موش های بیشتر

چرا در طول قرنطینه کرونا، موش های بیشتری را مشاهده می کنیم؟

هنگامی که اکثر مردم در خانه خود قرنطینه می شوند تا تجمع افراد در یک مکان عمومی محدود شود. اما این بدان معنا نیست که موش ها نیز همان کاری را انجام می دهند که انسان ها انجام می دهند. موش ها همیشه برای بسیاری از مشاغل و خانه ها مزاحم و آفت واقعی بوده اند. این آفت مانند همیشه عمل می کنند و در جستجوی غذا حتی در طول همه گیری COVID-19 تهاجمی تر می شوند.دلایل رایج شدن ناگهانی هجوم موش‌ها در قرنطینه، حتی برای کسانی که قبلاً هرگز مشکل موش را نداشته‌اند، در زیر بیان می کنیم.

1. موش های گرسنه

موش ها به عنوان یک آفت به راحتی می توانند در زیستگاه های مختلف سازگار شوند و زنده بمانند. آنها می توانند در دماهای گرم تا سرد به خوبی زنده بمانند. موش ها در مناطق پرجمعیتی که می توانند به راحتی مواد غذایی و از زباله های دور ریخته شده انسان را تغذیه کنند، مدت بیشتری زندگی خواهند کرد. همانطور که رفتار انسان در طول همه‌گیری کووید-19 تغییر می‌کند، موش‌ها نیز در واکنش به تغییرات محیط‌شان رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

عدم حضور انسان در طول بیماری های همه گیر به این معنی است که دیگر غذای دور ریخته شده انسانی برای خوردن موش ها کم شده است. بنابراین، این وضعیت موش ها را مجبور می کند از مخفیگاه خود بیرون بیایند و در جمع آوری غذا تهاجمی تر شوند. وقتی این موش های گرسنه در اطراف مخفیگاه خود چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند، به خانه‌ها و ساختمان‌ها هجوم می‌آورند و در جستجوی غذا می پردازند. بنابراین حتی در مکانی که قبلاً هیچ موشی در آن جا وجود نداشته هم می توانید موش ها را مشاهده کنید.

تغذیه موش ها از زباله هاموش در پیاده رو

2. به سرعت تکثیر می شوند

انواع مختلفی از آفات وجود دارد که می توانند به سرعت تکثیر یا تولید مثل کنند که موش ها یکی از آنها هستند. موش ها سریع زیاد می شوند و فصل تولید مثل ندارند. پس تعجب آور نیست وقتی که جمعیت آنها کنترل نشده باقی می ماند، به سرعت در محل مورد نظر به صورت هجومی در می آیند.

در وضعیت قرنطینه که در آن بسیاری از مشاغل تصمیم می‌گیرند تمام فعالیت‌های عملیاتی خود را متوقف کنند و یا نصف فعالیت های خود را انجام دهند و به کارگران خود اجازه دهند در طول همه‌گیری کووید-19 قرنطینه شوند و یا کارگران کمی در مکان حضور داشته باشند، به این معنی است که موش‌ها زمان مناسبی برای تولید مثل در ساختمان‌های خالی و یا خلوت  بدون دیدن یا مزاحمت توسط انسان خواهند بود.

فقط وجود یک جفت موش مخفی در یک اتاق زیر شیروانی کافی است تا حدود 10 موش دیگر تولید مثل کنند. بعد از 6 ماه 50 موش تولید مث می شود .و موش ها بعد از 4 تا 5 هفته به بلوغ جنسی می رسند، به این معنی که جمعیت می تواند از 2 موش به حدود 1250 موش در یک سال افزایش یابد.

موش های بیشتر

3. مهمان ناخواسته

موش ها با نام مهمان ناخوانده نیز شناخته می شوند. این آفت مزاحم تأثیرات منفی زیادی هم بر سلامت انسان و هم بر ساختار ساختمان دارد، به این دلیل که موش‌ها:

  • حامل و انتقال چندین بیماری جدی به انسان
  • ممکن است با فعالیت های لانه سازی و جویدن خود باعث آسیب ساختاری قابل توجهی به بسیاری از ساختمان ها شود.

بنابراین حتی وجود یک موش نیز برای انسان غیر قابل تحمل می باشد. مردم سعی می کنند با به کار گیری روش های مختلف از شر این حیوان موذی به ویژه در شرایط قرنطینه خلاص شوند. اما متاسفانه روش های و محصولات موجود در بازار چندان کارآمد نبوده و نتیجه مطلوبی به همراه ندارند. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از موم بلوک برای موش های بزرگ و پاستای بدکت برای موش های کوچک خانگی می باشد.

دیدگاه های این مقاله بسته است.