بیدها

خطرات بید برای انسان، بید چیست و از کجا میتوان آلوده بودن محیط به آن را تشخیص داد؟

بید ها

اکثر  بید های  شناخته شده (تقریبا2500 گونه) بی ضرر هستند. اما تعدادی از آن ها به دلیل خسارت لارو هایشان به مواد، منسوجات و محصولات غذایی  انبار شده به عنوان آفت شناخته می شوند. بید ها (یا شب پره ها) و پروانه ها نقش مهمی را در اکوسیستم ما دارند. اگرچه بید ها خطری برای سلامتی انسان ندارند و هیچگونه بیماری را منتقل نمی کنند ولی خسارت بعضی از آن ها بر روی محصولات انکار ناپذیر می باشد.

خطرات بید برای انسان

بید ها در محل کار و یا خانه شما

برخی از بید ها مثل بید لباس و یا بید فرش بعد از راه یافتن به خانه شما می توانند به شدت به الیاف طبیعی (مانند پشم، ابریشم یا پنبه) در فرش ها، لباس ها، پارچه ها، خز و حتی اقلام چرمی آسیب برسانند.

لارو های این بید ها با خوردن پروتئین (کراتین) موجود در مواد طبیعی به آن ها آسیب می زنند. این فعالیت لارو ها به طور بالقوه اشیا حساس شما را در معرض آسیب جدی قرار می دهد به خصوص اگر اشیایی که برای مدت طولانی آن ها را در کشوها، کمدها و یا زیر تخت نگهداری می کنید.

اگر احساس می کنید که خانه شما هم آلوده به بید ها شده می توانید قبل از اینکه این آلودگی سرتاسر خانه شما را فرا بگیرد با ما تماس بگیرید زیرا با عدم کنترل این آفات خسارات شدیدی را ممکن است متحمل شوید.

علایم آلودگی به بید ها

وجود بید ها در محل زندگی می تواند اذیت کننده باشد. نه فقط به دلیل خسارتی که می توانند وارد کنند بلکه خسارت را ممکن است به لباس ها، منسوجات و یا پارچه هایی که برای شما از لحاظ عاطفی مهم باشد، وارد کنند. هیچ کس نمی خواهد لباس عروسی خود را که به دقت نگهداری میکند و یا لحاف دست دوز شده توسط مادر بزرگ خود، که توسط بید ها سوراخ و پاره شده ببیند. خساراتی که این آفت می تواند به فرش ها، پرده ها و روکش ها وارد کند می تواند بسیار اقتصادی باشد.

پروانه یا بید یا شب پره

بید ها چگونه خسارت وارد می کنند ؟

  • دانستنی : حشرات کامل بید ها یا همان پروانه ها از الیاف تغذیه نمی کنند بلکه هدف اصلی آن ها تولید مثل می باشد و این لارو ها هستند که از الیاف تغذیه کرده و خسارت وارد می کنند.

خوردن الیاف توسط لارو الیاف خورده شده توسط لارو

دیدگاه های این مقاله بسته است.