شکل ویروس کرونا

کوید چیست و بیماری کرونا ویروس چه نوع بیماری می باشد ؟

کرونا ویروس

بیماری کرونا ویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونای تازه شناخته شده ایجاد می شود.

بیشتر افراد آلوده به ویروس COVID-19 بیماری تنفسی خفیف تا متوسط را تجربه کرده و بدون نیاز به درمان خاص بهبود می یابند. افراد مسن و افرادی که دارای بیماری های اساسی مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری مزمن تنفسی و سرطان هستند، به احتمال زیاد به بیماری جدی مبتلا می شوند.

شکل ویروس کرونا

بهترین راه پیشگیری و کاهش سرعت انتقال ، آگاهی کافی از ویروس COVID-19، بیماری ناشی از آن و نحوه انتشار آن است. با شستن دست ها یا استفاده مکرر از ضدعفونی کننده ها و عدم لمس صورت ، از خود و دیگران در برابر عفونت محافظت کنید.

ویروس COVID-19 در هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده ، عمدتا از طریق قطرات بزاق یا ترشح از بینی پخش می شود ، بنابراین مهم است که شما نیز آداب تنفسی را انجام دهید (به عنوان مثال هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن آرنج خود را خم کنید و در آن سرفه یا عطسه کنید).

اگر COVID-19 در جامعه در حال شیوع است، با رعایت برخی اقدامات احتیاطی ساده مانند فاصله فیزیکی ، ماسک زدن، تهویه مناسب اتاق ها، جلوگیری از ازدحام جمعیت، تمیز کردن دست ها و سرفه به آرنج خمیده.

ماسک محافظ کرونا ویروس در جهانcovid-19 یا هماه کرونا ویروس

ویژگی های ویروس کرونا

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها و عضو خانواده ی ویروسی کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.کروناویروس‌ها در دهه ی ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس‌ها به‌ طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کنند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد. این کروناویروس پس از مدت کوتاهی تبدیل به دنیاگیری شد و تمام جهان را درگیر کرد.

کرونا ویروس در جهان

نام شناسی کرونا ویروس

واژه «کروناویروس» از کلمه زبان لاتین “corōna” یا کلمه یونانی “κορώνη” به معنی تاج یا هاله گرفته شده‌است. این واژه به مشخصه ی ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی، یا تاج خورشیدی است. از این رو کروناویروس را «ویروس تاج‌دار» نیز می‌نامند.

کروناویروس‌ها دارای آر ان ‌ای دورشته‌ای و خطی هستند و زنوم آن‌ها مستقیماً به‌صورت آر ان ‌ای پیام‌رسان (mRNA) عمل می‌کند؛ با توجه به این امر، پس برای بیان ژن نیازی به پیرایش آر ان ‌ای و رونوشت ترجمه ندارند. از این رو سریع‌تر می‌توانند مورد رونوشت قرار گیرند، بدون آن‌که واسطه‌ای وجود داشته باشد. این سرعت زیاد در سرماخوردگی معمولی و تمامی زیرگروه‌های کلاس مذکور (ssRNA، عمل مستقیم به‌صورت mRNA) نیز مشاهده می‌شود.

از آن جایی که بیشتر ما در محیط های بیرون از خانه کار میکنیم باید با احتیاط بیشتر موارد ذکر شده را رعایت کنیم. یکی از مشکلات اساسی برای ضد غفونی دست ها ایجاد حساسیت توسط ضدعفونی کننده های بر پایه الکل می باشد که انواع عارضه های پوستی و حتی تنفسی را سبب می شود. برای جلوگیری از بروز این عارضه ها ما به شما محلول ضدعفونی کننده دست پاکدخت را معرفی می کنیم که دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • اثر ضدعفونی کننده در فضای بسته و یا کنار بالین بیمار
  • فاقد اثر تحریک دستگاه تنفسی و ایجاد مشکلات تنفسی
  • از بین بردن 99.99 % ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها در کمتر از 30 ثانیه (کاهش فوق العاده بار ویروسی در محل مورد استفاده)
  • اثر فوری و بسیار قوی و ماندگاری اثر جهت پیشگیری
  • تنظیم pH محلول دارویی با pH  پوست جهت شادابی و لطافت پوست و جلوگیری از خشکی پوست
  • عدم اشتعال و آتش سوزی
  • عدم ایجاد مقاومت و سازگاری در ویروس و باکتری بدلیل عملکرد چندجانبه
  • قابل استفاده بر روی البسه و پارچه بدون اثر مخرب
  • ضدعفونی محل بدون تولید گاز های مضر و آزار دهنده

این محصول به دو صورت محلول ضد عفونی کننده دست و ضدعفونی کننده سطح می باشد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

منبع

https://www.who.int/

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.