از بین بردن مورچه ها

برای از بین بردن مورچه ها ابتدا باید کلونی آنها را پیدا کنید!!!

دیدن مورچه در منزل اتفاقی است که اکثرا با آن مواجه می شویم. معمولا مورچه ها به صورت کلونی زندگی می کنند، اگر یک مورچه تنها دیدید، بدانید کلونی اش در همان حوالی ها است.

اگر می‌خواهید بـرای همیشه از شر مورچه‌ها خلاص شوید، ابتدا باید مراحل زیر را یکی‌یکی دنبال کنید:

درباره کلونی مورچه‌ها و ملکـه‌شان بدانید

بـرای حل مسئله ی مورچه در منزل، ابتدا باید آن‌هایی کـه نمی‌بینید، از بین ببـرید تا بعد، از شر آن‌هایی کـه جلویتان رژه می‌روند خلاص شوید! شاید این حرفم عجیب بـه نظرتان بـرسد، اما حقیقت دارد. منظورم این است کـه ملکـه ی مورچه‌ها، همانی کـه تخم‌گذاری می‌کند، هرگز لانه را ترک نمی‌کند کـه شما بخواهید او را ببینید. او فقط داخل لانه می‌ماند، از غذایی کـه مورچه‌های کارگر، همان‌هایی کـه شما می‌بینید، بـرایش می‌آورند تغذیه می‌کند و بـه تولیدمثل مورچه ادامه می‌دهد. پس شما هرقدر هم مورچه‌هایی را کـه می‌بینید از بین ببـرید، ملکـه همچنان بـه تولیدمثل خود ادامه می‌دهد و مورچه‌های جدید، جای قدیمی‌ها را می‌گیرند و فرقی بـه حال شما نمی‌کند!

اجتماع مورچه ها

رژه ی مورچه‌ها را دنبال کنید

شاید فکر کنید شوخی می‌کنم، اما قدم اول در کنترل مورچه‌ها، تماشای آن‌هایی است کـه جلویتان رژه می‌روند. در واقع باید بفهمید آن‌ها از کجا می‌آیند و بـه کجا می‌روند تا کلونی مورچه ها را پیدا کنید. مورچه دنبال غذا می‌گردد و همین کـه آن را پیدا می‌کند، بـه لانه می‌بـرد. اما بویی هم از خودش بـه جا می‌گذارد. این‌طوری بـرای بقیه‌ی مورچه‌های کارگر هم ردی می‌گذارد تا بتوانند غذا جمع کنند و بـه لانه ببـرند.

رژه مورچه ها

روی مورچه‌ها سریع اسپری نکنید

مورچه‌هایی کـه شما می‌بینید، مورچه‌های کارگر هستند. کار آن‌ها یافتن غذا و بـردن آن بـه لانه بـرای تغذیه‌‌ی ملکـه و نوزادانی است کـه نسل بعدی مورچه‌های کارگر خواهند بود. یعنی این مورچه‌های کارگر، مسیر کلونی را بـه شما نشان می‌دهند. اگر روی این مورچه‌ها اسپری کنید و آن‌ها را از بین ببـرید، کلونی، کارگرهای دیگری می‌فرستد و دست شما هرگز بـه ملکـه نمی‌رسد.

پس چه باید کرد؟

  • برای این کار می توانید از ژل خوراکی فیبروکیل استفاده کنید. تا بتوانید هم از شر ملکه و هم کل کلنی موجود در خانه تان خلاص شوید.

بـرای تمیز کردن عجله نکنید

تمیز کردن زمین از سایر منابع غذایی مورچه‌ها خوب است، اما نباید مسیر بوی مورچه‌ها را بـه‌سرعت از بین ببـرید. این مسیر مورچه‌های کارگر را بـه‌سمت طعمه هدایت می‌کند. پس فعلا زمین را تمیز نکنید و قرار دهید مورچه‌ها سر صبـر در تله‌ای کـه بـرایشان گذاشتید گرفتار شوند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.