غذای مورد علاقه مورچه ها

آیا میدانید غذای مورد علاقه مورچه ها چه چیزهایی هستند؟

شاید از خود بپرسید که چگونه مورچه ها می توانند همه چیز را بخورند. وقتی زیر میز غذا ریخته می شود، گروهی از مورچه ها برای خوردن آن می آیند. وقتی یک حشره مرده وجود دارد سر وکله آنها پیدا میشود. آنها می آیند و لاشه را با خود به داخل کلنی می برند تا آن را بخورند.

چه غذایی هایی مورچه ها را جذب می کند؟

مورچه ها جانوران همه چیزخوار هستند و تقریباً همه چیز را در طبیعت می خورند. آنها برای برآوردن نیازهای غذایی خود مخلوطی از مواد آلی و معدنی را  می خورند.

بیشتر گونه های مورچه ها به عنوان فرصت طلب شناخته می شوند. یعنی هرچه در خانه شما پیدا شود می خورند تا زنده بمانند. اما، باید بدانید که همه گونه ها چیزهای یکسانی نمی خورند، زیرا گونه های مختلف مورچه ها انواع مختلفی از غذاها را می خورند.

در این متن می خواهیم نگاهی به 3 چیز رایجی که مورچه ها می خورند بیندازیم!

غذای مورد علاقه مورچه ها

1. غذاهای دارای قند

بیشتر انواع مورچه‌ها طعم غذاهای شیرین آشپزخانه مانند نان، شربت ، عسل و آب میوه‌ها را دوست دارند. این یک واقعیت طبیعی شناخته شده است. اما مورچه ها در طبیعت دنبال ماده ای شیرین به نام عسلک هستند که سایر حشرات از خود به جا می گذارند.

عسلک یک مایع چسبنده غنی از قند است که توسط حشرات کوچکی به نام شته ها هنگام خوردن گیاهان تولید می شود. برخی از مورچه ها همانند دامداران از شته ها محافظت و نگهداری می کنند و در عوض شته ها عسلک تولیدی خود را در اختیار مورچه ها قرار می دهند و یک همزیستی با دو طرف سود دارند.

  • اگر در محیط خانه و یا باغچه خود با مورچه ها مشکل دارید می توانید با توجه به محل آلودگی یکی از محصولات ژل خوراکی فیبروکیل و با کنسانتره آلفاکیل را تهیه کنید و پس از استفاده محیطی عازی از مورچه ها داشته باشید.

تغذیه مورچه از هندوانه

غذای مورد علاقه مورچه ها

2. غذا های پروتئینی

علاوه بر غذاهای شیرین، مورچه ها برای رشد خود پروتئین نیز می خورند. پروتئین بالا در غذاهایی مانند کره بادام زمینی، گوشت و تخم مرغ مطمئناً گروهی از مورچه ها را جذب می کند. همچنین جذب روغن پخت و پز می شوند که معمولاً در سطوح آشپزخانه و ظروف پخت و پز یافت می شود. بسیاری از ما کلنی مورچه ها را می بینیم که در حال خوردن و برداشتن حشرات مرده مانند سوسری ها  و مگس هستند. این به این دلیل است که آنها همچنین می توانند پروتئین ها را با خوردن حشرات مرده نیز به دست آورند.

حمله مورچه ها به گوشت

3. قارچ

  • آیا می دانستید؟ مورچه ها همانند کشاورزان قارچ ها را در باغ ها پرورش می دهند و برخی از گونه قارچ هارا پرورش می دهند و می خورند.

مورچه های تشنه

چگونه از زیاد شدن  مورچه ها در خانه جلوگیری کنیم؟

  • تمیز کردن مواد ریخته شده روی کابینت ها و زمین را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. هر روز آن را جارو کنید تا مطمئن شوید که خرده هایمواد غذایی، منبع غذایی آسانی برای مورچه ها نیست.
  • دوباره بررسی کنید که مواد غذایی خود را به درستی در قفسه ها، میزها و کمدهای خود قرار داده اید.

منبع

Facts About Ants: What Do Ants Like to Eat? | Rentokil Indonesia

دیدگاه های این مقاله بسته است.