حس بویایی موش ها

حس بویایی موش ها به چه رایحه هایی حساس است؟

موش صحرایی یکی از موجودات شگفت انگیز است. صرف نظر از اینکه ممکن است پس از راه یافتن و ورود به خانه شما مهمان ناخواسته شود. علاوه بر هوش، موش ها آفتی چابک با برخی توانایی های عالی مانند پریدن، و شنا کردن هستد. موش‌ها هرچند بینایی ضعیفی ممکن است داشته باشند. اما حس بویایی فوق‌العاده حساسی دارند و از آن برای اهداف زیادی مانند شناسایی منابع غذایی بالقوه از راه دور و همچنین برای برقراری ارتباط با موش‌های دیگر استفاده می‌کنند.

این سوال پیش می آید که “موش ها از چه بویی هایی بیشتر متنفرند؟” با این حال، یک چیز مسلم است که هیچ راه معقولی برای دور نگه داشتن موش ها تنها با استفاده از بو ها و رایحه های خاص وجود ندارد. سه تا از بو ها و رایحه هایی که اکثر مردم بر این باورند که اثرات بدی بر حس بویایی موش های حساس دارنددر این مطلب اشاره می شود.

برای رهایی از موش های بزرگ استفاده از موم بلوک بهترین روش می باشد که موش ها را برای همیشه  و بدون بازگشت از بین می برد.

موش ها از چه بویی بیشتر متنفرند؟

در اینجا 2 تا از معروف ترین موادی که رایحه و بو ان ها موش ها را دور نگه می دارند آورده شده است:

  • سیر
  • روغن نعناع

به بررسی ریز تر هر یک از این دو مورد می پردازیم تا ببینیم می توانند برای موش ها به عنوان دور کننده باشند یا نه ؟

موش داخل بشقاب

آیا موش ها از سیر متنفرند؟

سیر یکی از مواد طبیعی محبوب است. بسیاری از مردم برای دور نگه داشتن انواع آفات مانند پشه یا مگس ها از آن استفاده می‌کنند. اما متاسفانه برای موش‌ها زیاد نمی تواند کنترل کننده باشد. اما تا حد زیادی می تواند در مراحل اولیه از ورود و یا پراکنده شدن موش ها در محیط جلوگیری کند.

دلیل اینکه سیر به عنوان یک دور کننده خوب فرض می شود این است که سیر دارای عطر قوی است. که می تواند باعث شود هیچ موش صحرایی نزدیک نشود. کاری که باید انجام دهید این است که پودر سیر یا حبه های سیر را در محیط های خاصی که شک دارید موش ها می توانند از آن طریق وارد خانه تان شوند یا محصولاتی که می خواهید از آنها محافظت کنید، قرار دهید.

چرا سیر به عنوان دافع موش کارآمد نیست؟

اول اینکه هیچ مدرک علمی در مورد تأثیر سیر بر روی موش وجود ندارد. دوم، اگرچه موش‌ها ترجیح می‌دهند برای مدتی از ناحیه یا شیئی با بوی قوی دور شوند. زمانی که به آن بوهای تند عادت کردند، برمی گردند.

سیر

آیا موش ها از نعناع متنفرند؟

اگر فکر می کنید که موش ها از بوی نعناع متنفرند، کاملا در اشتباه هستید. نعناع مطمئناً کل خانه شما را خوشبو می کند. اما به این معنی نیست که یک دفع کننده خوبی برای موش ها خواهد بود.

دلیل اینکه بسیاری از مردم از نعناع به عنوان دافع موش استفاده می کنند این است که در غلظت های بالا نعناع می تواند برای منحرف کردن حس بویایی حساس موش بسیار قدرتمند باشد.

علاوه بر این، مانند سایر انواع اسانس ها، نعناع نیز در صورت قرار گرفتن در معرض هوا در نهایت تبخیر می شود. بنابراین، اگرچه ممکن است در ابتدا بتوان موش‌ها را برای مدتی با رایحه نعناع دور نگه داشت، بوی قوی نعناع به مرور زمان از بین می‌رود. این موجود مزاحم دوباره دلیل خوبی برای بازگشت به خانه شما پس از از بین رفتن بو خواهد داشت.

نعناع

منبع

Myths About Rat: What Smells Do Rats Hate? | Rentokil Indonesia

خرید مرگ موش قوی

اگر دنبال مرگ موش قوی هستید می توانید از محصولات فروشگاه دیدن نمایید

دیدگاه های این مقاله بسته است.