حفاظت از خانه

چند ماده غذایی که آفات را به خانه جذب می کنند(پارت دوم)

در پارت اول این مطلب در باره سه دسته از مواد غذایی که باعث جذب آفات به خانه شما می شوند گفته شد. در این متن نیز می خواهیم به 2 دسته دیگر از این مواد غذایی بپردازیم.

  1. محصولات تازه (سبزیجات و میوه ها): مگس های میوه و برخی از بید ها و همچنین سوسری ها و موش ها
  2. نان : موش

محصولات تازه (سبزیجات و میوه ها)

همانطور که از نام آنها پیداست، مگس های میوه علاوه بر سبزیجات، میوه ها نیز برای آن ها جذاب است. این حشرات از آن ها نیز تغذیه می کنند. این نوع مگس‌ها می‌توانند بوی میوه‌ها و سبزیجات تازه را از فاصله‌ای دور حس کنند. بنابراین نگهداری محصولات تازه در آشپزخانه بدون پوشش مطمئناً یک اشتباه بزرگ است. زیرا با این کار مگس های میوه را به سرعت جذب می کنند.

فلفل دلمه ای

مگس های میوه ماده می توانند تا 500 تخم در نزدیکی محصولات تازه شما بگذارند. این تخم ها در مدت زمان کوتاهی چرخه زندگی خود را تکمیل می کنند. پس از مدتی بالغ می شوند و تخم گذاری می کنند. داشتن چرخه زندگی کوتاه باعث می شود تا جمعیت مگس ها میوه در مدت زمان کوتاهی چندین برابر شود. خیلی طول نمیکشد که همه آشپزخانه و یا محیط خانه شما را فرا میگیرند.  مگس های میوه  محصولات تازه شما را با باکتری هایی مانند E. coli و Salmonella آلوده می کنند. از این رو با نگهداری محصولات تازه خود در یخچال (زیرا در دمای سرد زنده نمی مانند) هجوم مگس های میوه را در اسرع وقت متوقف کنید.

هجوم مگس ها به سیبچند ماده غذایی که آفات را به خانه جذب می کنند(پارت دوم)

نان

یکی دیگر از مواد غذایی جذاب برای آفات نان است. برای موش‌ها غیرممکن نیست که از پشت بام پایین بیایند و قفسه‌های باز را هدف قرار دهند که در آن یک قرص نان قرار دارد. اساساً موش‌ها تقریباً هر چیزی را که انسان می‌خورند می‌خورند. اما اگر بپرسید غذای مورد علاقه آنها چیست، پاسخ این است: موش ها دوست دارند هر نوع گندم و غلات فرآوری شده را بخورند.. مانند نان.

اگر در خانه علایمی از حضور موش ها را احساس کردید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا بسته به اندازه و نوع موش خود یکی از محصولات پاستای موش و یا موم بلوک را تهیه کنید.

بنابراین سعی کنید نان را در بسته بندی مناسب در قفسه و یا کابینت و یا روی میز قرار دهید تا از دسترس موش ها و سایر آفات موذی مثل سوسری ها و بید ها در امان نگه دارید.

نان و غلات

منبع

5 foods in your home that attract pests – Rentokil ID

دیدگاه های این مقاله بسته است.