محل زندگی موش ها

دانستنی هایی درباره محل زندگی موش ها و مقابله با آنها

موش ها کجا لانه می سازنند؟

موش ها جوندگانی هستند که سالانه خسارت های زیادی را در انبار ها و خانه ها وارد می سازند و علت اصلی ایجاد این خسارت لانه گزینی مناسب و محل زندگی مناسب این جوندگان باهوش می باشد.

لانه سازی موش ها

موش ها هنگام جستجوی محل لانه سازی به دنبال چند مورد اصلی هستند:

1.گرما

موش ها به دنبال مکانی گرم و نرم هستند که خوشان و نوزادانشان را گرم نگه دارد. همچنین می خواهند در فصل های بارانی و سرد خشک بمانند ، به همین دلیل آنها تمایل دارند در ماه های پاییز و زمستان به خانه بیایند.

2.دسترسی آسان به غذا

موش ها همیشه به دنبال غذا هستند و آن را به لانه نزدیک کنند. موش ها بینایی ضعیفی دارند و نمی خواهند زیاد دور بروند.

3.مواد و مصالح مورد نیاز در ساخت لانه

موش ها از روزنامه ها، زباله ها، دستمال های کاغذی، ملحفه های قدیمی، عایق ها، علف، پوشش گیاهی ، برگ ها و تقریباً هر چیز دیگری که می توانند برای ایجاد یک مکان نرم، گرم و خشک برای خوابیدن، به دنیا آوردن نوزادان و پرورش بچه های خود استفاده میکنند.

در مورد اینکه موش ها به طور دقیق کجا لانه درست می کنن بستگی به گونه موش دارد.

محل زندگی موش های نروژی

موش های نروژی (موش های قهوه ای) تونل هایی در چمنزارها و مزارع ایجاد می کنند. لانه اصلی معمولاً در مرکز قرار دارد و شامل مواد نرم، پوشش گیاهی، چوب، برگ و سایر موادی است که موش ها با خود جمع کرده اند. یک ورودی و خروجی اصلی وجود خواهد داشت ، اما ممکن است سوراخ های میانبر  پوشیده از خاک وجود داشته باشد که به موش ها اجازه می دهد در صورت تهدید سریع فرار کنند.

موش های قهوه ای

محل زندگی موش های سقفی

موش های سقفی (موش های سیاه) معمولاً در مکان های با ارتفاع زیاد یافت می شوند و در طبیعت روی صخره ها و در میان سنگ ها زندگی می کنند. در نزدیکی مناطق شهری، می توانند در زیر شیروانی مستقر شوند. موش های سقف از درختان بالا می روند و از طریق آجر های شکسته و آسیب دیده و به کمک دندان های تیز خود به داخل دیوارها و اتاق زیر شیروانی را پیدا می کنند. این موش ها از مواد نرم برای ساختن لانه حقیقی برای خود و بچه های خود استفاده می کنند که شامل کاغذ جویده شده، عایق و سایر مواد موجود در خانه است.

موش سقفیموش سیاه

موش ها شب هنگام فعال می شوند، به ویژه در هنگام غروب و نزدیک سحر. موش های نروژی که در حیاط خانه شما حفره هایی ایجاد کرده اند، می توانند از لوله های پلاستیکی تخلیه، برای ورود به زیرزمین و جستجوی غذا استفاده کنند. موش های سیاه که در دیوارها یا اتاق زیر شیروانی لانه کرده اند، بین دیوارها می دوند و با استفاده از توانایی صعود خود پرسه می زنند و به دنبال غذا می گردند.

اگر در خانه و یا محل کار خود با مشکل موش ها روبرو هستید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا بسته به نوع موش خود از موم بلوک BadCat ویژه موش های بزرگ یا پاستای BadCat ویژه موش های خانگی تهیه کنید و استفاده نمایید و با خیال راحت از شر هر نوع موشی خلاص شوید.

منبع

Mouse Facts: Habits, Habitat & Types of Mice | Live Science

دیدگاه های این مقاله بسته است.