درباره سوسری آمریکایی

همه چیز درباره سوسری آمریکایی، بزرگترین سوسری مناطق مسکونی

سوسک آمریکایی

با نام علمی: Periplaneta americana

نام انگلیسی:   American cockroach

مشخصات

اندازه : طول سوسک آمریکایی حدود 1.5 اینچ است ، اما می تواند تا 2 اینچ هم برسد.

رنگ : این سوسری دارای بال های قهوه ای مایل به قرمز شفاف می باشد . در قفسه سینه خود یک نوار به رنگ روشن در اطراف پرونوتوم است.

سوسری آمریکایی

رفتار سوسری آمریکایی

سوسری آمریکایی بزرگترین سوسری است که در خانه ها و مناطق مسکونی یافت می شود . نر های این گونه حساسیت بالایی نسبت به فرمون سوسک ماده که به آن periplanone-B می گویند، دارند که این امر باعث میشود شکل نر ها به خوبی تکمیل شود. سوسری ماده آمریکایی بسیار بارور می باشد و پس از جفت گیری در داخل یک کیسه به تعداد 16 عدد تخم می گذارد. حتی سوسری های ماده با سن بالا (حدود یکسال) می توانند بدون جفت گیری نیز با استفاده از اسپرم های ذخیره شده به تولید کیسه تخم  (Oothecae) ادامه دهند.

در شرایط مطلوب، یک ماده می تواند هر شش روز یک کیسه تخم تولید کند همچنین توانایی حداکثر تولید دو کیسه تخم را در یک هفته دارد. سوسری ماده احتمالا برای محافظت از نوزادان خود، کیسه تخم خود را در lحل هایی ساکت و مخفی می چسباند و با رنگ کاری و خراشیدن مقوا، کیسه تخم را می پوشاند و سعی می کند آن را استتار کند.

سوسری ها

به طور متوسط سوسری ماده در طول عمر خود شش تا چهارده کپسول تخم به وجود می آورد. در شرایط مطلوب مثلا در شرایط آزمایشگاهی حداکثر تا 22 کیسه تخم می تواند تولید کند که حاوی بیش از 336 پوره (نوزاد) می باشد. پوره ها هنگامی که آماده خروج از کیسه تخم می باشند، همگی باهم تلاش می کنند تا کیسه تخم را شکسته و از آن خارج شوند.

متوسط عمر سوسری آمریکایی از 168 تا 362 روز می باشد. پس از بلوغ ماده ها می توانند 90 تا 706 روز و نر ها 90 تا 362 روز عمر کنند.

سوسری آمریکایی مانند سایر سوسری ها از هر چیزی به عنوان ماده غذایی استفاده می کند. مواد غذایی، مدفوع و هر چیز دیگری میتواند یک وعده غذایی برای سوسری آمریکایی محسوب شود.

هر چیزی که سوسری آمریکایی آن را گاز می زند و یا از روی آن عبور می کند، ممکن است آلوده به باکتری هایی که سوسری ناقل آن است، باشد. متاسفانه ممکن است ندانیم که قبلا سوسری در آن مکان وجود داشته، بنابراین باید سطوح کاملا تمیز شوند و نباید هرگز مواد غذایی بدون پوشش در محیط قرار داده شوند.

زیستگاه سوسک آمریکایی

 

زیستگاه سوسری آمریکایی

سوسری آمریکایی زیستگاه هایی را ترجیح می دهد که آب و غذا به وفور یافت شوند و معمولاً در فضا های باز بیشتر یافت می شوند. سوسری ها با استفاده از فرمون ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا تصمیم بگیرند که چه مکانی بهتر است محل سکونتشان باشد.

سوسری های آمریکایی معمولا به صورت خانوادگی زندگی میکنند و چندین نسل از این سوسری ها ممکن است در همین مکان زندگی  کنند. این حشرات در محیط های با درجه حرارت بالاتر از 70 فارنهایت به خوبی رشد می کنند و بر خلاف نام آن که سوسری آمریکایی می باشد، در سراسر جهان یافت میشوند. این سوسری ها بعد از راه یافتن به داخل منازل در هر مکانی که بتوانند می توانند در ان حرکت کنند. اما به طور کلی در مکان هایی مانند داخل توده های چوب، درختان مرده، در ختان تو خالی و سایر مکان ها یافت می شوند.

نکاتی در مورد کنترل سوسری آمریکایی

کنترل بلند مدت سوسری آمریکایی به یک مدیرت تخصصی نیاز دارد . برای کنترل و محدود کردن سوسری آمریکایی در خانه و اطراف آن :

  • بهداشت محیط اطراف را رعایت کنید و دفع زباله را بهتر انجام دهید.
  • محل های ورود و آوار های اطراف خانه خود را از بین ببرید.
  • زباله های خود را به صورت پراکنده و در اطراف خانه خود قرار ندهید.
  • از تله های چسبی استفاده کنید.

در صورت شدید بودن مشکل با متخصصان و کارشناسان مدیریت آفات آسازیست تماس بگیرید.

 

منبع

https://www.terminix.com/pest-control/cockroaches/american-cockroach

دیدگاه های این مقاله بسته است.