رهایی از موش ها

موش و راهکار های رهایی از موش

وجود موش در خانه یا محل کار می تواند بسیار آزار دهنده باشد. موش ها می توانند در پی جستجوی غذا و سرپناه بیماری ها را گسترش دهند . به ویژه در آشپزخانه ها و مکان های نگهداری مواد غذایی مشکلات و خطرات جدی را ایجاد کنند. موش ها همچنین می تواند به سرعت تکثیر شوند که این نیز به نوبه خود می تواند مشکل را به صورت تصاعدی افزایش دهد.

موش در حال خوردن غذا

بنا به دلایل زیر به هنگام مشاهده موش ها هرچه سریعتر باید اقدام به کنترل آن ها کنیم :

  • به دلیل اینکه موش ها به طور دائم در حال تغذیه و مدام در حال خراشیدن موادی هستند ، بنابراین به مواد موجود آسیب می رساند. موش ها می توانند عایق بندی ساختمان، سیستم لوله کشی، درها، پارکت هاو … را بجوند. موش ها تقریباً هر چیزی را از کاغذ گرفته تا پارچه و پلاستیک برای ساختن لانه خود خرد می کنند و مورد استفاده قرار می دهند.
  • موش ها می توانند مواد غذایی را از طریق عوامل بیماری زا موجود در ادرار و مدفوع خود، آلوده کنند. موش ها بیماری هایی مانند: بیماری ویل (لپتوسپیروز) ، تب گزش موش و سالمونلوز را می توانند منتقل کنند.
  • موش ها با جویدن سیستم سیم کشی ساختمان ها حتی می توانند باعث آتش سوزی نیز شوند.

 

علایم و نشانه های وجود موش در خانه

آیا

  • بوی غیرمعمول مانند بو آمونیاکی
  • فضولات کوچک تیره رنگ در گوشه و کنار دیوار
  • لکه های روغنی روی دیوارها یا پارکت ها
  • مواد خرده و ریز شده متوجه شده اید پس ممکن است در خانه خود موش داشته باشید.

موش ها معمولاً شب فعال هستند و می توانند مدت زمان طولانی پنهان بمانند. اگر علائمی از فعالیت موش مشاهده کردید ، کارشناسان آسازیست می توانند خدمات هدفمند و موثر برای حل مشکل شما  با موش ها ارائه دهند. برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید.

پاره شدن کیسه برنج توسط موش

 

روش های متداول از بین بردن موش ها

روشهای متداول برای مبارزه با این جانور موذی در منازل، استفاده از تله موش و سموم شیمیائی جونده کش هستند. سمومی که در فروشگاه ها برای استفاده در منازل ارائه می شوند، از گروه سموم ضدانعقاد خون هستند که خوردن طعمه های تهیه شده با آنان، موجب خونریزی داخلی و در نهایت مرگ موش، پس از چند روز، می شود. اگر میخواهید با استفاده از طعمه موش های محیط اطراف خود را از بین ببرید می توانید از محصولات شرکت آسا زیست از جمله :  پاستای BadCat ویژه موش های خانگی و موم بلوک BadCat ویژه موش های بزرگ

این گروه از سموم بدلیل داشتن پادزهر، ویتامین K، و نیز تاثیر تدریجی، برای انسان کم خطر تر از سایر سموم جونده کش هستند، ولی با این وجود باید حتما در نقاط دور از دسترس کودکان و افراد نا آگاه قرار داده شوند.

راه کارهای مبارزه با موش ها

ا- با رعایت نظافت و مسائل بهداشتی در منزل چون جلوگیری از انباشته شدن ظروف شسته نشده، جمع آوری پسمانده های مواد غذائی به ویژه از نقاط دور از دسترس مانند زیر و پشت یخچال و اجاق گاز، نگهداری زباله در سطلهای در بسته و نیز نگهداری مواد غذائی مانند غلات، حبوبات و فرآورده های آنان چون نان، بیسکویت، شیرینی، ماکارونی و آجیل و خشکبار، شکلات و آب نبات، در ظروف در بسته، موشها را از دسترسی به غذا محروم کنید.

۲- در حیاط و باغچه، دانه ها و میوه های ریخته شده از درختان را جمع آوری کنید.

3-  در صورت نگهداری حیوانات و پرندگان خانگی، غذای آنها را در ظروف در بسته یا محل هایی که برای موش ها قابل دسترس نباشند، نگهداری کرده و پسمانده های غذای آنان را جمع آوری کنید.

۴-  سوراخ ها و منافذ در گوشه و کنار منزل مانند فضای خالی بین کابل های برق و لوله های آب با دیوار را با گچ و سیمان، مسدود کنید. نقاطی را که امکان مسدود کردن ندارند مانند دریچه های کولر و هواکش، راه آب ها، لوله های بخاری و کانال های تاسیسات را با توری سیمی بپوشانید و یا آنها را با موانعی مانند سیم ظرفشوئی، تراشه های فلزی و یا پارچه آغشته شده به سس فلفل تند پر کنید.

۵- اشیایی که برای مدت زیاد بر روی هم انباشته شده اند مانند لحاف و تشک و البسه در انبار، تکه های چوب و هیزم و گیاهان و شاخ و برگ های خشک شده روی هم ریخته شده در حیاط، مصالح باقیمانده از کارهای ساختمانی و… را که پناهگاه های مناسبی برای موش ها هستند، هر چند وقت بازدید کرده و در صورت امکان آنان را جمع آوری کنید.

موش و بیماری

منابع

 

https://www.rentokil.co.uk/mice/

https://aydana.com/organic-materials-and-mice/

 

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.