چند ماده غذایی که آفات را به خانه جذب می کنند

چند ماده غذایی که آفات را به خانه جذب می کنند (پارت اول)

آفات نیز مانند سایر جانوران برای زنده ماندن به 3 پناهگاه، غذا و آب نیاز دارند. صحبت در مورد غذا… با موادی است که به فراوانی آماده برای خوردن هستند که در خانه شما یافت می شود، آفات متعددی وجود دارند که در کمین خوردن همه غذاهای شما هستند.

جوندگانی مانند انواع موش ها هر چیزی را که در دید و بو باشد می خورند. یک قرص نان با کره بادام زمینی قطعا یک منوی عالی برای این نوع آفات است. آفات حشره ای مانند سوسری ها و مورچه مطمئناً مانند کلوچه های روی میز شما را دوست دارند.

حالا سوال این است که آیا حاضرید غذای خود را در خانه با آنها تقسیم کنید؟

در این مطلب نگاهی میکنیم به 5 غذایی که جذابیت بیشتری می توانند برای آفات در خانه شما داشته باشد.

  1. انواع کرم شکلات و کره بادام زمینی – سوسری ها، جوندگان
  2. خرده ها و تکه های مواد غذایی – مورچه ها، سوسری ها
  3. غلات و آرد – سوسک ها و بید ها

محاصره خانه توسط حشرات

انواع کرم شکلات و کره بادام زمینی

کرم شکلات و کره بادام زمینی علاوه بر اینکه یک صبحانه کامل برای شماست، برای آفات نیز بسیار جذاب است. کره بادام زمینی از چربی و پروتئین تشکیل شده است که با بو و طعم عالی خود، سوسری ها  ها و جوندگان مانند  موش را به راحتی جذب می کند.

کره بادام زمینی

خرده ها و تکه های مواد غذایی

هرگز خرده های غذایی که روی زمین یا میز می افتد را دست کم نگیرید. کوچکترین خرده های غذا روی زمین می تواند برای تغذیه یک آفت کوچک کافی باشد.رییخته شدن هر خرده ای از مواد غذایی بر روی زمین یک جشن واقعی برای آفت های خانگی مانند مورچه ها و سوسک ها می باشد.

خرده نان

غلات مواد غذایی سالمی برای تغذیه هستند اما باید در نگهداری آن ها توجه لازم را داشته باشیم. یک بسته غلات باز شده معمولاً نمی تواند بیشتر از  2 یا 3 ماه در دمای اتاق دوام بیاورد. سوسک های غلات به احتمال زیاد در غذاهایی که برای مدت طولانی نگهداری می شوند یافت می شوند.

یک کیسه آرد را بعد از خریداری در یک ظرف مناسب غذایی با درب محکم نگهداری کنید، نه تنها آرد شما رطوبت را جذب نمی کند و همچنین بسیاری از آفات از جمله بید آرد و سوسک های غلات نیز نمی توانند به داخل آن نفوذ کنند.

منبع

5 foods in your home that attract pests – Rentokil ID

دیدگاه های این مقاله بسته است.