همه چیز درباره کنه ها

همه چیز درباره کنه ها، حیواناتی که از خون تغذیه می کنند

همه چیز در باره کنه ها

کنه ها از خون حیوانات تغذیه می کنند و در ارتباط نزدیک با میزبان خود زندگی می کنند. کنه ها بخش بزرگی از آفات گزنده غیررسمی هستند. گزش کنه ها در بیشتر اوقات بی ضرر است و معمولاً فقط علائم جزئی مانند قرمزی ، تورم یا زخم روی پوست ایجاد می کند. با این حال ، برخی از کنه ها می توانند باکتری هایی را انتقال دهند که باعث بیماری هایی مانند بیماری لایم و تب خالدار کوه راکی می شوند.

کنه ها

 

رفتار کنه ها

کنه ها برای مدتی متصل به میزبان خود هستند پس از مدتی میزبان خود را رها می کنند تا تخم بگذارند. کنه ها برای رشد نیاز به تغذیه از  خون در هر مرحله از زندگی دارند. کنه ماده باید به حد کافی از خون تغذیه کند تا قدرت لازم برای تولید هزاران تخم را بدست آورد. با وجود تعداد زیادی تخم تولید شده ، فقط درصد کمی از آن ها به بلوغ می رسند.

کنه ها کل سر خود را وارد میزبان نمی کنند بلکه  فقط قطعات دهانی خود را به بدن میزبان وارد می کنند. کنه های ماده هنگام تغذیه برای جلوگیری از لخته شدن خون، عامل ضد انعقاد خون تزریق می کنند.

  • نکته مهم: اگر در اطراف محل گزش کنه جوش های قرمز رنگی ایجاد شد ، احساس درد آرتروز مانند در محل یک یا چند مفصل داشتید و یا علائمی شبیه به آنفولانزا داشتیدکه بعد از گزش کنه ایجاد شد ، CDC توصیه می کند که به پزشک خود مراجعه کنید.

سایزبندی کنه ها

کنه ها می توانند:

  • در دمای زیر 32 درجه سانتی گراد زمستان زنده بمانند.
  • روزها و یا حتی هفته ها برای یافتن یک میزبان بالقوه منتظر بمانند.
  • بیماری های مضر مانند بیماری لایم ، تب خال دار کوه راکی و موارد دیگر را به همراه داشته باشند.
  • کنه ها می توانند میزبان های خود را به طرق مختلف پیدا کنند مثلا : با احساس تنفس، بوی بدن، گرمای بدن، حرکت و جنبش میزبان

حق داریم  نگران ظغیان کنه ها باشیم زیرا افزایش کنه ها هرگز متوقف نمی شود و هرساله تقریباً 30،000 مورد از ارگانtel:09144226820یسم های بیماری زا که کنه ناقل آن ها هستند، توسط CDC گزارش می شود .

برای رهایی از کنه ها در محیط خانه و یا کار خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما می توانند با بازرسی از مکان مورد نظر شما بهترین راهکارها را ارئه دهند.

علایم ایجاد گزش توسط کنه

دیدگاه های این مقاله بسته است.