تفاوت سوسری ها و سن های آبزی در چیست

سوسری ها و سن های آبزی

سن های آبزی اغلب با سوسری ها اشتباه گرفته می شوند. این دو حشره شباهت خاصی به یکدیگر دارند ، اما تفاوت های کلیدی در آنها وجود دارد. سن های آبزی می توانند به صورت قدرتمندی با آرواره های خود گاز بگیرند، اما هیچوقت مانند سوسری ها آفت به حساب نمی آیند.

متخصصان آسازیست به راحتی می توانند تشخیص دهند که مشکل شما مربوط به سوسری ها یا حشرات دیگری است.

تفاوت سوسری ها و سن های آبزی

تفاوت اصلی سوسری ها و سن های آبزی در ظاهر آنها است. اگرچه از نظر ظاهری شبیه به هم هستند ، اما تفاوت های بارزی وجود دارد که به شما کمک می کند تعیین کنید با چه آفتی سر و کار دارید.

سوسری

 

این تصویری از یک سوسری معمولی است. شکل گرد بدن ، بال و رنگ قهوه ای آن را از سن های آبزی متمایز می کند. اندازه سوسری ها نیز معمولاً کوچکتر است و محل زندگی آنها بسیار متفاوت است.سوسری

  • اندازه: عموماً 1- 1.5 اینچ طول دارد.
  • زیستگاه: برخی از گونه ها می توانند در آب زنده بمانند ، اما ترجیح می دهند در خشکی باشند.
  • عادات غذایی: سوسری ها هنگام غذا خوردنوسواسی در گزینش غذا ندارند و هر چیزی در دسترس باشد را می خورند. سوسری ها شکارگر نیستند بلکه در عوض در لابلای زیاله ها گشت و گذار می کنند.
  • رفتار: سوسک ها به ندرت موجودات خجالتی هستند. آنها از نورهای شدید گریزان هستند و به نزدیک شدن به محیط هایی که انسان ها حضور دارند تمایل نشان می دهند. ولی معمولاً رفتار گاز گرفتن از خود نشان نمی دهند.
  • قابلیت آفت بودن: سوسری ها که بسیاری از نگرانی های سلامتی را با خود به همراه دارند، آفات واقعی محسوب می شوند.

سن های آبزی

سن های آبزی معمولاً در آب زندگی می کنند. در صورت برخورد، این سن ها می توانند برای دفاع از خود نیش بزنند. با این حال، آن ها به ندرت وارد خانه می شوند و معلوم نیست که مانند سوسری ها رفت و آمد می کنند یا نه. در عوض ، آنها ترجیح می دهند حشرات و موجودات دیگری را که در آب هستند شکار کنند و بخورند.سن آبزی ها

  • اندازه: به طور کلی حدود 2 اینچ طول دارد.
  • زیستگاه: سن های آبزی ترجیح می دهند زمان خود را در آب بگذرانند و می توانند نفس خود را برای مدت طولانی حبس کنند.
  • عادات غذایی: سن های آبزی شکارگر هستند. آنها طعمه را با خرطوم خود فلج می کنند و سپس یک آنزیم مایع کننده قوی تزریق می کنند تا بتوانند محتویات داخل طعمه را بمکند.

  • رفتار: سن های آبزی اگر احساس خطر کنند گاز می گیرند. نیش های این حشرات دردناک است، اما برای انسان خطرناک نیست.
  • قابلیت آفت بودن: سن های آبزی آفت محسوب نمی شوند و در واقع از حشرات دیگر تغذیه می کنند، نه انسان و اموال
    آن.

متخصصان آسازیست در شناسایی سوسری ها متخصص هستند. اگر سوالی درباره این که آیا آفاتی که می بینید سوسری هستند یا سن های آبزی، دریغ نکنید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید. متخصصان ما تجربه لازم برای تشخیص نوع آلودگی شما را دارند و موثرترین برنامه کنترلی را توصیه می کنند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.