چیزهای شگفت انگیزی که موریانه ها می خورند (و نمی خورند)!

چیزهای شگفت انگیزی که موریانه ها می خورند (و نمی خورند)!

آیا کنجکاو هستید که بدانید موریانه ها چه چیزی را دوست دارند؟

در این مطلب به موادی که موریانه ها می خورند و یا تمایل به خوردنشان ندارند می پردازیم .

چرا موریانه ها چوب را دوست دارند؟

مطالعاتی که روی روده موریانه در سطح میکروسکوپی انجام شده است چیز غیر منتظره ای را آشکار کرد: این آفات در معده خود تک یاخته های باکتریایی معده خود دارند که عمل هضم غذا را برای موریانه ها فراهم می کنند.

این تک یاخته ها سلولز را که یک ترکیب بیولوژیکی موجود در چوب می باشد را می شکنند و انرژی تولید می کنند. از آنجایی که سلولز به وفور در چوب و ریشه درختان یافت می شود، موریانه ها به سمت آن جذب می شوند.

موریانه و چوب موریانه

آیا موریانه ها بتن را هم خواهند خورد؟

موریانه ها بتن نمی خورند. اما از آنجایی که در جستجوی چوب از میان شکاف های از قبل ایجاد شده در سازه ها و سطوح بتنی حرکت می کنند، بسیاری از مردم دچار این تصور غلط می شوند که خود موریانه ها این شکاف ها را ایجاد کرده اند.

موریانه و بتن موریانه بتن خوار

آیا موریانه ها پلاستیک می خورند؟

هم بله وهم خیر. در حالی که موریانه‌ ها فقط از اقلامی با ترکیب سلولزی تغذیه می‌کنند، استفاده از آرواره ‌های دندانه‌دار خود برای جویدن از موانع پلاستیکی غیرمعمول هم نیست. وقتی نوبت به چوب می‌رسد، موریانه‌ها هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا از موانع را از سر راهشان بردارند وبه چوب برسند.

با این حال موریانه ها پلاستیک را نمی خورند. یعنی از پلاستیک به عنوان منبع تغذیه ای استفاده نمی کنند بلکه از آرواره های خود بیشتر به عنوان سلاح استفاده می کنند تا به وسیله آن به غذا دست یابند.

زباله پلاستیکی

آیا موریانه ها چوب های رنگ شده را هم خواهند خورد؟

این می تواند خبر خوبی برای شما باشد زیرا: موریانه ها نمی توانند رنگ را بخورند.

با این حال، اینکه آیا کلنی موریانه به چوب راه پیدا می کند یا نه، بستگی به این دارد که چوب چقدر خوب رنگ شده است. اگر تکه‌ های چوب داخل زمین بدون پوشش هستند، پس این یک راه مطمئن برای موریانه‌ها است تا به داخل ساختار چوبی راه پیدا کنند.به خودتان لطفی کنید و هیچ نقطه ای را بدون رنگ نگذارید.

موریانه و رنگ چوب رنگ شده

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه موریانه ها کدام نوع چوب ها را ترجیح می دهند، می توانید به مطلب موریانه ها و انواع چوب ها مراجعه کنید.

اگر در خانه و یا محل کارتان با مشکل موریانه مواجه هستید مطمئنا آگاه هستید که از بین بردن این حشرات به شدت دشوار می باشد زیرا در محل هایی فعالیت می کنند که استفاده از هرگونه سمی بی اثر می باشد. پیش نهاد ما به شما برای از بین بردن قطعی و غیر قابل بازگشت موریانه ها، استفاده از کنسانتره آلفاکیل می باشد. این کنسانتره بدون بو، لکه بوده و ماندگاری بالایی در محیط داشته و هیچگونه خطری برای حیوانات خانگی و کودکان ندارد.

 

منبع

https://www.peststrategies.com/pest-guides/termite-guides/will-a-termite-eat-it/#tab-con-8

دیدگاه های این مقاله بسته است.