مورچه ها چگونه منابع غذایی را پیدا می کنند

مورچه ها چگونه منابع غذایی را پیدا می کنند ؟

مورچه ها می توانند خیلی سریع منابع غذایی را در خانه شما پیدا کنند. با توجه به این موضوع این سوال برای اکثر ما پیش می آید که “مورچه ها چگونه می توانند به این سرعت در خانه من غذا پیدا کنند؟”.

با این که مورچه ها اندازه کوچکی دارند، اما در جستجوی منابع غذایی بسیار زیرک و هوشمندانه عمل می کنند. مورچه ها از طریق شکاف های کوچک در دیوارها، زهکشی ها و دوغاب بین کاشی ها در حالی که به دنبال غذا هستند وارد خانه شما می شوند.

مورچه های درحال یافتن غذاوارد شدن مورچه ها از شکاف

مورچه ها حتی در جستجوی آب و غذا از لانه خود تا خانه شما مسافت زیادی را طی می کنند. همچنین تقریبا غیرممکن است که مورچه ها را به تنهایی در جستجوی غذا مشاهده کنید. زیرا مورچه ها حشرات بسیار اجتماعی هستند. در بیشتر موارد، آنچه احتمالاً در خانه خواهید دید، صفی از مورچه های کارگر است. آنها به سمت کوچکترین غذاهایی که می توانند پیدا کنند، حرکت می کنند. اما چگونه مواد غذایی را پیدا می کنند؟

کافیست مقداری خرده های غذا و یا یک نوشیدنی شیرین روی زمین ریخته باشد. بلافاصله مورچه های درحال راهپیمایی به خانه شما دعوت می شوند. اما اینکه مورچه ها چگونه متوجه این منابع غذایی می شوند ؟

زندگی اجتماعی مورچه ها

مورچه ها زندگی اجتماعی دارند. هر فرد وظیفه بخصوصی دارد. به هر فرد کاستی در نظر گرفته می شود. هر کاست  مسئولیت متفاوتی داشته و در حفظ کلنی خود نقش مهمی دارد. مورچه های پیشرو علاوه بر مراقبت از ملکه و تمیز کردن لانه، مسئول جستجو غذا برای تغذیه کلنی هستند. هنگامی که مورچه های کارگر به جستجوی غذا می روند، قادر به پیمودن مسافت های طولانی هستند. در طول سفر، این مورچه ها فرمونی از خود به جای می گذارند که به آنها کمک می کند تا راهی برای بازگشت به لانه پیدا کنند.

مسیریابی مورچه ها

هنگامی که این مورچه های منبع غذایی برای کلنی خود پیدا کردند، مواد شیمیایی بیشتری آزاد میکنند. بقیه کلنی از این مواد برای یافتن منابع غذایی استفاده میکنند . سپس بقیه مورچه ها بیرون می آیند و مسیر فرمون موجود را دنبال می کنند تا شروع به حمل غذا به لانه کنند.

دانستن این موارد به ما کمک می کند تا بتوانیم از این توانایی مورچه ها برای کنترل آن ها استفاده کنیم. اما چگونه؟؟

محصول ارگانیک و نوین ژل خوراکی فیبروکیل با فرمولاسیون خاص، مورچه ها را به خود جذب می کند و برای مورچه ها بسیار خوشایند می باشد. با استفاده از این ژل در محیط می توانید در مسیر مورچه ها که به مواد غذایی شما ختم می شود، اخلال ایجاد کنید. به این روش که مورچه ها به سمت این ژل جذب شده و فرمون را در مسیر این ژل ترشح می کنند و سایر مورچه های کلنی خود را نیز به این مسیر دعوت می کنند.

با این محصول که هیچگونه خطری برای انسان و حیوانات خانگی ندارد می توانید به راحتی از شر مورچه در خانه خود و یا محل کار خود خلاص شوید.

منبع

How Do Ants Find Food in My House? – Rentokil Indonesia

دیدگاه های این مقاله بسته است.