موریانه

چطور از شر موریانه ها در خانه راحت شویم

موریانه ها

آلودگی به موریانه ها می تواند یک مشکل ترسناکی باشد. موریانه ها سالانه نزدیک به 5 میلیارد دلار خسارت به بار می آورند و می توانند در خانه به سرعت پخش شوند؛ همین امر باعث شده که موریانه ها به یکی از خسارتزاترین آفات تبدیل شوند. با این حال ، موریانه ها “نابودکننده های خاموش” هستند و آنقدر کوچک هستند که صاحبان خانه اغلب خیلی دیر متوجه مشکلات آن ها می شوند.

موریانه

آیا در خانه تان موریانه دارید؟

موریانه ها می توانند سردرگمی های زیادی ایجاد کنند، زیرا شباهت زیادی به آفات دیگر دارند. مثلا شباهت زیادی به مورچه ها دارند و به دلیل علاقه به ساختارهای چوبی ، شبیه مورچه های نجار هستند. موریانه هایی که دارای بال هستند اغلب با بید ها و مورچه های پرنده اشتباه گرفته می شوند.

تفاوت موریانه با مورچه

اولین قدم برای فهمیدن مشکل، تشخیص آفتی است که می بینید. اکثر گونه های موریانه تقریباً یکسان به نظر می رسند ، بنابراین تشخیص اینکه کدام گونه موریانه شما را آزار میدهد دشوار است.

علاوه بر این ، موریانه ها کلنی تشکیل می دهند و ممکن است اعضای دیگری از نظام طبقاتی موریانه را در اطراف خود پیدا کنید. معمولاً در ماه های فصل بهار موریانه های بالدار یا توده های موریانه ای پیدا می شود. همه این عوامل شناسایی موریانه ها را بسیار دشوار می سازد.

اعضای کلونی موریانه ها

اگر موریانه دارید چه باید بکنید؟

موثرترین روش از بین بردن موریانه ها به گونه های موجود، در محل زندگی شما، شدت آلودگی و ساختمان (سازه) ملک شما بستگی دارد.

ممکن است وسوسه شوید و از روش های خانگی حذف موریانه مانند روغن نارنج را امتحان کنید. اما تضمین شده ترین راه حل این است که با متخصصان آسازیست تماس بگیرید تا راه حل مناسبی را به شما ارائه دهند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.