موش ها چگونه در زمستان زنده می مانند

موش ها چگونه در زمستان زنده می مانند؟

در طول ماه های زمستان، آخرین چیزی که احتمالاً نگرانشان باشید، موش ها هستند.چون بسیاری از مسائل دیگر  مثل آب و هوایی وجود دارد که باید در طول زمستان به آن ها فکر کنید، بنابراین هجوم جوندگان یا موش در این لیست بسیار پایین تر هستند. با این حال، واقعیت این است که در این فصل سرد، موش‌ها و جوندگان مشکل سازتر می‌شوند.

کارشناسان آسازیست حقایقی را  از چگونگی زنده ماندن موش ها در زمستان با شما به اشتراک می گذارند تا بتوانند به کنترل موش ها در محل زندگیتان کمک کنند.

موش ها در خانه در طول زمستان  

موش ها هم مثل سایر حیوانات هستند که می خواهند گرم بمانند و دسترسی آسانی  به غذا  داشته باشند و می خواهند مکانی را پیدا کنند که بتوانند در آنجا  از شکارچیان و انسان ها در امان باشند. این بدان معناست که جوندگانی مانند موش هر کاری که می توانند برای ورود به خانه یا ساختمان شما انجام می دهند.

موش ها بیشتر اوقات دوست دارند در فضای باز زندگی کنند.در طبیعت لانه های خود را در کلوخه های افتاده، پوشش گیاهی و زباله ها یا آوار ها می سازند. اگر مساحت ملک شما بزرگ است و در بیرون انبار یا گاراژ دارید، موش‌ها خانه‌های خود را در آنجا می‌سازند. با این حال، اگر آن ها انتخاب دیگری نداشته باشند یا هجوم آنقدر زیاد باشد، راهی برای ورود به خانه شما پیدا می کنند.

موش ها در زمستان

چگونه در زمستان موش ها وارد خانه می شوند؟

موش ها دندان های بسیار تیز دارند. همچنین از نظر فیزیکی برای ورود به داخل خانه و مکان هایی که می توانند پنهان شوند بسیار مناسب هستند. چگونه؟ اسکلت بدن موش ها به گونه ای می باشد که می توانند در فضاهای بسیار کوچک فشرده شوند.

موش ها استخوان ترقوه ندارند و اسکلت آن ها می توانند از هم جدا شوند. بدن باریکی دارند و اغلب دارای مو های چرب و پاهای بسیار قوی نسبت به اندازه بدنشان دارند که به آن ها اجازه می دهد به راحتی از فضاهای کوچک عبور کنند. اگر یک موش بتواند سر خود را در فضایی قرار دهد، می تواند از آن سوراخ عبور کند.

موش در خانه موش خیابانی

بنابراین، اگر لوله‌ هایی به خانه یا ساختمان شما منتهی می‌شوند، دریچه‌ها، فضاها یا شکاف‌ هایی در فونداسیون یا دیوارها، فضاهایی در نمای ساختمان، سفال های شیروانی که به خوبی محکم نشده‌اند، فضاهای زیر درب گاراژ یا سوراخ‌ هایی که به علت منتهی شدن  سیم‌ها در دیوارها وجود دارد موش ها می تواند وارد ملک شما شوند.

راه های ورود موش به خانه

آیا موش ها می توانند در زمستان تولید مثل کنند؟

زمان اصلی تولید مثل موش ها در پاییز است، اما بیشتر گونه های موش می توانند در هر زمانی از سال تولید مثل کنند. بنابراین، اگر چند موش در زمستان وارد خانه شما شوند، می توانند مکانی برای لانه سازی پیدا کنند و شروع به پرورش موش های نوزاد کنند. قبل از اینکه مدت زمان زیادی بگذرد سعی کنید موش ها را به طور کامل از بین ببرید. اگر کنترلی صورت نگیرد، باعث گسترش موش ها به سایر مناطق خانه شود و خلاص شدن از آن ها را بسیار دشوارتر کند.

تولید مثل موش

موش ها در فصل زمستان در خانه چه می خواهند؟

موش ها در انبارها، کابینت ها و در سراسر آشپزخانه به دنبال غذا خواهند بود. آن‌ها از روی میز های آشپزخانه عبور می‌کنند تا به غذا برسند و از دندان‌های خود برای گاز گرفتن کیسه ‌ها استفاده می‌کنند تا به نان یا سایر مواد غذایی روی میز ها برسند.

موش‌ها همچنین دوست دارند از چیزهای نرم مانند روزنامه، کاغذ و پارچه ‌هایی که در داخل مبل‌ها، صندل ها و عایق‌ های موجود در اتاق زیر شیروانی و دیوارها استفاده می‌شود، لانه بسازند. اگر انبوهی از کاغذ های خرد شده، سوراخ هایی در مبلمان پیدا کردید یا صدای جویدن آن ها را شنیدید، شک کنید که آیا در خانه تان موش دارید یا خیر.

موش غذا غذای موش

آیا موش های داخل خانه خطرناک هستند؟

بیماری ها و مشکلاتی در رابطه با موش ها وجود دارد. موش ها مدفوع و ادرار خود را در سرتاسر محل رها می کنند و تماس با مدفوع و ادرار موش خطراتی برای سلامتی دارد. موش ها همچنین همه چیز را می جوند، از جمله سیم های برق در دیوارها، به این معنی که می توانند خطرات آتش سوزی ایجاد می کنند. موش ها همچنین دارای کک، کنه و انگل هستند که می توانند به انسان انتقال دهند و سلامتی را نیز به خطر بیندازند.

 

با آسازیست از شر موش های خانه خلاص شوید

اگردر فصل زمستان هستید، ممکن است موش ها در اطراف خانه شما هجوم کنند. کارشناسان ما می توانند موش های شما را شناسایی کرده و بر حسب گونه موش بهترین راهکار ها را ارائه دهند.

منبع

https://www.westernexterminator.com/blog/mice-survive-winter/

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.