تله سطلی با پودر جاذب مگس دلتراپ

تله سطلی با پودر جاذب مگس دلتراپ

معرفی و روش استفاده از تله سطلی با پودر جاذب مگس

ارگانیک – دوستدار محیط زیست – اقتصادی و کاربردی

شرکت و کشور سازنده : شرکت دلتا ایلاچ لاما – ترکیه

معرفی محصول :

الف – اجزاء محصول : سطل پلاستیکی با بدنه شفاف ، درب مخصوص با کلاهک آن و پودر جاذب مگس ( راسیون ) به نام دلتراپ

ب – مکان های قابل استفاده : این محصول جدید ؛ برای مکان های باز رو به آفتاب مانند : دامداری ها ، محوطه مرغداری ها ،تراس و محوطه باغ ها ، محیط های روستایی ، میادین میوه و تره بار، کشتارگاه ها ، محل تجمع فضولات دامی ، اطراف سطل های زباله در محوطه ، محل پرورش اسب ها و انواع حیوانات اهلی و … طراحی شده است .

IMG 6364.1

ج – مکانیسم اثر : در نتیجه حل شدن کامل پودر جاذب مگس ( راسیون ) در آب و قرار گرفتن در مقابل آفتاب در هوای گرم به مدت حداقل ۳ روز ، باکتری های داخل سطل فعال شده (فرمانتاسیون) و شروع به جذب مگس ها به سمت تله سطلی می شود . بدین ترتیب مگس ها از مواد ارگانیک داخل سطل تغذیه نموده و تخم گذاری می کنند و در نهایت در اثر تراکم جمعیت خفه شده می میرند .

نکته مهم : این محصول جدید برای مکان های روباز یا روبه آفتاب و پر مگس طراحی شده است.

روش استفاده :

۱ ) ابتدا پودر ارگانیک جاذب مگس دلتراپ ( بدون سم ) را داخل سطل ریخته و تا سطح مشخص شده روی برچسب سبز رنگ بدنه سطل (یک و نیم لیتر) آب تمیز می ریزیم.

۲ ) برای حل شدن پودر جاذب در آب با دست یا تکه چوبی محلول را ۳ دقیقه هم می زنیم.

۳ ) محلول حاصل بایستی حداقل ۳ روز در مقابل آفتاب قرار گیرد تا باکتری های جاذب مگس در داخل سطل شروع به فعالیت نمایند و فرآیند جذب مگس از این مرحله آغاز می شود.

۴ ) برای عملکرد تله سطلی، بهتر است در ارتفاع ۲ – ۵/۱ متری نصب یا آویزان بوده و در محل های بادگیر نباشد.

۵ ) در مراحل اولیه در صورت ته نشین شدن محلول کافیست سطل را هم بزنیم یا تکان دهیم.

۶ ) بعد از شروع جذب مگس ها بدلیل دمای محیط، آب داخل سطل تبخیر و یا توسط مگس ها مصرف می شود که در این صورت مقداری آب داخل سطل اضافه می کنیم.

۷ ) بعد از پر شدن سطل از مگس می توانیم محتویات داخل سطل را در چاه توالت… ریخته و محلول را دوباره آماده کرده و مراحل فوق را عیناً تکرار کنیم.

دیدگاه های این مقاله بسته است.