سوسری ها

نشانه های هجوم سوسری ها

اغلب تشخیص علائم هجوم سوسری نسبت به خود حشرات آسان تر است. سوسری ها بیشتر شب فعال هستند. آنها در طول روز ترجیح می دهند در درز ها و شکاف ها پنهان بمانند و بیشتر شب ها برای تغذیه بیرون می آیند.

سوسری ها جذب انواع غذاهای موجود در خانه شما می شوند. آنها از غذاها، کاغذ و پاکت بسته بندی گرفته تا پلاستیک و پارچه هر چیزی را می خورند. اگر به موردی در خانه یا محل کار خود مشکوک هستید، چند راه ساده برای تشخیص وجود سوسری ها را در زیر برای شما ارائه می دهیم.

نشانه های هجوم سوسری ها

علایم حضور سوسری ها

هرچه زودتر علائم حضور سوسک ها را تشخیص دهید، سریعتر می توانیم راه حل های کنترل سوسری ها را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به زندگی بدون آفت بازگردید. به علائم زیر در مورد آلودگی سوسک توجه کنید:

فضولات سوسری ها: سوسری ها گرد و غباری از  فضولات سیاه رنگی با عرض کمتر از 1 میلی متر و طول های مختلف را پشت سر می گذارند.

فضولات سوسری ها فضولات سوسک در محیط

لکه: لکه هایی را که در سطوح افقی و محل اتصال دیوار به کف که نشان دهنده سوسری های فعال هستند بررسی کنید. اگر آب فراوان باشد، سوسری ها لکه های قهوه ای رنگ و نامنظم ایجاد می کنند.

لکه های حاصل از سوسری لکه های حاصل از سوسری

کپسول تخم: سوسک ها تخم های خود را در کپسول های حاوی چندین تخم می گذارند. این کپسول برای هر گونه سوسک منحصر به فرد است.

تخم سوسری کپسول تخم سوسری

پوسته ریخته شده: این شواهد را در مکان هایی که فکر می کنید سوسری در آنجا پناه گرفته اند، جستجو کنید. سوسک ها برای رسیدن به مرحله بلوغ، 5-8 بار پوست اندازی می کنند.

سوسری پوسته انداخته پوسته سوسری

آسیب: نه فقط بر روی بسته بندی مواد غذایی بلکه به دنبال هر علائم غیرمعمول از  خرابی ها در خانه باشید،. سوسک ها به محصولات ارگانیک از جمله چرم و کتاب نیز حمله می کنند.

سوسری و شیرینی جات آسیب غذایی سوسری

بوی غیر معمول: هجوم ثابتی از سوسک ها باعث ایجاد بوی ماندگار و ناخوشایندی در محیط می شوند و روی اشیایی که سوسری ها با آنها در تماس بودند بو میگیرند.

فضولات سوسک

سوسری ها ها فضله های تیره رنگی از خود به جا می گذارند که بسیار شبیه قهوه آسیاب شده یا فلفل سیاه است. عرض این فضله ها کمتر از 1 میلی متر و طول آن ها متغیر است. اگر شک کردید که مدفوعی برای سوسک است، در تمیز کردن آن ها احتیاط کنید زیرا سوسک ها تقریباً هر چیزی را می خورند و عوامل بیماری زای از وعده های غذایی خورده شده در سیستم گوارشی آن ها زنده می مانند سوسک ها باکتری ها را به راحتی از طریق فضولات خود پخش می شوند.

لکه

در مکان هایی با رطوبت زیاد، سوسک ها هنگام عبور از دیوارها یا حتی هنگام استراحت، علائم لکه هایی تیره و نامنظم ایجاد می کنند. ممکن است این علائم را در سطوح افقی و محل اتصال دیوارها به کف که سوسک ها بیشترین فعالیت را دارند مشاهده کنید.

تخم سوسک ها

سوسک ها  تخم های خود را داخل کپسول یا (Oothecae) پر از چندین تخم می گذارند. کیسه تخم برای هر گونه سوسک کمی متفاوت است.کیسه تخم سوسک آلمانی حدودآٌ 18 قسمت دارد، در حالی که سوسک با نوار قهوه ای فقط حدود 8 قسمت دارد. برعکس این کیسه تخمدر  سوسک شرقی و آمریکایی هیچ تقسیم بندی مشخصی ندارند در عوض دارای نواحی دایره ای و برجسته درست در زیر لبه ها هستند.

اکثر گونه های سوسک فوراً کیسه تخم خود را در مکان مناسبی رها می کنند، اما سوسک آلمانی آن را تا زمان خروج پوره ها با خود حمل می کند. هنگامی که تخم ها تفریخ می شوند، حدود 30 پوره کوچک از آن آزاد می شوند.

پوسته ریخته شده

با بزرگ شدن اندازه و پیشرفت در مراحل مختلف زیستی، بسته به گونه سوسری بین 5-8 بار پوست اندازی می کنند. اگر سوسک ها در محل زندگیتان وجود داشته باشند، احتمالاً این پوست های ریخته شده با اندازه های مختلف را در خانه یا محل کار خود خواهید دید.

خسارت به اموال

همانطور که قبلاً گفته شد، سوسک ها تقریباً هر چیزی را می خورند. آن ها غالباً علامت های جویدن و سایر علائم آسیب را بر روی اقلام غیر از بسته بندی مواد غذایی بر جای می گذارند. سوسک ها حتی موادی مانند چرم و صفحات کتاب غذا می خورند.

بوی غیر معمول

سوسک ها هر کجا که زندگی می کنند و می خوابند پشت سر خود مدفوع می گذارند. این فضولات یک فرمونی تولید می کنند که سوسک های دیگر را به این منطقه می کشاند. برای انسان ها، این فرمون خود را به عنوان بوی ناخوشایند و ماندگار نشان می دهد. با افزایش آلودگی به سوسک بوی آن بطور فزاینده ای شدید می شود و سطوح را آلوده می کند.

منبع

https://www.westernexterminator.com/cockroaches/infestation/

دیدگاه های این مقاله بسته است.