پرش کک

علائم گزش کک روی بدن انسان و راه های خلاص شدن از دست این حشره

رایج ترین گونه کک، کک گربه ای است که از قضا در سگ ها نیز یافت می شود! پس از گزش کک بر روی پوست انسان لکه های قرمز کوچکی ظاهر می شود که معمولاً به صورت چند تایی در کنار هم و خوشه ای وجود دارد که قرمزی آنها را احاطه کرده است.

کک ها معمولاً اطراف پا ، مچ پا و پایین پا را می گزند ، اگرچه می تواند مکان های دیگر را نیز آلوده کند . نیش کک می تواند زخم های باز ایجاد کند که بر اثر آلودگی باکتریایی دچار عفونت شود.

کک روی انگشتعلائم گزش کک روی بدن انسان

سوالی که ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده این است که آیا کک برای انسان خطرناک است؟  پاسخ بله است. مشخص  شده است که کک می تواند باعث انتقال چندین بیماری جدی از جمله طاعون ، بارتونلوز ، تیفوس ، ورم روده و کرم پهن کک شود. بنابراین باید این حشره ریز را کنترل کرد تا وخود و افراد خانواده خود را از لحاظ سلامتی به خطر نیاندازیم. بهترین روشی که توسط کارشناسان آسازیست توصیه می شود استفاده از کنسانتره آلفاکیل در دوز مناسب می باشد. با این روش به راحتی می توانید از شر کک ها خلاص شوید.

علائم گزش کک روی بدن انسان

اگر کک شما را نیش بزند ، ممکن است احساس سوزش شدیدی داشته باشید. سپس ، اندکی بعد ، علائم زیر می تواند در محل گزش  ایجاد شود:

  • سرخی
  • خارش
  • درد ، یا سایر ناراحتی ها

با این حال ، اگر به کک حساسیت دارید ، علائم می توانند شدیدتر شوند ، از جمله:

  • کهیر
  • تورم دهان ، زبان یا گلو
  • مشکل تنفس

واکنش های آلرژیک به گزش کک نادر است ، اما اگر هر یک از این علائم آلرژی را تجربه کردید ، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

خارش نیش کک

 

چند روش مراقبت از محل گزش کک که در خانه می توانید آن را انجام دهید

در بیشتر اوقات ، گزش کک بدون مراقبت پزشکی در خانه به راحتی قابل درمان است ، به شرطی که واکنش آلرژیک را تجربه نکنید.

حتی اگر در محل گزش  احساس  خارش داشتید  ، باید سعی کنید از خاراندن آنها خودداری کنید. به طور معمول اثر گزش بعد از چند روز برطرف می شود ، هر چه کمترخارانده شوند زودتر بهبود می یابند .

محل گزش را با آب و صابون بشویید تا ناحیه تمیز بماند و خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد.

چگونه با روش های خانگی از شر کک خلاص شویم

آلودگی با کک به طور معمول بر اثر تماس انسان با حیوانات خانگی یا حیوانات مزرعه انجام می شود ، به این دلیل که حیوانات از جمله سگ ها یا گربه ها زمان بیشتری را در چمن و خاک ، جایی که کک زندگی می کند ، سپری می کنند. بنابراین ، حتی اگر علائم گزش کک در طی چند روز برطرف شود، اگر منشا آلودگی را پاکسازی نکنید دوباره مورد گزش قرار می گیرید .

تحقیقات نشان می دهد که جاروبرقی یکی از بهترین راه های از بین بردن کک است و حتی می تواند ۹۶٪ از کک های بزرگسال را از بین ببرد. اما خلاص شدن از شر کک بالغ به طور کامل مشکل شما را حل نمی کند.

 

محصولات مرتبط با این مقاله:

دیدگاه های این مقاله بسته است.