مخفیگاه سوسری ها در آشپزخانه

مبل ها یکی از مخفیگاه های مورد علاقه سوسری ها

همان گونه که می دانید دیدن یک سوسری در خانه به منظور فقط آن یک سوسری نیست. بلکه سوسری ها تا زمانی که نیاز نباشد و جمعیتشان بالا نباشد از مخفیگاه های خود بیرون نمی آیند. پس اگر حتی با یک سوسری در خانه مواجه شدید بدانید با جمعیت بالایی از آن ها روبرو هستید. فقط نمی توانید آن ها را ببنید.

همین دلیل باعث شده است که بسیاری از روش های از بین بردن حشرات ، سوسری ها را  از بین نبرد. این امر بیشتر به علت مهارت آن ها در مخفی شدن در مکان هایی هست که دسترسی به آن ها برای انسان مشکل می باشد.

سوسری های محیط های تاریک مرطوب و گرم را به عنوان مخفیگاه برای خود انتخاب می کنند. می توانند به سرعت جمعیت خود را بالا ببرند و مشکل ساز شوند.سوسری ها قدرت سازگاری بالا با انواع محیط ها دارند. همین دلایل باعث شده آن ها به مهم ترین آفات بهداشتی و شهری و صنعتی معروف شوند.

همه معمولا می دانیم که سوسری ها در فاضلاب ها انبار ها و آشپزخانه ها بیشتر ححضور دارند. سوسری ها در سرویس های بهداشتی اطراف لوله ها بیشترین حضور را دارند.

سوسک داخل سینک

حتی ممکن است این موجودات کثیف را در داخل گونی های برنج و یا ظروف نگهداری حبوبات و …. ببنید. برای روبرو نشدن با این صحنه بهتر است از ظروف درب دار محکم برای نگهداری استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر در داخل مواد غذایی خود سوسری دیدید از آن مواد غذایی استفاده نکنید زیرا سوسری ها بسیاری از بیماری های خطرناک را انتقال می دهند. حتی ممکن است این عوامل منتقل شده باعث مرگ گردد.

سوسری ها در کجا مخفی میشوند؟

سوسری ها همه جای خانه شما می توانند حضور داشته باشند. حتی جاهایی که به ذهن شما نمی رسد از جمله داخل مبلمان و تلویزیون و پشت یخچال و…..

چون این مکان ها معمولا به عنوان مخفیگاه سوسری ها به ذهن افراد خانه نمی آید باعث می شود سوسری هابه راحتی و بدون هیچگونه تنش در آن زندگی کنند و تولید مثل کرده و تعدادشان زیاد شود. و در نهایت با گذشت مدتی با انبوهی از جمعیت سوسری ها در خانه تان روبرو شوید.

سوسک نوار قهوه ای یک گونه سوسری است که معمولاً در فضای بسته لانه سازی می کند. هرچند بیشتر گونه های سوسری دوست دارند دور از دید انسان و به دور از تنش ها باشند اما این گونه تمایل بیشتری  دارد. برخلاف سایر گونه های سوسری ها مکان های گرم و مرطوب را ترجیح می دهند این گونه یعنی سوسری نوار قهوه ای  بیشتر به مخفی شدن در یک مکان خشک و گرم مانند مبل علاقه دارد.

مخفیگاه های مورد علاقه سوسری ها

البته ویژگی های ظاهری که این سوسری دارد به او در این مخفی شدن کمک زیادی می کند. مهارت او را برای دور از دسترس بودن افزایش می دهد. ازجمه داشتن بدنی باریک و صاف که باعث می شود به راحتی بین شکاف های مبل ها پنهان شوند.

علاوه بر گرم بودن داخل مبل ها  یافتن منابع غذایی از خرده های غذایی که ما هنگام خوردنشان بر روی مبلمان از پشت سر گذاشته ایم نیز برای آنها آسان است. بدتر از همه این است که آن ها نه تنها دوست دارند داخل مبلمان پنهان شوند، بلکه تخم های خود را که در داخل مبلمان گذاشته و در عرض چند هفته می توانند جمعیتشان را چندین برابر کنند.

برای کنترل این مشکل باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از خوردن مواد غذایی روی مبلمان خود داری کنید و یا هر بار بعد از اتمام روی مبلمان آن ها را تمیز کنید.
  • سعی کنید حداقل هفته ای دوبار اطراف مبلمان و روی آن ها را جارو بکشید و دقت کافی در جارو کشیدن داشته باشید.
  • مبلمان را کاملا به دیوار نچسبانید سعی کنید فضای خالی بین دیوار و مبلمان شما وجود داشته باشد.
  • در نهایت اگرحضور آن ها را احساس کردید می توانید از ژل خوراکی فیبروکیل که برای سوسری ها جذب کننده می باشد برا از بین بردن آن ها استفاده کنید. این محصول برای از بین بردن سوسری هایی که در مخفیگاه خود پنهان می شوند بسیار موثر می باشد.

منبع

Where Beetles Live in Your Home | Terminix

دیدگاه های این مقاله بسته است.