موش شکاک

آیا موش ها موجوداتی باهوش هستند؟

اغلب زمانی که در در مورد هوش حیوانات صحبت می کنیم بیشتر به ذهنمان حیوانات خانگی معمولی مانند سگ، گربه یا پرندگان می آید اما در مورد موش ها چطور؟ باور کنید یا نه، موش‌ها نیز بیش از آنچه تصور می‌کنید حیواناتی  بسیار باهوش هستند! در این مقاله در مرود هوش موش ها و موش های باهوش صحبت می کنیم که دلیل اصلی دشوار بودن کنترل موش ها می باشد.

1. موش ها بسیار شکاک هستند

موش ها به سرعت یاد می گیرند و طبیعتاً به محیط اطراف خود بسیار مشکوک هستند. به این معنا که آنها به راحتی به هر تغییری در محیط خود مشکوک می شوند.

بنابراین، هنگامی که تله موش در محیط آنها نصب شده است، تعجب نکنید که نتایج آن هرگز فوری نیست و تأثیر تله ها زمان می برد.

موش ها موجوداتی باهوش

2. موش ها توانایی قابل توجهی در بو کردن دارند

موش ها از حس بویایی قوی خود برای تشخیص غذاهای موجود در نزدیکی و تشخیص حضور موش های دیگر استفاده می کنند. به همین دلیل است که موش ها معمولاً از بوی انسان می ترسند. آنها می توانند بوی انسان را از طریق روغن به جا مانده از اثر انگشت انسان تشخیص دهند.

  • نکته : مطمئن شوید که تله های موش را با دست خالی قرار ندهید. اکیداً توصیه می شود که هنگام نصب طعمه و تله موش دستکش بپوشید. اگر موش ها بوی انسان را در تله استشمام کنند، دیگر به سمت آن جذب نمی شوند.

موش ایستاده

3. موش ها فوق العاده سریع و چابک هستند

موش ها به اندازه‌ای باهوش هستند که هنگام جستجوی سرپناه و غذا، هر نوع ضعفی را برای ورود به داخل و اطراف ساختمان‌ها پیدا کنند. آیا می دانستید؟ موش های قهوه ای می توانند بیش از 77 سانتی متر و 120 سانتی متر افقی به صورت عمودی بپرند!

موش پرنده

4. موش ها حیواناتی اجتماعی هستند که دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

موش‌ها با ادرار خود با موش‌های دیگر در محیط ارتباط برقرار می‌کنند آنها از راه خود برای ادرار کردن روی چیزها تلاش خواهند کرد. این تکنیک ارتباطی، به عنوان راهی است که آنها قلمرو خود را در سایر اعضای گروه مشخص می کنند و به منابع غذایی در دسترس هدایت می کند.

موش موجودی اجتماعی

موش ها همیشه راهی برای ورود به خانه شما پیدا می کنند. در این موارد، بهترین گزینه شما این است که با یک شرکت  حرفه ای تماس بگیرید تا به شما در مقابله با مشکل موش کمک کند.

منبع

Facts About Rats: How Smart Are Rats? | Rentokil Indonesia

دیدگاه های این مقاله بسته است.