نشانه وجود موش در خانه

نشانه وجود موش در خانه

آیا علائمی مبتنی بر وجود موش را در خانه حس می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال “بله” است، همراه ما باشید تا 7 نشانه وجود موش در خانه را با هم بررسی کرده و با راهکارهای مبارزه با آن بیشتر آشنا شویم.

نشانه وجود موش در خانه

1) آیا اثری از فضولات موش در خانه وجود دارد؟

فضله یا مدفوع بسیاری از انواع موش، کوچک و با نوک تیز یا گرد می باشد و در برخی دیگر از آن ها نیز به رنگ قهوه ای تیره و دارای انتهاهای فرو رفته می باشد.

دیدن فضله موش در خانه یا کنار باغچه و گلدان ممکن است خوشایند نباشد، با این حال این فضولات می توانند کمک زیادی به شما برای در تعیین نوع موش و یافتن راه حلی مناسب برای کنترل این آفت به همراه داشته باشند. اگر به ذرات کوچک تیره و زیادی در کنار دیوارها برخورد کردید، بیشتر دقت کنید تا مطمئن شوید که این ذرات، فضولات هستند یا نه .

مقایسه شکل انواع فضله موش و برنج

2) آیا رد پاهای کوچک و یا اثر دم موش روی زمین قابل شناسایی است؟

رد پاهای کوچک و اثری از خط دم موش ها در مناطقی که گرد و غبار بر روی سطح نشسته و در امتداد تخت و پایه های آن و گوشه و کنار خانه را به خوبی بررسی نمایید، شما حتی می توانید با پیگیری این علامت ها نقاط ورودی و خروجی موش به خانه را نیز بررسی نمایید.

انواع ردپای موش

 

3) آیا اثری از جویدن چوب توسط موش ها در خانه وجود دارد؟

رشد دندان های موش در طول زندگی شان، هرگز متوقف نمی شود، آن ها عاشق جویدن هستند، به همین دلیل یکی از مشخصه های تهاجم موش ها به خانه پیدا کردن رد دندان این جونده بر وسایل خانه است. علامت دندان های موش های فاضلاب 6 میلیمتر و علامت های ناشی از جویدگی در موش های خانگی که کوچکتر هستند، حدود 3 میلیمتر می باشد. این موجودات هر چیزی که به عنوان یک سد در مسیرشان وجود داشته باشد و قابل جویدن باشد را می جوند. وسایلی مثل کابینت ها، قاب درب ها، دیوارهای کاذب، درب های چوبی و … را به خوبی بررسی نمایید تا بتوانید علامت و خرده چوب های حاصل از جویدن موش ها را پیدا کنید.

اگر از داخل دیوارهای خانه صداهایی را می شنوید به خوبی آن را بررسی کنید تا بتوانید به نقاط دسترسی و پناهگاه های این جوندگان قهار دست پیدا کنید.

موش در حال جویدن سیم و ذرات سیم روی زمین

4) آیا در کنار تخت، مبل و پایه های چوبی لکه وجود دارد؟

موش ها هنگام حرکت، در نزدیکی دیوارها و گوشه های خانه حرکت می کنند، اگر در مناطق مختلف خانه متوجه وجود لکه هایی شدید ممکن است که میهمان ناخوانده ای داشته باشید البته برای اطمینان از وجود این جوندگان موذی در خانه، سعی کنید خانه را تمیز نگه داشته و ببینید آیا این لکه ها مجدداً ایجاد می شوند یا نه؟

5)آیا بوی بدی در خانه احساس می کنید؟

جوندگان هم مانند دیگر حیوانات، بوی خاصی دارند. اگر در خانه متوجه بوی تندی می شوید و با هیچ راهکاری مانند باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه از آن بوی وحشتناک خلاص نمی‌شوید، پس زمان آن فرا رسیده که به دنبال کنترل آفت باشید، رت ها و موش ها به سرعت می توانند جمعیت خود را افزایش دهند. با افزایش جمعیت موش ها، بوی ناشی از فعالیت های آن ها نیز در خانه افزایش می یابد.

6) آیا صداهای عجیب مثل خراشیده شدن در دیوارهای خانه می شنوید؟

موش ها موجوداتی شب کار هستند. رفت و آمد آن ها به لانه و سایر قسمت های خانه از میان دیوار و سقف موجب ایجاد سر و صدایی شبیه به خراشیده شدن می شود. صدای راه رفتن آن ها و یا حتی کشیده شدن ناخن هایشان بر سطوح، در سکوت شب از علائم بارز وجود موش در خانه است.

موش ها و مواد غذایی مورد علاقه آنها

7) آیا حیوانات خانگی شما بی قرار هستند؟

سگ ها با حس کردن بوی ناشی از موش ها در خانه آشفته می شوند، اگر متوجه شدید که سگ های شما حواسشان بیش از پیش به باغچه حیاط؛ بخصوص در شب ها که موش ها فعالترند؛ جلب می شودباید کمی هوشیار باشید و این موضوع را با دقت بیشتری دنبال کنید. در این صورت می توانید مانع از ورود آن ها به محیط داخلی شوید.

این جوندگان می توانند مسبب خسارات مالی زیادی باشند، آن ها همیشه در حال جویدن هستند و هر چیزی را می جوند.

موادی از قبیل:

  • چوب
  • فرش
  • مقوا
  • کابل
  • کتاب
  • بسته بندی های مواد غذایی

وجود موش در خانه، می تواند خسارات زیادی در بسیاری از وسایل خانه ایجاد کند، در بعضی موارد حتی دیده شده است که دیوارها را می جوند تا بین آن ها برای خود لانه بسازند.

آنها روزانه تا ۲۰ بار برای تغذیه از لانه خود خارج می شوند. در طی این ۲۰ بار می توانند به تمام مواد غذایی موجود در آشپزخانه آسیب وارد کنند و آن ها را برای ما غیر قابل استفاده نمایند.

با توجه به مطالب گفته شده باید با موش ها که باعث ایجاد مزاحمت در محیط کاری یا خانه می شوند مبارزه کنیم و آن ها را کنترل نماییم .

استفاده از پاستای BadCat ویژه موش های خانگی می باشد که بدون ایجاد هرگونه آلودگی و خطر میتواند به بهترین نحو موش خانگی را کنترل کند.

بسته مرگ موش پاستای BadCat

منابع

https://mihansam.com/mouse/

http://mousekiller.blog.ir/post/Signs-of-mouse-and-ways-to-get-rid-of-it

دیدگاه های این مقاله بسته است.