حضور موریانه ها بودید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا بخواهید تا از محل مورد نظر شما بازرسی کنند و موثرترین خدمات را به شما ارائه دهند.

 

منبع

https://www.westernexterminator.com/blog/10-signs-termite-infestation/

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.