عمر مورچه ها

مورچه ها چگونه در یک محیط تکثیر می یابند و راهکاری های مقابله با این آفت

تخم مورچه ها

تخم مورچه

اگر در خانه خود چند مورچه ولگرد ببینید، ممکن است کلا به آن فکر نکنید و خود را درگیر این مسئله نکنید اما در جایی که چند مورچه وجود دارد حتما یک کلنی مورچه در آن نزدیکی ها است . مورچه هایی که مشاهده می کنید به دنبال یافتن غذا هستن و بعد از یافتن غذا به کلنی خود بر میگردند.

تخم مورچه ها شبیه چه چیزی هستند ؟

تخم مورچه ها کوچک و تقریبا به اندازه نقطه در انتهای جمله می باشد. معمولا به رنگ سفید یا کرم و کمی بیضی شکل هستند.

چند مورچه در داخل یک تخم وجود دارد ؟

فقط یک مورچه، اما بسته به گونه مورچه یک ملکه می تواند هر روز حداکثر 300000 تخم بگذارد. از تخمک های تلقیح شده افراد ماده و از تخمک های تلقیح نشده افراد نر ایجاد می شود.

توجه : اگر می بینید که مورچه ها چیزی را حمل می کنند که سفید به نظر می رسد ، احتمالاً شفیره است و نه تخم مورچه.

مورچه ها چگونه در یک محیط تکثیر می یابند

چه مدت طول می کشد تا تخم های مورچه تفریخ شوند؟

مانند همه موارد ، زمان بندی براساس گونه ها و محیط زیست مورچه متفاوت می باشد. با این حال ، تخم های مورچه معمولاً طی یک تا دو هفته از زمان تخمگذاری خارج می شوند.

چه اتفاقی بعد از تفریخ تخم ها اتفاق می افتد؟

مرحله بعدی چرخه زندگی مورچه ها لارو است. لارو ها  به رنگ سفید شفاف هستند و پا ندارند. لاروها به سرعت رشد می کنند و چندین بار پوست اندازی می کنند.

وقتی لاروها به اندازه کافی بزرگ شدند ، تبدیل به شفیره می شوند. تبدیل لارو به شفیره در حدود 6 تا 12 روز طول می کشد . اما دوباره ، این جدول زمانی به گونه ها و عوامل محیطی بستگی دارد. شفیره های مورچه شباهت بیشتری به همتایان بالغ خود دارند . شفیره ها رنگ سفید مایل به کرم رنگی دارند که با گذشت زمان تیره می شود.

در برخی از گونه ها ، شفیره ها برای محافظت از خود پیله ای به دور خود می تنند ، در حالی که در برخی دیگر ، شفیره ها در تمام این مرحله از چرخه زندگی بدون پوشش باقی می مانند. مورچه ها حدود 9 تا 30 روز در مرحله شفیره باقی مانده و بعد از این مدت حشرات بالغ ظاهر می شوند.

وقتی مورچه های بالغ پدیدار می شوند یعنی دیگر رشد خود را تکمیل کرده اند زیرا  از آنجا که یک اسکلت بیرونی سخت دارند ، دیگر نمی توانند بزرگتر شوند. ممکن است مورچه های بزرگسال رنگ روشن تری داشته باشند ، اما با گذشت زمان ، تیره می شوند تا تقریباً یکسان با یکدیگر باشند.

هر مورچه بزرگسال متعلق به یکی از سه طبقه  است: ملکه ها ، کارگران زن و مردان. در بیشتر گونه ها ، یک کلنی، فقط یک ملکه مورچه دارد، بنابراین ملکه های جدید جفت می شوند و یک کلنی جدید ایجاد می کنند. در این مرحله ، چرخه زندگی دوباره آغاز می شود. (و در حقیقت ، هرگز متوقف نمی شود ، زیرا بخشی از چرخه زندگی مورچه ها در هر زمان مشخص در حال انجام است.

از مرحله تخم مورچه تا بزرگسالی ، این چرخه زندگی کامل از چند هفته تا چند  ماه طول می کشد (همیشه باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که طول چرخه زیستی مورچه بر اساس گونه ها و شرایط محیطی می تواند متفاوت باشد).

چگونه می توانید تخم ها و کلنی مورچه را از بین ببرید؟

بیشتر محصولات DIY ( خودت انجام بده ) قادر به نفوذ در پوسته تخم نیستند. با این حال ، لازم نیست نگران از بین بردن تخم های مورچه ها باشید ، مادامی که در خانه خود به طور موثر از روش های از بین بردن مورچه ها استفاده می کنید.

تعداد بی شماری تله ها ، اسپری ها و سایر روش ها به همراه لیستی به ظاهر بی پایان از داروهای DIY برای از بین بردن مورچه ها در بازار وجود دارد. یک حقیقتی وجود دارد که : بیش از 12000 گونه مورچه شناخته شده در جهان وجود دارد و هر کدام عادت های لانه سازی و تولید مثل منحصر خود را دارند. علاوه بر این ، همه آنها نسبت به روش های کنترل پاسخ های متفاوتی می دهند. برخی از گونه های مورچه به آسانی و به وسیله شخص خود شما نیز کنترل خواهند شد در حالی که کنترل برخی دیگر بسیار دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل دانستن زیست شناسی مورچه ها مهم است.

در صورتی که شک و تردیدی دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. متخصصان کنترل مورچه آسازیست در زمینه شناسایی و کنترل مورچه ها آموزش دیده اند که همین امروز می توانید با یک تماس تلفنی رایگان شروع کنید.

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.