مارمولک قهوه ای

چگونه می توان از مارمولک ها در خانه خلاص شویم؟

مارمولک ها می توانند به راحتی در خانه یا در حیاط خلوت شما، خانه خود را بسازند؛ عوامل زیادی وجود دارد که این خزندگان را به محل زندگی شما دعوت می کند و آنها را تبدیل به مهمانان ناخواسته کرده که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

در این مطلب به نکاتی جهت جلوگیری ازورود  این خزندگان به خانه می پردازیم.

1. نقاط ورودی را ببندید

یکی از بهترین راههای جلوگیری از ورود مارمولک ها این است که آنها هیچ شانسی برای ورود نداشته باشند. دنبال تمام گوشه ها و یا نقاط باز در خانه خود باشید.

یک سوراخ کوچک برای ورود مارمولک ها کافی است. بنابراین تمام درز ها و شکاف ها را با درز گیر ها و خمیر های مناسب پر کنید تا راهی برای ورود این خزنده کوچک وجود نداشته باشد.

از مارمولک ها در خانه خلاص شویم

2. خانه را تمیز نگه دارید

هیچ چیزی بهتر از تمیز نگه داشتن خانه موثر نیست. خاک و کثیفی همیشه آفات را جذب می کند و مهمتر از همه، مارمولک ها را. یک خانه تمیز نه تنها یک محیط سالم برای زندگی را فراهم می کند، بلکه همچنین به دور شدن  آفات نیز کمک می کند.

  • نکته: تحقیقات نشان داده است که مشکلات تنفسی به ویژه در کودکان به علت حضور مارمولک ها و سوسک ها می باشد.

خطر وجود مارمولک

3. از ریختن مواد غذایی جلوگیری کنید

وجود غذا در صندلی ها و میز  ناهار خوری ثابت شده است که از مهمترین عوامل جذب کننده برای مارمولک ها می باشد. زیرا مارمولک ها همیشه به دنبال فرصت هایی برای خوردن غذا و تغذیه خود هستند. مارمولک ها  بیشتر به هنگام شب تغذیه می کنند. بنابرای برای پاک کردن جای غذا از یک ضدعفونی کننده موثر استفاده کنید. مواد غذایی را که در اطراف هستند و یا با در باز بیرون هستند را دور بریزید یا محکم در آنها را ببندید.

4 .تور زدن به  پنجره

پنجره ها را تور بزنید! به ویژه دربهار و تابستان  تا دسترسی به خانه راحت نباشد با این روش همچنین حشرات را که منبع اصلی غذا برای مارمولک هستند، دور نگه می دارید.

توری پنجرهجلوگیری از ورود مارمولک

اگر در محیط خانه خود با مارمولک ها مواجهه شدید اصلا نگران نباشید. با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا می توانید از کنسانتره آلفاکیل را تهیه نمایید و با دوز تعیین شده برای مارمولک ها استفاده کنید و از شر آن ها خلاص شوید.

منبع

Simple Tips to Remove Lizards From Your Home (firstcry.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.