کک گربه و چگونگی مبتلا شدن گربه ها

کک گربه و چگونگی مبتلا شدن گربه ها به این نوع کک

کک ها بدون شک بدترین دشمن هر حیوان خانگی هستند. کک گربه (Ctenocephalides felis) انگل خارجی است که معمولا در گربه ها یافت می شود. جایی که نیش می زنند می توانند باعث ناراحتی مانند خارش شود که به آرامی می تواند به علائم آلرژی ثابت تبدیل شود.

اولین سوال اساسی در مورد این نوع کک: آیا کک های گربه به راحتی در خانه ها یافت می شوند و رایج هستند؟ پاسخ مستقیم به این سوال بله است.

پیدا کردن کک گربه در خانه بسیار رایج است. به ویژه برای کسانی که با حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه زندگی می کنند. بنابراین، مطمئناً تعجب آور نیست که این حشره ممکن است در هر مکانی به بدترین کابوس برای هر کسی که صاحب حیوان خانگی هست، تبدیل شود!

متأسفانه، حیوانات خانگی شما همیشه در برابر هجوم کک‌ها آسیب‌پذیر هستند. حتی اگر همیشه آنها را در داخل خانه و به دور از سایر حیوانات نگه داری کنید.کک های گربه به اندازه ای زیرک هستند تا راهی برای ورود به خانه شما پیدا کنند. این کک به طرق مختلف به خانه شما می تواند راه پیدا کند.

گربه مبتلا به کک

گربه ها ازچه  طریقی به کک مبتلا می شوند؟

از طریق انسان

بسیاری از مردم نمی دانند که می توانند عاملی برای ورود کک ها به خانه باشند. کک ها با توانایی پرش عمودی تا حدود 6 اینچ می توانندبر روی لباس یا کفش انسان ها بروند و در شرایط مناسب باعث آلودگی شوند.

جوندگان

اگر از داخل خانه با مشکل جونده روبه رو شده اید، ممکن است به مشکل کک نیز دچار شوید! موش های خانگی و موش های صحرایی قادر به حمل کک هایی هستند که می توانند طاعون را به حیوانات خانگی مانند گربه یا سگ و حتی انسان منتقل کنند.

ویزیت دامپزشک

غیرممکن نیست که گربه شما در طول بازدید از دامپزشک که برای اهداف مختلف از جمله برای واکسیناسیون یا معاینه عمومی مراجعه کرده اید، به کک مبتلا شود. مهم نیست که مطب دامپزشکی چقدر تمیز باشد، کک ها همیشه یک قدم جلوتر هستند تا مکان خوبی برای پنهان شدن پیدا کنند!

کک روی گربهواکسیناسیون گربه

اگر احساس کردید گربه شما به کک مبتلا شده می توانید با استفاده از کنسانتره آلفاکیل در دز مشخص آن ها را از بین ببرید و گربه خانگی خود را از شر آن ها خلاص کنید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.